Hallo VWers,
mijn eerste bericht hier begint al meteen met een probleem. Een kennis van mij uit denemarken heeft een T5 TDI 130 pk motortype AXD uit 2004. Hij heeft de afgelopen jaren echt heel veel problemen met de motor gehad en nu kwam er ineens een grote witte wolk uit de uitlaat. Grote problemen dus.
Het probleem kan waarschijnlijk door een van de volgende 3 dingen veroorzaakt worden, lekke koppakking, scheur in cylinderkop of een scheur in het onderblok.
Wat is bij deze motor de meest waarschijnlijke oorzaak, komt een van de mogelijkheden vaker voor? De eigenaar loopt zelf met het idee om er dan maar een nieuwe motor in te zetten in de hoop dat dan alles beter wordt.
Iemand een idee van de kosten van een revisie- of nieuwe motor in Nederland? Eventueel begin ik er zelf aan en halen we de auto hierheen. In Denemarken is zoiets onbetaalbaar.
Groet Bert
Porsche928GT
Toyota Verso
Ford Focus wagon
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Witte rook uit uitlaat 2.5 TDI 130 PK 2004
Re: Witte rook uit uitlaat 2.5 TDI 130 PK 2004
Of er is een nieuwe paus............Bcarlover schreef:Het probleem kan waarschijnlijk door een van de volgende 3 dingen veroorzaakt worden, lekke koppakking, scheur in cylinderkop of een scheur in het onderblok.
Voor prijzen zou je even motorrevisie "Pul" in/op Urk moeten bellen.
Succes
..........................................
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
Re: Witte rook uit uitlaat 2.5 TDI 130 PK 2004
Hallo Wjwellers,
Vervelend allemaal,
Het lijkt er wel op dat er water in verbranding terecht komt.
Maar als je al een paar dingen uit zou kunnen sluiten zou dat al makkelijk zijn.
Moet er water worden bijgevuld en in wat voor hoeveelheden?
Zit er niet extreem veel water bij je motor olie?
Blijft je motor olie niveau aardig het zelfde?
Zet je koelsysteem onder druk en laat dit een nachtje staan is er dan lekkage aan de buiten kant?
Is het syteem een keer erg oververhit geweest?
Thermostaat stuk? koelvin loopt niet?
Water/ koelvloeistog bijgevuld bij een hete motor?
Een lekke koppakking is nog wel het minste toch?
Heel veel succes
Vervelend allemaal,
Het lijkt er wel op dat er water in verbranding terecht komt.
Maar als je al een paar dingen uit zou kunnen sluiten zou dat al makkelijk zijn.
Moet er water worden bijgevuld en in wat voor hoeveelheden?
Zit er niet extreem veel water bij je motor olie?
Blijft je motor olie niveau aardig het zelfde?
Zet je koelsysteem onder druk en laat dit een nachtje staan is er dan lekkage aan de buiten kant?
Is het syteem een keer erg oververhit geweest?
Thermostaat stuk? koelvin loopt niet?
Water/ koelvloeistog bijgevuld bij een hete motor?
Een lekke koppakking is nog wel het minste toch?
Heel veel succes
Re: Witte rook uit uitlaat 2.5 TDI 130 PK 2004
Op http://www.holthuizen.nl/nl/content/vw-transporters.php" onclick="window.open(this.href);return false; staat een prijslijstje.Roel schreef:
Voor prijzen zou je even motorrevisie "Pul" in/op Urk moeten bellen.
Succes
Geen idee of hij extreem duur of goedkoop is maar er zijn er hier vast met ervaring op dat gebied.
T4 (2002) 2.5 TDI (75 kW)
T5 (2005) 1.9 TDI (77 kW)
T5 (2005) 1.9 TDI (77 kW)