Ik heb mezelf al eens voorgesteld op het forum maar nu wil ik even mijn bedrijf voorstellen omdat dit voor sommige van jullie interessant kan zijn.
Al ruim 10 jaar ben ik ondernemer in de Horeca maar ben hiernaast een Detail bedrijf (Ride & Shine Detailing) begonnen.
Ik rij zelf een T5 en ben hier erg zuinig op.

VW T5 by K2BurtonSnowboarder, on Flickr
Voor diegene die niet weten wat Detailen is even een korte omschrijving:
Veelal wordt er gedacht dat detailen hetzelfde is als poetsen. Echter zit hier een groot verschil in. Bij detailen, de naam zegt het al, wordt er tot in de details gewerkt.
Omdat de meeste poetsbedrijven kwantiteit boven kwaliteit verkiezen wordt er veelal gewerkt met producten welke voorzien zijn van zogenaamde 'fillers'. Deze zorgen voor een snelle glans, maar in werkelijkheid worden de aanwezige krasjes en hologrammen hiermee gemaskerd. Als u uw voertuig op gaat halen dan staat deze er weer glanzend bij, maar enkele weken en wasbeurten later bent u waarschijnlijk minder tevreden of zelfs teleurgesteldt met het behaalde resultaat. De krasjes zijn meestal weer terug en in het ergste geval zijn er door de verkeerde techniek hologrammen verschenen.
Een detailer inspecteert altijd eerst de lak goed en bepaalt aan de hand hiervan hoe en met welke producten er te werk gegaan moet worden. Waskrasjes (zgn. swirls) worden verwijderd en de eventueel grotere krassen worden wanneer mogelijk zo min mogelijk zichtbaar gemaakt.
Het gehele voertuig wordt onder handen genomen, waarbij er vrijwel geen onderdeel wordt vergeten. Tevens wordt de glans na een detailbeurt veelal langer behouden (mits deze goed wordt onderhouden) en wordt het schoonhouden van het voertuig vergemakkelijkt.
Het uiteindelijke resultaat is dat uw voertuig er beter uit ziet dan toen deze de showroom verliet.
Ik heb inmiddels een ervaring opgebouwd met het detailen van een VW Bus en krijg ze in de meeste gevallen zeer strak.
Het is nogal een lap staal met grote vlakken waar je snel van alles op ziet.
Let vooral op de spiegeling en de diepte die bereikt wordt van de glans

Na detail by K2BurtonSnowboarder, on Flickr
Mocht je nu denken ik wil mijn bus ook als nieuw en goed beschermd de weg op hebben en glanzend bij b.v een klant voor de deur hebben staan (want een glimmende goed onderhouden bus nodigt uit en geeft vertrouwen bij de klant) kijk dan op http://www.rideandshinedetailing.nl voor meer uitleg.
Als er vragen zijn dan hoor ik het graag
Met vriendelijke groet,
Serge Langendoen
Ride & Shine Detailing
http://www.rideandshinedetailing.nl
info@rideandshinedetailing.nl
06-22807413