Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Verbruik
Verbruik
Sinds een dikke week weer thuis na 4600 km en 4 weken Frankrijk...gemiddeld 1/14 met 102 pk....wat een verschil met die rooie!!
Niks ten nadele van mijn ouwe busje....Maar wat gaat dit omhoog!?! Heb wat foto's...toen en nu.....
Niks ten nadele van mijn ouwe busje....Maar wat gaat dit omhoog!?! Heb wat foto's...toen en nu.....
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
Re: Verbruik
Geen fotoshop hoor!!
Gewoon dezelfde route...
grtz.harry
Gewoon dezelfde route...

grtz.harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Re: Verbruik
Hoi Harry,
Goede vakantie gehad?
Je kan die foto's ook naast elkaar zetten
met zoek de verschillen

Goede vakantie gehad?
Je kan die foto's ook naast elkaar zetten
met zoek de verschillen



M.vr.groet Erik
ik spoor wel alleen mijn rails loopt verkeerd
ik spoor wel alleen mijn rails loopt verkeerd
Re: Verbruik
Mooi verbruik !
Het zal in de Ardèche zijn....
Niet het "defilé de Ruoms", maar welke dan...
Het zal in de Ardèche zijn....
Niet het "defilé de Ruoms", maar welke dan...
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Re: Verbruik
Patrick,is wel vlakbij Ruoms....Vallei 'd Ibie....
grtz.Harry
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Re: Verbruik
Mooi verbruik inderdaad. Ik ben benieuwd wat onze camper gaat verbruiken op de grote weg met de vakantie in september. Voorlopig rijdt ie ruim 1:13 (ook een 2.5 TDI), maar ja het apparaat weegt ook bijna 2200 kg.
Re: Verbruik
Met mijn vorige 1.9l geen turbo reed ik gemiddeld 1:14, grote weg en stad. Met mijn 2.5 TDI rij ik weer 1:14. 

Groeten, Bert
Re: Verbruik
Onze 2.4 diesel lange wielbasis reed ongeveer van 1:6 op de snelweg tot 1:10 bij rustig aan.
Zuiniger dan 1:10 ging dat ding echt niet.
Mijn 2.5 TDI korte wielbasis loopt ongeveer 1:13.
Ik rij dan ook niet volgens het nieuwe rijden, wel volgens het trap-eens-in-met-je-konijnehok-methode.
mvg Rick
Zuiniger dan 1:10 ging dat ding echt niet.
Mijn 2.5 TDI korte wielbasis loopt ongeveer 1:13.
Ik rij dan ook niet volgens het nieuwe rijden, wel volgens het trap-eens-in-met-je-konijnehok-methode.
mvg Rick
Re: Verbruik
Blijft een schitterend stukje Frankrijk...Harry 341 schreef:Patrick,is wel vlakbij Ruoms....Vallei 'd Ibie....
grtz.Harry

Heb al eens gestaan pal onder de Pont d'Arc, op camping du Pont d'Arc (20 jaar geleden, toen was het nog redelijk rustig daar) In Pradons op Les Coudoulettes (net een beetje buiten de drukte, fijne camping) net buiten Ruoms op la Plaine (in het voorjaar, 33° en het zwembad voor ons alleen :-) op Soleil Vivarais net over de brug richting Sampzon (1 nachtje maar).
In het hoogseizoen ga ik er niet meer heen, mij te druk !

Dit jaar eerst een week Bretagne, vlakbij Carnac, daarna zien we verder !
- Bijlagen
-
- dat wordt slalommen.jpg (34.48 KiB) 2053 keer bekeken
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Re: Verbruik
Zelfde verbruik als de meesten hier ! 1:13 met een 2,5 TDI 102pk, ik sta er eigelijk wel versteld van hoe zuinig de T4 wel is 

Re: Verbruik
Ben nu in Polen
906 kilometer met 65 liter (1:13.9)
102 pk kwb
wel niet boven de 3000 rpm gereden (130 km/h)
jammer dat die geen 6 e versnelling heeft dan was die een stuk zuiniger
als je 130 kunt rijden met 2000 rpm
die motor kan dat gemakkelijk aan, want het max koppel ligt ergens bij 1600 rpm
vanaf daar begint die flink te trekken.
906 kilometer met 65 liter (1:13.9)
102 pk kwb
wel niet boven de 3000 rpm gereden (130 km/h)
jammer dat die geen 6 e versnelling heeft dan was die een stuk zuiniger
als je 130 kunt rijden met 2000 rpm
die motor kan dat gemakkelijk aan, want het max koppel ligt ergens bij 1600 rpm
vanaf daar begint die flink te trekken.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Re: Verbruik
heb ik ook al aan gedacht wat als ze een 6de versnelling zouden hebben dan konden we 160kmh rijden aan 1:13frank884 schreef:Ben nu in Polen
906 kilometer met 65 liter (1:13.9)
102 pk kwb
wel niet boven de 3000 rpm gereden (130 km/h)
jammer dat die geen 6 e versnelling heeft dan was die een stuk zuiniger
als je 130 kunt rijden met 2000 rpm die motor kan dat gemakkelijk aan, want het max koppel ligt ergens bij 1600 rpm
vanaf daar begint die flink te trekken.

Re: Verbruik
Als ik constant 2600 rpm ( 115 km/h ) rijd gebruikt de bus 1 : 12.8 en zogauw bij de 3000 rpm ( 135 km/h) kom rijd hij 1 : 11.4
het is een gechipte 88 pk-er (nu +/- 120 pk )
het is een gechipte 88 pk-er (nu +/- 120 pk )
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
Re: Verbruik
de mijne is niet gechipt hij is gewoon origineel is wel een 102 pk versie (mischien zijn daar ook de versnellingsbak verhoudingen iets anders als bij de 88 pk)koos 890 schreef:Als ik constant 2600 rpm ( 115 km/h ) rijd gebruikt de bus 1 : 12.8 en zogauw bij de 3000 rpm ( 135 km/h) kom rijd hij 1 : 11.4
het is een gechipte 88 pk-er (nu +/- 120 pk )
alleen de Kat is geen obstakel meer in de uitlaat en ik zet hem wel zoveel mogelijk op de CC
maar het ligt er ook aan als ik Naar Polen rijdt gebruikt die meestal minder dan wanneer ik terug rijdt
en dat heeft met de wind te maken bij zo.n hoge wagen als een T4 is er een behoorlijke luchtverplaatsing
naar polen is meestal met de wind mee -----------naar het oosten en terug is westelijk en vaak wind-in
verder zitten er smalle banden op (195/15 R 15 C 102/104 LI) dat is ook zuiniger als bredere
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life