Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Bus restylen-> verschillende vragen
Bus restylen-> verschillende vragen
Omdat ik mijn bus beetje oldschool wil hebben ben ik het een en ander aan het veranderen.
Ik zoek een goedkope manier om mijn ronk van mijn t4 wat te veranderen.
Ik zoek niet meteen direct een diepe ronk maar eerder het geluid van de luchtgekoelde volkswagens (kever, t1,t2)
Dat dit nooit hetzelfde kan worden weet ik uiteraard maar kan ik dit ongveer bekomen met een andere uitlaat?
Of eventueel mijn uitlaat aanpassen (zoals dempers leegmaken, gaten boren?)
En doet een kelk iets aan het geluid? Of niet?
Ik zit nu met een 1.9 diesel (dus geen td of tdi) kan ik deze iets vlotter laten optrekken zondet zware kosten?
Ooit heeft men mij gezegt mijn mazout/diesel pomp opendraaien maar dan gaat hij ook sneller in overtoeren gaan en een hoop meer verbruiken.
Ik zou hem ook willen verlagen. Kan ik dit met gewoon andere veren achteraan te steken? vooraan is het geen probleem.
Maar kan ik dan nog steeds laden ook? want ze blijft dienst doen als werkpaard.
hopelijk kunnen jullie mij wat helpen met al mijn vragen
groeten
stijn
Ik zoek niet meteen direct een diepe ronk maar eerder het geluid van de luchtgekoelde volkswagens (kever, t1,t2)
Dat dit nooit hetzelfde kan worden weet ik uiteraard maar kan ik dit ongveer bekomen met een andere uitlaat?
Ik zit nu met een 1.9 diesel (dus geen td of tdi) kan ik deze iets vlotter laten optrekken zondet zware kosten?
Ooit heeft men mij gezegt mijn mazout/diesel pomp opendraaien maar dan gaat hij ook sneller in overtoeren gaan en een hoop meer verbruiken.
Ik zou hem ook willen verlagen. Kan ik dit met gewoon andere veren achteraan te steken? vooraan is het geen probleem.
groeten
stijn
- Pascal-141
Re: Bus restylen-> verschillende vragen
Oilsjteneir ,Stintjen schreef:Omdat ik mijn bus beetje oldschool wil hebben ben ik het een en ander aan het veranderen.
groeten
stijn

Een 1,9d kun je eigenlijk alleen wat vlotter maken door er bvb een turbo op te zetten , de pomp opendraaien op een 1,9d heeft weinig zin , je voelt er bijzonder weinig van , en je hebt alleen maar meer rook . Het blok van de 1,9d is dezelfde als die van een 1,9td .
Verlagen = zowieso minder laadvermogen . Verlagen kun je vooraan doen door de torsiestangen te verdraaien , achteraan door 2 verlagingsveren. (Die bestaan in allerlei uitvoeringen , van -3cm tot -10cm) Hoe meer verlaging , hoe minder laadvermogen .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Multivan Generation
- Contacteer:
En voor de Belgische Topic starter,
wellicht kun je ook rekening houden met de keuringseisen voor Lichte Vracht in België ?
wellicht kun je ook rekening houden met de keuringseisen voor Lichte Vracht in België ?

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
-
Een jaartje of 8 geleden bezaten we een Alfa 146 JTD.
Men had het voor elkaar gekregen om voor de inzittenden het prettige gevoel te geven dat er een boxermotor in lag.
Echter omstanders hoorden gewoon een dieselmotor.
Wellicht een setje uitlaatdempers van Alfa's eerste JTD monteren?
Egbert
Men had het voor elkaar gekregen om voor de inzittenden het prettige gevoel te geven dat er een boxermotor in lag.
Echter omstanders hoorden gewoon een dieselmotor.
Wellicht een setje uitlaatdempers van Alfa's eerste JTD monteren?
Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
2018 Hyundai Tucson diesel
Keuring doet er niet toe :pMultivan Generation schreef:En voor de Belgische Topic starter,
als ik op mijn motor een turbo zou bijzetten zouden ze dat hier op de keuring zelfs niet zien.
veren en uitlaat uiteraard wel maar dat kan je altijd terug origineel zetten he :p
Stintjen schreef:Keuring doet er niet toe :pMultivan Generation schreef:En voor de Belgische Topic starter,
als ik op mijn motor een turbo zou bijzetten zouden ze dat hier op de keuring zelfs niet zien.
veren en uitlaat uiteraard wel maar dat kan je altijd terug origineel zetten he :p
Inderdaad, hier in belgie zijn we het al gewoon, ieder jaar alles terug eventjes omwisselen

T4 2.5 TDI ACV Caravelle '96 - 
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto

Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto
Heeft toevallig iemand een filmpje waarvan de middendemper vervangen is door een rechte buis?
Iemand een idee of ze (in België dan) op de keuring hier een probleem zouden van maken :p
Iemand een idee of ze (in België dan) op de keuring hier een probleem zouden van maken :p
- Pascal-141
Filmpje heb ik er niet van , maar ik heb het zelf ook al gedaan .Stintjen schreef:Heeft toevallig iemand een filmpje waarvan de middendemper vervangen is door een rechte buis?
Middendemper en einddemper opengeslepen aan bovenzijde , alles eruit halen , en dan een rechte buis erin lassen .
Als je de buis IN de demper last , zien ze het waarschijnlijk niet , de demper vervangen door een rechte buis zullen ze wel zien .
My current cars:
gewoon vervangen door een rechte buis gaan ze zeker zien.
Openslijpen en intern een buis in lassen is de oplossing.
Dat heb ik gedaan met mijn katalysator en achterdemper. (btw ik heb nog zo'n katalysator liggen met buis in)
De middendemper is een rechte buis met gaten in.
Voor de weerstand moet je het dus zeker niet doen.
Openslijpen en intern een buis in lassen is de oplossing.
Dat heb ik gedaan met mijn katalysator en achterdemper. (btw ik heb nog zo'n katalysator liggen met buis in)
De middendemper is een rechte buis met gaten in.
Voor de weerstand moet je het dus zeker niet doen.
Ik rijd T-vier met veel plezier!! 

wat moet je van die katalysator hebben?
En niemand die een filmpje of soundcheck heeft?
Wat met de roettest of uitstoot???
Want velgen en veren elke keer vervangen geen probleem maar uitlaat moet ik al over de put gaan staan
Want velgen en veren elke keer vervangen geen probleem maar uitlaat moet ik al over de put gaan staan
- Multivan Generation
- Contacteer:
AlstublieftStintjen schreef:En niemand die een filmpje of soundcheck heeft?

uitlaat T4.....een soundtrack
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- kurt&oxana
aaah een uitlaat van skytune
, die man levert perfekt werk en snel , zeker een aanrader

T4 Multivan 2.5 TDI
- sgsdebruijn
Ik vorige week ook zonder morren door de keuring met de katvervangerjan2009 schreef:Ben vandaag weer door de APK gekomen zonder roetkat , meting was primaStintjen schreef: Wat met de roettest of uitstoot???
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Stintjen schreef:wat moet je van die katalysator hebben?
het doel van deze katalysator is hc en oc te oxideren.
Dit wordt niet gemeten bij een diesel, dus geen probleem.
Roettest is in principe iets beter omdat er minder roet opgehoopt blijft dat er uitkomt bij de keuring.
Een uitlaat vervangen bij een t4 gaat zelfs zonder krik. (afhankelijk van je postuur wel te verstaan)
Ik rijd T-vier met veel plezier!! 

- sgsdebruijn
en hoe vast gerrot de zooi zit dan he
VW T4 Multivan 2.5TDI+++