Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
van multivan naar camper.
- multivan_rob
van multivan naar camper.
Ik ben niet de eerste die zijn multivan ombouwd en zal zeker ook niet de laatste zijn die zo'n projectje begint.
Vorige week heb ik een T4 gekocht met een geneation multivan interieur,
Vorige week heb ik een T4 gekocht met een geneation multivan interieur,
Laatst gewijzigd door multivan_rob op 06 nov 2011, 08:21, 1 keer totaal gewijzigd.
T5 1,9 Tdi en wel zwart
- multivan_rob
Re: van multivan naar camper.
Verder een beetje hakken en zagen, nou ja, een beetje? alleen de voorbereidingen toch zeker 4 uur bij elkaar. En dan nog hulp van m'n kids
- Bijlagen
T5 1,9 Tdi en wel zwart
Gaaf! Wat een bekende taferelen zie ik daar. Dat is toch ff een zure appel dat demonteren van het hefdak. Vooral het verstevigingsframe weer helemaal motageklaar maken is toch een aantal uren werk.
Ben erg benieuwd wat je hebt bedacht voor de climatronic, en blijf je topic zeker volgen. Wellicht kunnen we elkaar nog van dienst zijn.
Veel succes!!
Ben erg benieuwd wat je hebt bedacht voor de climatronic, en blijf je topic zeker volgen. Wellicht kunnen we elkaar nog van dienst zijn.
Veel succes!!

- multivan_rob
qua tijd viel het projekt me wel tegen, maar met elke dag een stukje kom je er uiteindelijk ook
T5 1,9 Tdi en wel zwart
Goed bezûûgghhhh ! 

Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
- multivan_rob
en tegen de schemering het dak er maar op want het weer wordt hier steeds sappiger!!!
T5 1,9 Tdi en wel zwart
- multivan_rob
Vandaag weer tot laat bezig geweest, even een foutje, verkeerd plakband gebruikt om langs de kitranden netjes te werken. Het plankband ging er wel af maar de bruine kleur inclusief kleeflijm bleef op de t4. En nergens anders er mee af te halen dan met thinner of aceton. Dat is mooi balen!!! Maar het doek zit er nu in. morgen weer verder met de binnenkant.
T5 1,9 Tdi en wel zwart
Oei.
Dan heb je dozentape gebruikt....da's rotzooi (goed genoeg om een doos mee te plakken)
Beste gaat het met KIP afplaktape, deze is dun, de zijkanten zijn strak, en deze kun je er onder alle omstandigheden heelhuids en MET de lijm afkrijgen.
Voor het schilderwerk buiten (op het glas) kun je deze er zelfs na een jaar gewoon nog makkelijk afkrijgen zonder dat de lijm blijft zitten / verdroogt en of de tape zelf scheurt. (Wat normale crèpe-papiertape wel doet).
Dan heb je dozentape gebruikt....da's rotzooi (goed genoeg om een doos mee te plakken)

Beste gaat het met KIP afplaktape, deze is dun, de zijkanten zijn strak, en deze kun je er onder alle omstandigheden heelhuids en MET de lijm afkrijgen.
Voor het schilderwerk buiten (op het glas) kun je deze er zelfs na een jaar gewoon nog makkelijk afkrijgen zonder dat de lijm blijft zitten / verdroogt en of de tape zelf scheurt. (Wat normale crèpe-papiertape wel doet).
- Bijlagen
-
- 27808-FineLine.jpg (49.02 KiB) 3474 keer bekeken
-
- dozentape.jpg (3.73 KiB) 3473 keer bekeken
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
- multivan_rob
dank je wel, nu weet ik ook wat voor rotzooi dozen tape ispluuke schreef:Oei.
Dan heb je dozentape gebruikt....da's rotzooi (goed genoeg om een doos mee te plakken)![]()

.
maar bedankt voor de tip over KIP afplanktape!!
T5 1,9 Tdi en wel zwart
- multivan_rob
nog extra gekeken naar hoe peter zijn clima-hemel heeft aangepast door de 2 helften eerst te splitsen :klappen :klappen :klappen . Het is mij ook gelukt, en inderdaad een geduld klusje, morgen maar weer eens kijken hoe ik er een korte clima- hemel van kan maken.
T5 1,9 Tdi en wel zwart
- multivan_rob
Nee Jan, het is geen importbus, maar ik wilde de bus snel op camperkenteken i.v.m. vadertje staat die anders elke zoveel geld van me wil hebbenjan2009 schreef:Je houdt er aardig de vaart in![]()
Is het een import bus ? , omdat hij bij aanvang van dit topic al bij de RDW staat ?

de bus is ooit door de

T5 1,9 Tdi en wel zwart
Mijn groene was ook ooit politie bus, personen uitvoering. Daarna omgekeurd door de vorige eigenaar als dubbel cabine, ik weer naar camper gekeurd. BPm was dus ooit al eens berekend 

RUBBEREXPRESS
- the sandman
@ multievan Rob
ook met ombouwen begonnen
goed bezig
ga kijken hoe hij wordt...
grt Theo
ook met ombouwen begonnen

ga kijken hoe hij wordt...

grt Theo
Vriendelijke, Groeten
" The Sandman 835 "
" The Sandman 835 "
- multivan_rob
ik ben nu bezig met de hemel, maar ik wil nog even weten of er iets van de zijkant af moet om de hemel beter te laten passen. en moet je er een extra vouw in maken?
T5 1,9 Tdi en wel zwart
- multivan_rob
de ventilatie hemel zit weer in elkaar geplakt met sikaflex en een nachtje laten drogen vanavond in de bus gemonteerd, maar dat was nog niet zo eenvoudig als gedacht omdat er eigenlijk meer hoogte nodig was. Uiteindelijk heb ik het begin van het inblaas stukje iets platter gemaakt waardoor het net paste.
al met als heb ik 1 tube zwarte sikaflex gebruikt, en 3 witte tube's. zeg maar 2 witte tube's om het dak op de bus te monteren en bijna 1 tube om de ventilatie hemel in elkaar te zetten.
nu tijd voor
al met als heb ik 1 tube zwarte sikaflex gebruikt, en 3 witte tube's. zeg maar 2 witte tube's om het dak op de bus te monteren en bijna 1 tube om de ventilatie hemel in elkaar te zetten.

nu tijd voor

T5 1,9 Tdi en wel zwart