Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
HELP mij.
HELP mij.
Hallo,
Me busje doet een beetje raar.
Als ik boven de 140 kmpu komt springt die in de "noodloop"
Dat rolt die terug tot 110 kmpu en ken ik ook niet harder.
Even aan de kant zetten contact aan/uit en rijden maar.
Ik heb hem laten uitlezen bij de dealer waar ik hem gekocht heeft die zegt:
Je turbo heeft onderdruk en deze moet vervangen worden, kosten 1800 euro.
Aangezien ik niet tevreden ben bij deze dealer ben ik maar naar een andere dealer gegaan.
Deze zeiden: Je turbo is goed klepjes werken allemaal, maar je egr vacuumklep is kapot.
Deze hebben mijn bus dus rijdend uitgelezen.
Deze heb ik dus gekocht via onderdelerzoeker en voor 125 euro gekocht.
Nu moet ik die er nog opzetten maar ik dacht mischien heeft een van jullie het zelfde probleem gehad en kunnen jullie mij wel helpen?
Mischien ook handig om te weten als ik iets boven de 140 komt voel je hem inhouden en voel ik dat die in ze noodloop gaat springen.
Dan geef ik ff iets minder gas en dan gaat over.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Groetjes Kevin
Me busje doet een beetje raar.
Als ik boven de 140 kmpu komt springt die in de "noodloop"
Dat rolt die terug tot 110 kmpu en ken ik ook niet harder.
Even aan de kant zetten contact aan/uit en rijden maar.
Ik heb hem laten uitlezen bij de dealer waar ik hem gekocht heeft die zegt:
Je turbo heeft onderdruk en deze moet vervangen worden, kosten 1800 euro.
Aangezien ik niet tevreden ben bij deze dealer ben ik maar naar een andere dealer gegaan.
Deze zeiden: Je turbo is goed klepjes werken allemaal, maar je egr vacuumklep is kapot.
Deze hebben mijn bus dus rijdend uitgelezen.
Deze heb ik dus gekocht via onderdelerzoeker en voor 125 euro gekocht.
Nu moet ik die er nog opzetten maar ik dacht mischien heeft een van jullie het zelfde probleem gehad en kunnen jullie mij wel helpen?
Mischien ook handig om te weten als ik iets boven de 140 komt voel je hem inhouden en voel ik dat die in ze noodloop gaat springen.
Dan geef ik ff iets minder gas en dan gaat over.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Groetjes Kevin
Re: HELP mij.
heb ik ook gehad.. turbo druk te hoog door vervuiling variabele turbo..de schoepjes worden te traag waardoor de turbo nog even door blijft janken bij overschakelen of gas terug nemen..
Competer kan worden bijesteld..lees programma waardoor de turbo waarden worden bijgesteld..Tunen is een optie..
Turbo schoonmaken of een ruil turbo..
met vriendelijke groet erik
Competer kan worden bijesteld..lees programma waardoor de turbo waarden worden bijgesteld..Tunen is een optie..
Turbo schoonmaken of een ruil turbo..
met vriendelijke groet erik
Re: HELP mij.
Hij is al gechipt naar 165 pk.
Dit is gebeurd bij Jaron te Woerden.
De eerste dealer waar ik geweest ben zei ook dat die onderdruk had.
Ik denk dat het mischien verstandig is als ik hem voor de 3e keer laat uitlezen.
Aangezien ze allebei wat anders zeiden is en 3e partij mischien wel handig.
Gr Kevin
Dit is gebeurd bij Jaron te Woerden.
De eerste dealer waar ik geweest ben zei ook dat die onderdruk had.
Ik denk dat het mischien verstandig is als ik hem voor de 3e keer laat uitlezen.
Aangezien ze allebei wat anders zeiden is en 3e partij mischien wel handig.
Gr Kevin
- Multivan Generation
- Berichten: 34477
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: HELP mij.
Wellicht kan iemand hem van dit forum voor je uitlezen?
Ons kantoor zit ook in Woerden(Pelmolenlaan).
Dus ik zou mijn thuis-laptop wel eens mee kunnen nemen..
Of wellicht wil/kan iemand anders je ook helpen..
Ons kantoor zit ook in Woerden(Pelmolenlaan).
Dus ik zou mijn thuis-laptop wel eens mee kunnen nemen..
Of wellicht wil/kan iemand anders je ook helpen..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: HELP mij.
Met VTG-gymnastiek kan dit probleem vaak opgelost worden. Hiervoor heb je een vag-com vcds diagnoseinterface nodig. Gebruik even de zoekfunctie. Dit is al vaker besproken.
Re: HELP mij.
Het zou mischien wel perfect zijn als iemand met een laptop hem kan uitlezen.
De dealer kijk toch op en andere manier ernaar en die denkt even dat ik 1800 euro neertelt om en turbo te vervangen.
Ik wilt eerst zekerheid dat het echt me turbo is.
Dus als iemand de tijd heb om hem uit te lezen dan zou ik dat wel top vinden.
M.v.g Kevin
De dealer kijk toch op en andere manier ernaar en die denkt even dat ik 1800 euro neertelt om en turbo te vervangen.
Ik wilt eerst zekerheid dat het echt me turbo is.
Dus als iemand de tijd heb om hem uit te lezen dan zou ik dat wel top vinden.
M.v.g Kevin
Re: HELP mij.
Ik kraag nav mijn pb-tje aan jou vandaag te horen dat je JB al gemaild hebt?
Re: HELP mij.
Ik heb hem idd een mailtje gestuurd.
Gisteravond had hij mij teruggebeld en vertelde dat 9 van de 10 keer
de turbo vuil is.
Nou heb ik ook wel eens gelezen dat je reinigingssetjes heb om je turbo te reinigen?
M.v.g kevin
Gisteravond had hij mij teruggebeld en vertelde dat 9 van de 10 keer
de turbo vuil is.
Nou heb ik ook wel eens gelezen dat je reinigingssetjes heb om je turbo te reinigen?
M.v.g kevin
Re: HELP mij.
Vervangen blijft zeer doen in de portemonnee en ik kan niet in de jouwe kijken natuurlijk. Persoonlijk had ik 'm vervangen, had niet het risico willen lopen om -in het beroertse geval ver weg - stil zou komen te staan.kebejobe schreef:Ik heb hem idd een mailtje gestuurd.
Gisteravond had hij mij teruggebeld en vertelde dat 9 van de 10 keer
de turbo vuil is.
Nou heb ik ook wel eens gelezen dat je reinigingssetjes heb om je turbo te reinigen?
M.v.g kevin
Uiteraard is die VTG oefening een mogelijkheid. Ik beschouw dit echter niet als een echte, permanent afdoende oplossing. Ik bedoel, de vervuiling is er niet mee verdwenen, je trekt 'm (de variabele geometrie) alleen even goed heen en weer in de bagger waardoor ie op z'n gunstigst weer even 'los' blijft.
Maar, da's mijn intrepetatie.. Die 1800,- is idd wel veel geld. Voor wat minder dan dat bedrag, ik meen €1700,- heb ik een offerte gehad bij diegene die je gemaild hebt voor montage en levering van een grotere, originele VW turbo inclusief softwarematige vermogensupgrade van 131 naar 195 pk.
Reinigingssetjes heb ik nog niet van gehoord, althans niet wat dat aan effectiviteit oplevert, zeker niet op de langere termijn.
- Multivan Generation
- Berichten: 34477
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: HELP mij.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: HELP mij.
Hier word ik nou vrolijk van.
Precies wat hij vertelt heb, zo heb ik het ervaren.
Dus dat word geen nieuwe turbo maar even laten schoonmaken.
Nou weet ik dus hoe een dealer ze geld verdient.
Dan is het mischien beter om de egr dicht te maken?
Bedankt voor het meedenken voor het oplossen van mijn probleem.
M.v.g Kevin
Precies wat hij vertelt heb, zo heb ik het ervaren.
Dus dat word geen nieuwe turbo maar even laten schoonmaken.
Nou weet ik dus hoe een dealer ze geld verdient.
Dan is het mischien beter om de egr dicht te maken?
Bedankt voor het meedenken voor het oplossen van mijn probleem.
M.v.g Kevin
- Multivan Generation
- Berichten: 34477
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: HELP mij.
graag gedaan hoor
We zijn er om elkaar te helpen he...
Durf je de turbo niet zelf te reinigen,
dan kun je hem beter naar een gespecialiseerd bedrijf brengen.
Bijvoorbeeld:
http://www.turbos-hoet.com/nl/
Of : http://www.ttm.nl/nieuws/id24863-turbo- ... catie.html

