Gisteren was het even spannend. In de ochtend koers richting Noordwijk ( 200km ) Alleen maar regen en regen. Op het einde van mijn rit , nader ik een rotonde tegen 50km/h en na het indrukken van mijn koppeling ( 1.9tdi 2006 ) , valt hij volledig stil vanuit stationair toerental. Schrik.. en neem het stuur stevig vast om als nog de rotonde te kunnen nemen en niet rechtdoor te rijden. Lampje motormanagement blijft ook oplichten.
Dit is me nog een keer gebeurd op een terugreis vanuit frankrijk. Water , water , water.. en plots motormanagement aan en motor valt spontaan uit.
Terug naar gisteren... uit eindelijk met handrem rijden om toerental boven 1000 toeren te houden tot in Wassenaar gesukkelt ( doel was scheveningen voor dagje surfen ) ... Dacht dat het misschien lag aan mijn powerbox. Eruit gehaald en weer contact aan. Lampje motormanagement blijft branden. En raar maar waar stelde ik me dan ook weer de vraag als ik nu wel verschil merkte met of zonder die powerbox. Maar dat is weer een ander vraagstuk.
Sta op de parkeer plaats .. krijg hem aan de praat. Draait gewoon stabiel stationair zonder enig probleem en na tiental seconden , valt ie spontaan dood !
Uiteindelijk toch thuis geraakt ( cruisecontrol + snelweg + bang hart ) . In de avond ( geen regen meer gehad ) , contact op en melding was weg en niets meer gemerkt..
Vreemd , vervelend en het bezorgd me

Alvast bedankt voor het lezen en wie weet iemand die dit ooit gehoord heeft.
Mvg,
Ben