Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

after sales dakje geplaatst

vragen over de T5
Plaats reactie
ruud23
Berichten: 103
Lid geworden op: 09 jun 2007, 09:55

after sales dakje geplaatst

Bericht door ruud23 »

PFFF, het dakje zit erin. Voor mogelijk geïnteresseerden:
Ik heb een originele T5 hemel voor schuifdak aangeschaft. Daar boven op een Webasto H300 Deluxe Large. Die komt qua binnenmaat overeen met het originele dak.
Ben nl niet zo'n fan van de bekende grijs rubberen rand en het afgezaagde brillenbakje.
Aan de buitenkant past alles perfect (dakje zit een paar mm voor de lengteribbels.
Aan de binnenkant valt het ook niet tegen, zij het dat er hier en daar wat kleine weeffoutjes zijn (aansluiting hemel - slijl). Bovendien moet de verlichtingsconsole nog afgewerkt worden, maar dat komt later.
Was al met al een spannende actie. Toen alles gemonteerd was ging het dakje perfect open (je voelt hem al aankomen). Sloot alleen niet meer. Uiteraard op zaterdagavond vlak na 6 uur, met donkere buien boven de bus. Om een lang verhaal kort te maken: toch blij met mijn ANWB lidmaatschap.
Bleek achteraf een defecte kabel te zijn. Nu werkt alles, incl de regensensor.
Groets, Ruud
Bijlagen
DSC02248kleiner.jpg
DSC02250kleiner.jpg
ruud23
Berichten: 103
Lid geworden op: 09 jun 2007, 09:55

Re: after sales dakje geplaatst

Bericht door ruud23 »

Hi Eric,
Schuifdakje € 540 (ebay.de)
Hemel € 130 (ebay.de)
Verlichtingsconsole € 55
Montagekosten € 120.
Als je in de gelegenheid bent een bus met een origineel open dak aan te schaffen zou ik dit zeker doen. Mijn optie is en blijft "second best".
Groet, Ruud
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: after sales dakje geplaatst

Bericht door Harry 341 »

ruud23 schreef:Hi Eric,
Schuifdakje € 540 (ebay.de)
Hemel € 130 (ebay.de)
Verlichtingsconsole € 55
Montagekosten € 120.
Als je in de gelegenheid bent een bus met een origineel open dak aan te schaffen zou ik dit zeker doen. Mijn optie is en blijft "second best".
Groet, Ruud
:ie :ie :ie denk dat ik de prijzen ook maar eens ga wijzigen...Raak ze wel erg snel kwijt...maar als ik deze prijzen zie begrijp ik waarom... :gekte
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
ruud23
Berichten: 103
Lid geworden op: 09 jun 2007, 09:55

Re: after sales dakje geplaatst

Bericht door ruud23 »

Daar kom je nu mee Harry!
;)
Het enige dakje dat correspondeerde met de maten van originele hemel was (helaas) ook de duurste.
Groet, Ruud
wiebsma
Berichten: 37
Lid geworden op: 22 jan 2007, 00:12
Locatie: Rotterdam

Re: after sales dakje geplaatst

Bericht door wiebsma »

Hoi Ruud,
was benieuwd, heb je op ebay een hollandia 300 gekocht? en er zelf of erin laten zetten?
zit namelijk ook aan te denken, bij de webasto dealer is alleen wat prijzig en het liefst heb ik een org die ook op ebay staan.
groet wiebsma
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: after sales dakje geplaatst

Bericht door Harry 341 »

wiebsma schreef:Hoi Ruud,
was benieuwd, heb je op ebay een hollandia 300 gekocht? en er zelf of erin laten zetten?
zit namelijk ook aan te denken, bij de webasto dealer is alleen wat prijzig en het liefst heb ik een org die ook op ebay staan.
groet wiebsma
Hij heeft een Webasto....is wat anders dan de Hollandia.Komen wel uit dezelfde fabriek....
Kijk op (bijv.) marktplaats bij beide merken.Maar ga eerst even zitten.....1500 met inbouw ben je zomaar kwijt.. :ie :knipoog
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
wiebsma
Berichten: 37
Lid geworden op: 22 jan 2007, 00:12
Locatie: Rotterdam

Re: after sales dakje geplaatst

Bericht door wiebsma »

Ligt misschien aan mij maar de webasto H300 is volgens webasto site de hollandia 300. dus de zelfde tocht?
maar heeft hij de nieuwe webasto h300 aangeschaft of een gebruikte(vw oem die ook van webasto zijn)) via ebay?
en er zelf ingezet?
gr. wiebsma
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: after sales dakje geplaatst

Bericht door Harry 341 »

wiebsma schreef:Ligt misschien aan mij maar de webasto H300 is volgens webasto site de hollandia 300. dus de zelfde tocht?
maar heeft hij de nieuwe webasto h300 aangeschaft of een gebruikte(vw oem die ook van webasto zijn)) via ebay?
en er zelf ingezet?
gr. wiebsma
Klopt...is dezelfde...en volgens mij een nieuwe.
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
mettesboy
Berichten: 692
Lid geworden op: 28 jan 2007, 21:54
Locatie: Olen België

Re: after sales dakje geplaatst

Bericht door mettesboy »

misschien weten jullie een antwoord :

Toen ik m'n T5gp caravelle LWB DC 180pk bestelde, kon er geen open dak in combinatie met dubbele cabine.
Weet iemand ook waarom?
Dealer dacht dat de hemel dikker was bij DC of zo, maar dat vind ik rare uitleg
2005 T5Transporter Freedom LWB DC 96kw handgeschakeld
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33867
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: after sales dakje geplaatst

Bericht door Multivan Generation »

Vlaamse logica?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
ruud23
Berichten: 103
Lid geworden op: 09 jun 2007, 09:55

Re: after sales dakje geplaatst

Bericht door ruud23 »

wiebsma schreef:Hoi Ruud,
was benieuwd, heb je op ebay een hollandia 300 gekocht? en er zelf of erin laten zetten?
zit namelijk ook aan te denken, bij de webasto dealer is alleen wat prijzig en het liefst heb ik een org die ook op ebay staan.
groet wiebsma
Hee Wiebsma,
Ik heb idd een nieuwe Webasto gekocht (2 duitse bedrijven verkopen overjarige modellen op ebay), een gat er in laten maken en de hele zaak aangesloten. Helaas past alleen de duurste Webasto 300 Deluxe Large in het gat van de originele dakraamhemel (ook aangeschaft). Met regensonsor wel erg handig in warme landen waar toch wel eens een buitje wil vallen (kom er net van terug).
Die ebay bedrijven hebben ook de goedkopere daken in hun assortiment, voor het geval je je niet stoort aan de bekende grijs rubberen rand.
Bijvoorbeeld:
http://cgi.ebay.de/Webasto-Schiebedach- ... 35b3d7f8e2" onclick="window.open(this.href);return false;
Succes en groet,
Ruud
Plaats reactie