Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
waar n75 halen ?(turbodruk blijft te laag) Opgelost !
Re: waar n75 halen ?(turbodruk blijft te laag)
dan moet ik als t droog is nog maar ff goed kijken
maar in rust is de wastegate dan gesloten of open ? gaat de lucht in ruststand niet door de turbo ? en alleen als ie bedient wordt ? (of net andersom)
maar in rust is de wastegate dan gesloten of open ? gaat de lucht in ruststand niet door de turbo ? en alleen als ie bedient wordt ? (of net andersom)
- Roger B. (11)61
wastegate laat de turbodruk dalen, dus er wordt uitlaatgas ipv door de turbo er langs geleid....de klep is in rust dus DICHT en gaat open als de turbodruk zijn maximum bereikt, bij een electronisch geregelde turbo wordt dat middels pulsmodulatie aangestuurd.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
maar als ik nu dus wil uitsluiten wat het is ?
in rust (motor uit) kan ik de wastegate naar beneden duwen start ik de motor dan kan dit nog steeds er is geen vacuum op dat potje maar op dat moment gebeurt het dus wel dat de motor niet goed draait (snel op toerenkomt met turbo)
heb er verder nog niks mee gedaan dat wil ik morgen nog wat uitproberen
in rust (motor uit) kan ik de wastegate naar beneden duwen start ik de motor dan kan dit nog steeds er is geen vacuum op dat potje maar op dat moment gebeurt het dus wel dat de motor niet goed draait (snel op toerenkomt met turbo)
heb er verder nog niks mee gedaan dat wil ik morgen nog wat uitproberen
- Multivan Generation
- Contacteer:
LMM had je al vervangen?
Want die waarden zijn zo wie zo wat laag..
Ik zou proberen het stangetje wat korter te maken(gangetje of 3),
en kijken of je wastegate activiteit gaat zien tijdens rijdend loggen.
Want die waarden zijn zo wie zo wat laag..
Ik zou proberen het stangetje wat korter te maken(gangetje of 3),
en kijken of je wastegate activiteit gaat zien tijdens rijdend loggen.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
zo vandaag het stangetje / boutjes wat strakker gezet van de waste gate en tijdens de proefrit is het niet meer voorgekomen, het lijkt de de oorzaak te zijn, van de week tijdens een langere rit maar kijken of het echt de oorzaak was
- Multivan Generation
- Contacteer:
mooi zo,
heb je er ook een logje van gemaakt?
En zo ja, zie je dan wel wastegate activiteit?
heb je er ook een logje van gemaakt?
En zo ja, zie je dan wel wastegate activiteit?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
heb nog een klein logje van toen de bus direct in de noodloop zat vanaf wegrijden nadat contact uit was geweest hierbij had ik ook het vacuum van de n18 gehaald omdat deze klapperde en het vaccuum verdween
(peter kun je mij een email adres sturen dan kan ik je een log mailen die wat uitgebreider is, als je die wil zien ?)
(peter kun je mij een email adres sturen dan kan ik je een log mailen die wat uitgebreider is, als je die wil zien ?)
Re: waar n75 halen ?(turbodruk blijft te laag) Opgelost !
probleem is opgelost, n18 lijkt wel kapot te gaan maar is niet de oorzaak van het probleem
probleem zat dus al helemaal in het begin bij het luchtfilter, na een tip van peter of dat allemaal wel in orde was
ach ondertussen wel lekker onderhoud kunnen doen en de motor weer wat opgepoets en weer geleerd over de t4
probleem zat dus al helemaal in het begin bij het luchtfilter, na een tip van peter of dat allemaal wel in orde was
ach ondertussen wel lekker onderhoud kunnen doen en de motor weer wat opgepoets en weer geleerd over de t4
- sgsdebruijn
Re: waar n75 halen ?(turbodruk blijft te laag) Opgelost !
luchtfilter, oud/vuil/slecht merk oid?
VW T4 Multivan 2.5TDI+++