Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Tip voor motorolie 0W-30 LL-2

vragen over de T5
Plaats reactie
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Tip voor motorolie 0W-30 LL-2

Bericht door vaniac »

Voor de bezitters van de eerste generatie 5-cilinder TDI's met AXD en AXE motoren zonder roetfilter af fabriek is het vinden van goede motorolie voor een betaalbare prijs vaak een groot probleem. De olie moet pertinent de specificatie 0W-30 longlife 2 met vw-norm 50601 hebben! Deze olie is moeilijk verkrijgbaar en dan ook nog tegen prijzen van 15 euro of duurder!
Tel maar uit als je 8 liter nodig hebt. Omdat ik geen zin had om dergelijke kapitalen te spenderen ben ik op ebay gaan zoeken en heb volgende onlineshop ontdekt:
http://www.oil-center.de" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze firma zit in de buurt van het Duitse Ruhrgebied. Ze hadden goede klantenrecensies op internet. Dus ik heb de gok gewaagd en 8 liter Shell Helix Ultra AV met bovengenoemde specificaties besteld, plus een Mann oliefilter. Totale prijs inclusief verzendkosten 85,30 euro. Dinsdag besteld en donderdagmorgen in huis via DPD. Ik kan alleen maar zeggen dat ik de prijs en de service uitstekend vind :klappen :klappen :klappen
pieters
Berichten: 290
Lid geworden op: 12 jun 2008, 19:26

Re: Tip voor motorolie 0W-30 LL-2

Bericht door pieters »

Hallo Vaniac, en alle wjewellers.

Zeker aan te bevelen, heb er zelf meerdere malen olie besteld in meerdere hoedanigheden.
Voor mijn bus de 0w30 inderdaad, voor mijn motorfiets, en voor mijn ford courier, en voor een toyota corolla, en een busje remolie met de juiste kwalificatie.
Allemaal verschillende gradaties en soorten.
Nooit geen problemen en goede service.

Een keer afgehaald en een keer laten afleveren prima.
Succes allemaal.
olle griese
Berichten: 1489
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00

Re: Tip voor motorolie 0W-30 LL-2

Bericht door olle griese »

Nu gaat dit topic niet over oliefilters maar ik had van jou wel een ander filter verwacht dan een mann.
Waarom b.v. geen k&n die een veel betere flow heeft?
Plaats reactie