Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Weer als nieuw maken

vragen over de T5
Plaats reactie
ermar
Berichten: 13
Lid geworden op: 31 jan 2007, 23:22

Weer als nieuw maken

Bericht door ermar »

Hoi Weetjewellers!
Mijn t5 is inmiddels ruim 3 jaar oud en heeft inmiddels de gebruikelijke gebruikssporen betreffende de lak en het plaatwerk.
Van binnen kan ik m goed bijhouden, maar van buiten zijn er inmiddels al aardig wat krasjes en putjes zichtbaar.
Ben al wezen informeren wat het kost om alles weer mooi te maken bij een (erkend Focwa) spuiter maar zonder in details te treden: Ik moest ff aan het zuurstof van de prijs!
Hebben jullie nog tips en adressen om m'n busje weer spic en span te maken ( uitdeuken zonder spuiten, poetsen,krasjes verwijderen en event. teflonbehandeling) in de regio noord/zuid holland?
Ik ben verder nog steeds heel blij met m'n T5, en vind het zonde om 'm verder af te laten takelen. Voor je het weet rijd je met de "schadebak van de buurt"
Alle adviezen en tips zijn welkom!!
robindonne
Berichten: 54
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:51
Locatie: Hlem

Bericht door robindonne »

vw dealer een nieuwe huid bestellen hij zet er dAN WEER als nieuw uit en blijft je binnenste gelijk
ermar
Berichten: 13
Lid geworden op: 31 jan 2007, 23:22

Bericht door ermar »

Fijn dat er nog verstandige mensen met een serieus antwoord zijn :jumpklap
Gebruikersavatar
erik 924
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:23
Locatie: Hoorn

Bericht door erik 924 »

ermar schreef:Fijn dat er nog verstandige mensen met een serieus antwoord zijn :jumpklap
Met commandant scratch remover kan je lichte krasjes weg polijsten!!!
Je bent wel even aan het poetsen maar het resultaat is goed!
Verder kan je met kleurwax en waxpennetjes de diepe krassbn bijwerken!

In Zoetermeer zit een bedrijf welke uitdeukt zonder spuiten echt toppie!

succes
Indigo
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 jan 2007, 12:08
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Indigo »

Hallo Ermar

Ik weet niet waar jij vandaan komt,maar kom anders een keer kijken bij mij als ik een auto aan het poetsen ben.
Ik doe dit als een extraatje en van de mensen van wie ik auto's gepoetst heb,hoor ik alleen maar lovende woorden.
Ik poets met Mequiar's en gebruik ook een rotary.
Kom een keer vrijblijvend kijken en misschien is het voor jou ook een oplossing!


Greetz Ruurd
Afbeelding
ermar
Berichten: 13
Lid geworden op: 31 jan 2007, 23:22

Bericht door ermar »

Ik kom uit de Zaanstreek en het gaat bij mij niet alleen om kleine krasjes:
Er zitten een 5-tal diepere krassen op,vergelijk het met een sleutel die erlangs gehaald is, gelukkig niet over de hele lengte van de bus, maar in de donkerblauwe metallic kleur een zeer storend gezicht. Verder nog een 4-tal pitten, veroorzaakt door onvoorzichtige huisvrouwtjes op het parkeerterrein van Dirk v/d Broek of zo( dader ligt in ieder geval op het kerkhof)
Verder nog een echt deukje op het paneel achter de schuifdeurrails.( Dader lag toen ook bijna op het kerkhof).
Scratchremover kan ik misschien wel gebruiken voor de eerstgenoemde schades (bedankt voor de tip!) maar de rest krijg ik er niet mee weg denk ik ?
Indigo
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 jan 2007, 12:08
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Indigo »

Ermar

Je moet het volgende even proberen :

ga met een natte vinger over de diepe kras heen,zie je dat deze "verdwijnt",dan is hij eruit te poetsen.
De pitten,zoals jij ze noemt,zijn er ok redelijk eenvoudige wijze uit te halen,kosten ongeveer € 50,= per put,ligt eraan qua werk i.v.m. verwijderen van de binnenbekleding.


Greetz Ruurd
Afbeelding
Plaats reactie