We zijn er om elkaar te helpen he...

Durf je de turbo niet zelf te reinigen,
dan kun je hem beter naar een gespecialiseerd bedrijf brengen.
Bijvoorbeeld:
http://www.turbos-hoet.com/nl/
Of : http://www.ttm.nl/nieuws/id24863-turbo- ... catie.html
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: HELP mij.
Las in 'even voorstellen' dat je je bus nu 3,5 jaar hebt vanaf nieuw, dus ga ervan uit dat 2007/2008 is, dus een BNZ, met electronisch geregelde EGR. In tegenstelling tot de oude AXD is deze niet hardwarematig (boutje in vacuumslang/plaatje in egr-buis) dicht te zetten. Doe je -straks- schone turbo een plezier en laat je EGR klep softwarematig dichtzetten. Met VCDS/vagcom kan dat tot 85%, maar er zullen andere trucjes zijn om tot 100% dicht te gaan.
T5 2.5 AXD 2004 515.000km
Re: HELP mij.
Kan ik dit bij de dealer dicht laten zetten?
En de turbo schoonmaken, wat kan ik hiervoor het beste gebruiken?
Dan is het zeker ook wel verstandig om een nieuwe turbo pakkingssetje te monteren?
M.v.g
En de turbo schoonmaken, wat kan ik hiervoor het beste gebruiken?
Dan is het zeker ook wel verstandig om een nieuwe turbo pakkingssetje te monteren?
M.v.g
Re: HELP mij.
Hij is inmiddels gemaakt.
Het was een kapotte katalysator.
Dus mocht iemand anders ook last hebben van de noodloop en minder power hebben dan eerst, check ook even de katalysator na.
Als het aan de dealer had gelegen hadden ze me turbo vervangen
Groetjes
Het was een kapotte katalysator.
Dus mocht iemand anders ook last hebben van de noodloop en minder power hebben dan eerst, check ook even de katalysator na.
Als het aan de dealer had gelegen hadden ze me turbo vervangen

Groetjes