Is er ergens een beschrijving hoe je een brandstof filter vervangt?
Iedereen schijnt het te kunnen maar ik zie nergens hoe (filter vervangen

Greetz, Henk
GerJol 716 schreef:Als volgt;
- Maak de accukabels los.
- Dek het koppelingshuis af om te voorkomen dat brandstof op de koppelingsplaat terechtkomt.
- Plaats een opvangbak onder het brandstoffilter.
- Maak de brandstoftoevoerslangen los van het filterhuis.
- Tap het brandstoffilter af door de wateraftapplug los te draaien.
- Draai de klembout van de steun een slag los en verwijder het filterelement.
- Monteer een nieuw filterelement en draai de klembout vast.
- Zet de brandstoftoevoerleidingen op het filterhuis vast.
- Sluit de accukabels aan.
- Draai de aftapplug onderaan het filter dicht.
- Start de motor en laat deze draaien tot alle lucht uit het brandstofsysteem is verwijderd.
Gerard
2,5Harry 341 schreef:2.4 TDI ??
zo zie ik het ook Accu's losmaken en koppelingshuis afdekken daar zie ik ook niks in!!Pascal-141 schreef:GerJol 716 schreef:Als volgt;
- Maak de accukabels los.
- Dek het koppelingshuis af om te voorkomen dat brandstof op de koppelingsplaat terechtkomt.
- Plaats een opvangbak onder het brandstoffilter.
- Maak de brandstoftoevoerslangen los van het filterhuis.
- Tap het brandstoffilter af door de wateraftapplug los te draaien.
- Draai de klembout van de steun een slag los en verwijder het filterelement.
- Monteer een nieuw filterelement en draai de klembout vast.
- Zet de brandstoftoevoerleidingen op het filterhuis vast.
- Sluit de accukabels aan.
- Draai de aftapplug onderaan het filter dicht.
- Start de motor en laat deze draaien tot alle lucht uit het brandstofsysteem is verwijderd.
Gerard
Accukabels losmaken om een dieselfilter te vervangen ???![]()
Koppelingshuis afdekken ? Hoe zou jij het voor elkaar krijgen om diesel vanaf het filter tot aan de koppeling te krijgen ?![]()
En een klembout van de steun ? Welke is dat ? Het filter zit gewoon los in het daarvoor voorziene gat , zonder klem . K'heb al tientallen van die filters vervangen , nog nooit een klem gezien ...
Die heb ik nooit gezien,sgsdebruijn schreef:normaal dient het filter met een grote slangenklem vastgezet te worden, doe het zelf ook niet ligt hier in de schuur in een bakje
Heb nog nooit zo'n klem gezien op het brandstoffilter , en heb zelf al tientallen T4 gehad , waaronder ook nieuwe .sgsdebruijn schreef:normaal dient het filter met een grote slangenklem vastgezet te worden, doe het zelf ook niet ligt hier in de schuur in een bakje
Ik ook niet,maar het staat toch echt in de diverse handboeken...het verhaal van Gerjol komt letterlijk zo uit de vraagbaak van Olving.Pascal-141 schreef:Heb nog nooit zo'n klem gezien op het brandstoffilter , en heb zelf al tientallen T4 gehad , waaronder ook nieuwe .sgsdebruijn schreef:normaal dient het filter met een grote slangenklem vastgezet te worden, doe het zelf ook niet ligt hier in de schuur in een bakje