Even een kort vraagje, waarop ik het antwoord meen te weten, maar niet met zekerheid.
In de binnenplaten achteraan bij een dubbele cabine, zitten onderaan allemaal ventilatiegaatjes (tenminste bij die van mij), dat is toch om de lucht weg te laten stromen, als je de achterklep dicht doet?
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Ventilatiegaatjes.
- Mickel Moen
- Berichten: 2056
- Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
- Locatie: Súdwest-Fryslân
- Contacteer:
- koffie anan
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:32
- Locatie: Roosendaal
Re: Ventilatiegaatjes.
Even een kort antwoord klopt


- Mickel Moen
- Berichten: 2056
- Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
- Locatie: Súdwest-Fryslân
- Contacteer:
Re: Ventilatiegaatjes.
Deze ventilatiegaten zijn niet specifiek bedoeld om het sluiten van de achterklep mogelijk te maken, maar vooral om er voor te zorgen dat de via het verwarmings-, ventilatie- en aircosysteem aangezogen lucht ook weer afgevoerd wordt, zonder dat er overdruk in de cabine ontstaat. Daartoe hebben bestelauto's met scheidingswand en/of dubbele cabine ontluchtingsopeningen in de tussenwand. Deze mogen om bovengenoemde redenen niet afgesloten worden bij het bekleden van de tussenwand!!!
- Mickel Moen
- Berichten: 2056
- Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
- Locatie: Súdwest-Fryslân
- Contacteer:
Re: Ventilatiegaatjes.
Bij mijn bus zaten er in de tussenwand (Omos) alleen openingen voor de gordels. Toen de tussenwand er nog in zat had hij ook een kwaaltje. Je moest de klep echt krachtig dicht slaan, anders ging het lampje van de klep in je dashboard branden. Toen de tussenwand eruit was, heb ik daar nooit meer last van gehad.vaniac schreef: Daartoe hebben bestelauto's met scheidingswand en/of dubbele cabine ontluchtingsopeningen in de tussenwand. Deze mogen om bovengenoemde redenen niet afgesloten worden bij het bekleden van de tussenwand!!!
Re: Ventilatiegaatjes.
en daarvoor hebben ze dan de electrische sluithulp uitgevonden :klappen :klappen :klappenMickel Moen schreef:Bij mijn bus zaten er in de tussenwand (Omos) alleen openingen voor de gordels. Toen de tussenwand er nog in zat had hij ook een kwaaltje. Je moest de klep echt krachtig dicht slaan, anders ging het lampje van de klep in je dashboard branden. Toen de tussenwand eruit was, heb ik daar nooit meer last van gehad.vaniac schreef: Daartoe hebben bestelauto's met scheidingswand en/of dubbele cabine ontluchtingsopeningen in de tussenwand. Deze mogen om bovengenoemde redenen niet afgesloten worden bij het bekleden van de tussenwand!!!
- Mickel Moen
- Berichten: 2056
- Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
- Locatie: Súdwest-Fryslân
- Contacteer:
Re: Ventilatiegaatjes.
....... dat is, of wat doet dat?henrib schreef:
en daarvoor hebben ze dan de electrische sluithulp uitgevonden :klappen :klappen :klappen
Re: Ventilatiegaatjes.
Hallo Maikel,
Elektrische sluithulp is het hulpje die de klep dichttrekt op het allerlaatste. Als je de klep dan in het slot gooit, maar net niet krachtig genoeg zorgt hij ervoor dat hij de klep naar binnen trekt en op de juiste positie laat komen. Geen idee of alle types dit hebben maar handig is het zeker! groetjes Daan!
Elektrische sluithulp is het hulpje die de klep dichttrekt op het allerlaatste. Als je de klep dan in het slot gooit, maar net niet krachtig genoeg zorgt hij ervoor dat hij de klep naar binnen trekt en op de juiste positie laat komen. Geen idee of alle types dit hebben maar handig is het zeker! groetjes Daan!