Voordat ik een T4 ging rijden heb ik een vw golf tdi IV gereden. Zo rond de 90.000 km werd het vermogen wat minder en na het vervangen van de lmm door eentje van de Mercedes dealer - aanzienlijk goedkoper - (en gekocht op de gok) reed ie weer als vanouds.
Nu heb ik een

en sinds de zomer valt het vermogen nogal eens weg. Een helling wordt soms al lastig en toen ik de toppen van de dolomieten opzocht heb ik heel wat schietgebedjes gedaan om maar geen tegenligger tegen te komen waarvoor ik zou moeten stoppen op weg naar de top. Want het gebeurde me 1 keer dat ik wel gestopt ben

en het viel waarachtig niet mee om weer weg te komen! Dat werd dus de T4 schuin achteruit laten rijden en toen lukte het net aan om de weg te vervolgen. Haarspeldbochten achteruit rijden zie ik namelijk echt niet zitten.
Ik heb hier al veel gelezen over de LMM problemen maar ben toch een beetje op het verkeerde been gezet door het forum. (had ik misschien ook maar beter moeten lezen) Want ik ben heel zelfverzekerd naar de onderdelenspecialist gegaan om een LMM van Pierburg te halen en nu kom ik tot de ontdekking dat ie dus niet past

De Pierburg met onderdeelnummer 7.22684.08.0. Wat schetst mijn verbazing, bij het loshalen van de LMM tref ik een heel ander soort aan dat ik verwacht had aan te treffen. Die in mijn T4 ziet er heel anders dan die in mijn vorige auto zat, maar hij lijkt ook echt niet op het nieuwe Pierburgje. En wat me bovenal verbaast, dat ding zit onder de olie. (in elk geval niet droog)
Dus nu drie vragen:
1 is dit inderdaad de LMM van de T4 88pk of heb ik hier iets heel anders?
http://flic.kr/p/aHsG7i
2 weet iemand het nummer van Pierburg of bestaat dat niet? :nouwatkostdat
3 wat is er mis dat er zoveel olie aan hangt? (simpele vraag natuurlijk, antwoord hoop ik ook)
Wie het weet mag het zeggen
