Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
HELP
-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 07 jun 2009, 19:47
HELP
heey beste t4 liefhebbers
zoals gewoonlijk ben ik dit jaar weer met mijn caravelle 151pk naar marokko gereisd dit is al zijn vierde keer
een reis van 2500km maar het probleem is
toen ik vertrok uit nederland reed mijn bus met gemak 170-180km met 5 inzittende
maar toen ik bij bordeaux aankwam was mijn busje zo zwak dat hij met 80kmh de helling opkwam
ik dacht dat het aan de brandstof lag maar dat was ook niet het probleem
want als die power heeft dan gaat hij 21 op 100 verbruiken en als hij geen power heeft blijft het op 8.5 9.0 op 100
En soms dan heeft hij wel alle power en soms valt het weg en ik vind het best irritand als je bijvoorbeeld moet inhalen heb je geen kracht en in de stijle hellingen in marokko is het net een zelfmoord poging haha
wat zou het probleem zijn , ik heb mijn turbo en luchtmassameter vervangen
ik hoor het graag wat het zou kunnen zijn want ik rij al meer dan 10 jaar t'4 zonder problemen
zoals gewoonlijk ben ik dit jaar weer met mijn caravelle 151pk naar marokko gereisd dit is al zijn vierde keer
een reis van 2500km maar het probleem is
toen ik vertrok uit nederland reed mijn bus met gemak 170-180km met 5 inzittende
maar toen ik bij bordeaux aankwam was mijn busje zo zwak dat hij met 80kmh de helling opkwam
ik dacht dat het aan de brandstof lag maar dat was ook niet het probleem
want als die power heeft dan gaat hij 21 op 100 verbruiken en als hij geen power heeft blijft het op 8.5 9.0 op 100
En soms dan heeft hij wel alle power en soms valt het weg en ik vind het best irritand als je bijvoorbeeld moet inhalen heb je geen kracht en in de stijle hellingen in marokko is het net een zelfmoord poging haha
wat zou het probleem zijn , ik heb mijn turbo en luchtmassameter vervangen
ik hoor het graag wat het zou kunnen zijn want ik rij al meer dan 10 jaar t'4 zonder problemen
Caravelle 111kw 151pk Power!!!!
- m.c van den berg
- Berichten: 1457
- Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
- Locatie: Beesd
Re: HELP
Denk uit laten lezen, Heb je luchtmassa meter Pierburg, dat is de betere.
zelf mee gemaakt dat de vw luchtmassa meter (nieuw) ook niet goed was, tot 2x maat toe. nu pierburg
zelf mee gemaakt dat de vw luchtmassa meter (nieuw) ook niet goed was, tot 2x maat toe. nu pierburg

Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
foto nr 602
-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 07 jun 2009, 19:47
Re: HELP
ik heb de luchtmassa meter vorige week vrijdag gekocht bij de dealer
ik zou niet weten wat voor merk dat is
want hij verliest soms gewoon zijn kracht en soms is die vol met kracht
zou het iets met lucht zijn het probleem ik twijfel wat het probleem zou zijn
ik zou niet weten wat voor merk dat is
want hij verliest soms gewoon zijn kracht en soms is die vol met kracht
zou het iets met lucht zijn het probleem ik twijfel wat het probleem zou zijn
Caravelle 111kw 151pk Power!!!!
Re: HELP
Als de LMM bij de dealer vandaan komt is het een Bosh . Doe er maar een Pieburg in , die zijn beter .
@ transmaroc het vermogen verlies ??? dat is zeker de LMM .
@ transmaroc het vermogen verlies ??? dat is zeker de LMM .
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
-
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 23 mar 2011, 09:47
- Locatie: Hengelo(o)
Re: HELP
Wat ik wel eens heb gehad met een andere TDI is het zelfde als jou!
Het is een soort van noodloop!
Dan lijkt het je LMM maar het is gewoon je turbodruk!
Contact uit en aan zetten en je loopt weer als een gek.
Het zouden de schoepen van je turbo kunnen zijn.
Ook wil er wel eens een slechte leiding bij de Turbo ofzo los zitten! Heel precies weet ik het niet. Dit is mij ook zo verteld!
MK
Het is een soort van noodloop!
Dan lijkt het je LMM maar het is gewoon je turbodruk!
Contact uit en aan zetten en je loopt weer als een gek.
Het zouden de schoepen van je turbo kunnen zijn.
Ook wil er wel eens een slechte leiding bij de Turbo ofzo los zitten! Heel precies weet ik het niet. Dit is mij ook zo verteld!
MK
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: HELP
Ik denk op afstand,
dat het de N75 wel eens zou kunnen zijn.
dat het de N75 wel eens zou kunnen zijn.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 07 jun 2009, 19:47
Re: HELP
Klopt die van de dealer is een bosch
maar wat me opviel is dit
telkens als ik stop en contact uit zet en ik rust 15 minute dan heeft hij wel alle power en is hij als een speer
ik reed met gemak uit nederland constant 170 180 hele tijd links en ik kwam aan in bordeaux en toen begon het weer dit is al de 4de keer het zelfde verhaal
dus ik ga er even naar kijken
heb mijn broer even laten weten dat ik een n75 moet hebben en hij gaat hem opsturen uit nederland voor mij
omdat ze in marokko alleen spaanse onderdelen hebben en die zijn niet van de goeie kant .
bedankt voor de tips
en als iemand nog meer tips of handige opmerkingen heeft alvast bedankt
een hele warme groeten uit marokko
iedereen een prettige vakantie toegewenst
maar wat me opviel is dit
telkens als ik stop en contact uit zet en ik rust 15 minute dan heeft hij wel alle power en is hij als een speer
ik reed met gemak uit nederland constant 170 180 hele tijd links en ik kwam aan in bordeaux en toen begon het weer dit is al de 4de keer het zelfde verhaal
dus ik ga er even naar kijken
heb mijn broer even laten weten dat ik een n75 moet hebben en hij gaat hem opsturen uit nederland voor mij
omdat ze in marokko alleen spaanse onderdelen hebben en die zijn niet van de goeie kant .
bedankt voor de tips
en als iemand nog meer tips of handige opmerkingen heeft alvast bedankt
een hele warme groeten uit marokko
iedereen een prettige vakantie toegewenst
Caravelle 111kw 151pk Power!!!!
-
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 23 mar 2011, 09:47
- Locatie: Hengelo(o)
Re: HELP
Ha mooi man!
Ik hoop dat je gelijk hebt!!
Maar......uhhh wat is een N75? En waar zit deze?
Thanks MK
Ik hoop dat je gelijk hebt!!
Maar......uhhh wat is een N75? En waar zit deze?
Thanks MK
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: HELP
N75 is een klep die er voor zorgt dat de wastegate aangestuurd wordt om al dan niet open te gaan.
Als die niet goed functioneert,
dan kan de turbodruk te hoog oplopen,
met noodloop tot gevolg.
Zie ook op mijn pagina over motorische tuning :

Als die niet goed functioneert,
dan kan de turbodruk te hoog oplopen,
met noodloop tot gevolg.
Zie ook op mijn pagina over motorische tuning :

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: HELP
Aanvulling: check ook de slang die vanaf de N75 naar de aansturing van de wastegate komt,
haal hem los en bekijk hem secuur..
Maar dat soms wel, soms niet lijkt mij te duiden op de N75.
Een slang zou dat fenomeen continu moeten geven..
haal hem los en bekijk hem secuur..
Maar dat soms wel, soms niet lijkt mij te duiden op de N75.
Een slang zou dat fenomeen continu moeten geven..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...