Erik, nou dat als een speer gaan, ervaar ik zelf dus helemaal niet

. Ik ben wel erg veel mee bezig, maar vooral op denkgebied. Absoluut belangrijk natuurlijk, maar er moet ook echt gewerkt worden. Ik wil het uiteraard wel goed hebben allemaal, maar terwijl je bezig bent ontdek je toch alweer dingen die je een volgende keer anders zou doen. Ach ja, hopelijk kunnen anderen daar weer wat mee natuurlijk.
Die vloerplaat ga ik ook tpv de rails nog wat afschuinen om het vinyl er iets makkelijker de hoek om te laten gaan.
Ik denk dat je Bison Polymax ook prima kan gebruiken. Sikaflex 221 is vooral populair in de camperwereld vanwege zijn siliconenvrije basis, waardoor het de lak niet aantast. Verder blijft het elastisch. Polymax heb ik ooit eens gebruikt voor natuursteen op mijn vijverrand. Ik weet dat het elastisch blijft en op veel ondergronden toepasbaar is en zeer sterk.
Zelf heb ik de rails alleen schoongemaakt. En dat was weer een avondje schuren, steken enz. je kunt eventueel ook een multitool gebruiken, dan hoef je niet zoveel zelf te steken met een plamuurmes. Verder veel thinner en wasbenzine gebruiken om de rails mooi glad te krijgen. Ik heb ze dus niet zelf eruit hoeven halen. Eruit halen kun je volgens mij alleen goed doen met een "stevig" plamuurmes of iets dergelijks en het wonderwoord de "fohn". De rails ben ik trouwens nog steeds niet 100% zeker van, enb dan bedoel ik dus de ruimte tov de rechter C-stijl. Ik hoop niet dat het op de millimeter komt want ik heb het idee dat de bank iets te dicht op die stijl zit.
Je vraag over de schuiframen laat ik aan iemand anders over, maar volgens mij is het wel mogelijk heb ik ergens gelezen.
Oja, ik zie net je vraag mbt de dieselaansluiting. Ik ben daar nog niet uit. T-stukje of toch een andere manier. Had jij niet een extra buisje bij de vlotter gemonteerd ofzoiets? Ik ga morgenavond weer aan de slag met het monteren van de standkachel als dat een beetje lukt door de auto gedeeltelijk op te krikken.
@Peter, bedankt. Ik heb met demonteren wat dingen gemist blijkbaar ;) Maar ik zal de slijptol er met beleid op los laten!