Hallo,
Mijn probleem is dat mijn turbo wat achterblijft c.q. sloom meekomt.
Ik heb begrepen dat het probleem zou kunnen liggen aan een asje dat je een slag moet aandraaien zodat een veer wat strakker komt te staan zodat de wastegate beter zijn werk kan doen.
Wie heeft daar ervaring mee, en kan mij uitleggen wat je kan aandraaien en of dat verstandig is?
groeten
Frits
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Turbo asje
- René
- Berichten: 5293
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: Turbo asje
Eerst een kijken of inspuittijdstip wel klopt.
Dan logje maken van de de diverse onderdelen die met elkaar te maken hebben zoals turbodruk, lmm enz...
René
Dan logje maken van de de diverse onderdelen die met elkaar te maken hebben zoals turbodruk, lmm enz...
René
- Multivan Generation
- Berichten: 34476
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Turbo asje
Dit is niet verstandig.califloor schreef:Hallo,
Mijn probleem is dat mijn turbo wat achterblijft c.q. sloom meekomt.
Ik heb begrepen dat het probleem zou kunnen liggen aan een asje dat je een slag moet aandraaien zodat een veer wat strakker komt te staan zodat de wastegate beter zijn werk kan doen.
Wie heeft daar ervaring mee, en kan mij uitleggen wat je kan aandraaien en of dat verstandig is?
groeten
Frits
Zoals René al schreef, eerst een logje laten maken.
Er kan van alles aan de hand zijn,
bijvoorbeeld een Roetkat die vol zit, een uitlaatdemper die verstopt zit,
brandstoftiming die niet optimaal staat, een dieselfilter wat verstopt raakt, een Lucht Massa Meter die aan zijn einde raakt. De EGR die verstopt zit, het inlaatspruitstuk wat dichtslibt, vaccüumslangetjes die poreus raken door leeftijd..
Genoeg mogelijkheden.
Wat jij in gedachten had, was/is meteen een paardenmiddel waar je beter verre van kunt/moet blijven,
als je niet precies kunt meten, wat het op gaat leveren.
Ik hoop dat je je voordeel met deze 2 opmerkingen kunt doen..?

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Turbo asje
- Roetkat heb ik een jaar geleden netjes leeg gemaakt(geen brokken naar achteren geschoten)...,
- EGR is afgedopt,
- Trechter onder luchtfiler is weg.
- Brandstoffilter een paar maanden geleden vervangen
- Verstopping.... dat zou mij heel erg verbazen...
(Overigens alles met dank aan de duidelijke beschrijvingen van Peter)
- één roostertje uit de LMM buis
- gechipt...
inmiddels mijn luchtkoeler losgehaald om de dunne slangetjes rond de turbo te controleren, daar valt wel wat eer te behalen. Als het niet regent ga ik die morgenavond eerst vervangen. Daarna zal ik een logje uploaden .... en een plaatje van de timing plaatsen.....
Wordt vervolgd...
- EGR is afgedopt,
- Trechter onder luchtfiler is weg.
- Brandstoffilter een paar maanden geleden vervangen
- Verstopping.... dat zou mij heel erg verbazen...
(Overigens alles met dank aan de duidelijke beschrijvingen van Peter)
- één roostertje uit de LMM buis
- gechipt...
inmiddels mijn luchtkoeler losgehaald om de dunne slangetjes rond de turbo te controleren, daar valt wel wat eer te behalen. Als het niet regent ga ik die morgenavond eerst vervangen. Daarna zal ik een logje uploaden .... en een plaatje van de timing plaatsen.....
Wordt vervolgd...
Re: Turbo asje
Inmiddels het e.e.a. aan slangetjes vervangen. Heb niet de indruk dat het veel verschil maakt. Wel overtuigd van het nut. Diverse slangen waren behoorlijk ingesleten. Kan op dit punt weer even tijdje vooruit. De slangetjes bij brandstof inspuiting heb ik nog niet gedaan omdat ik er nog niet goed bij kan komen,... Waar zijn deze eigenlijk voor?
De beloofde grafiek van de laatste log hieronder...
De beloofde grafiek van de laatste log hieronder...