Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Van Standaard naar Uniek
Re: Van Standaard naar Uniek
Tot slot deel 3 van vandaag.
Rest me nu nog het voorlopige resultaat te posten van de aanpassingen en het interieur tot op heden.
Het zicht op de voorkant, heel logisch maar mijn bestuurdersplaats.
Het zicht achteruit met achterin de lift.
Met dit hekwerk zet ik mezelf vast achter het stuur.
En ik achter het stuur
Hier de overzicht, eerst vanaf links voor
En rechts voor
En achter aanzicht
Nu op naar de spoilerset, Accuair airride systeem en de inbouw van de audio.
Tot slot een kleine audio preview.
We hebben de kist gebouwd van 22mm MDF. De kist weegt, samen met de 12" JBL woofer, een slordige 31 kilo.
Deze moest dus 2x gebouwd worden ivm het gewicht.
Twee zijden van de kist zijn gemaakt van 2x 22mm MDF om de kist zo rigide mogelijk te maken.
Per kist zijn er een 200 schroeven gebruikt en ongeveer 1/3 fles siliconekit.
Kist in aanbouw 1
Kist in aanbouw 2, mijn "handen"
De voering van de kist
Twijfelgeval, zetten we 1 woofer op de kop?!
De onafgewerkte beklede kist
.
Tot het volgende deel
P.S. @Jan, de zijdeur zal hoogst waarschijnlijk nooit gebruikt worden. Ten eerste vind men het vaak te leuk om ook de lift te gebruiken en ten tweede, als ze vallen landen ze met een buiklanding op de stoel die daar hoort te staan. En anders hebben de mederijders kapotte schenen en ik het aanzien van een uitermate lachwekkende situatie
Rest me nu nog het voorlopige resultaat te posten van de aanpassingen en het interieur tot op heden.
Het zicht op de voorkant, heel logisch maar mijn bestuurdersplaats.
Het zicht achteruit met achterin de lift.
Met dit hekwerk zet ik mezelf vast achter het stuur.
En ik achter het stuur
Hier de overzicht, eerst vanaf links voor
En rechts voor
En achter aanzicht
Nu op naar de spoilerset, Accuair airride systeem en de inbouw van de audio.
Tot slot een kleine audio preview.
We hebben de kist gebouwd van 22mm MDF. De kist weegt, samen met de 12" JBL woofer, een slordige 31 kilo.
Deze moest dus 2x gebouwd worden ivm het gewicht.
Twee zijden van de kist zijn gemaakt van 2x 22mm MDF om de kist zo rigide mogelijk te maken.
Per kist zijn er een 200 schroeven gebruikt en ongeveer 1/3 fles siliconekit.
Kist in aanbouw 1
Kist in aanbouw 2, mijn "handen"
De voering van de kist
Twijfelgeval, zetten we 1 woofer op de kop?!
De onafgewerkte beklede kist
.
Tot het volgende deel
P.S. @Jan, de zijdeur zal hoogst waarschijnlijk nooit gebruikt worden. Ten eerste vind men het vaak te leuk om ook de lift te gebruiken en ten tweede, als ze vallen landen ze met een buiklanding op de stoel die daar hoort te staan. En anders hebben de mederijders kapotte schenen en ik het aanzien van een uitermate lachwekkende situatie
- Jeroen T5 204
- Berichten: 3455
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
- Locatie: Vroomshoop (VCDS)
- Contacteer:
Re: Van Standaard naar Uniek
@Webmol, strak werk kerel. Helaas is Mobiel Prototypebouw te ver van mijn huis anders had hun al het werk gegund.
Mijn aanpasbedrijf heeft er een beetje prutswerk van gemaakt helaas. Krijg je achteraf bijna niet meer goed. Zijn ook nog failliet gegaan na die tijd
Mijn aanpasbedrijf heeft er een beetje prutswerk van gemaakt helaas. Krijg je achteraf bijna niet meer goed. Zijn ook nog failliet gegaan na die tijd
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
- Henk-1
- Site Admin
- Berichten: 4458
- Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
- Locatie: Stadskanaal
- Contacteer:
Re: Van Standaard naar Uniek
Hoi Webmol,
Wat een mooie Transporter :love
Goed bezig man
En inderdaad de velgen staan super.
Wat een mooie Transporter :love
Goed bezig man
En inderdaad de velgen staan super.
Groetjes webmaster Henk-1 VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
Re: Van Standaard naar Uniek
Om ze uit de bus te halen bedoel je, of rubberen doppen onder de kist?
Re: Van Standaard naar Uniek
Dag mede WJW'ers,
Het is alweer even geleden dat ik een update heb gepost. De bus is bijna zover.
Alle apparatuur is ingebouwd en het grootste gedeelte is aangesloten. Mijn laatste posting ging over het interieur.
Ook heb ik een stukje verklapt van de geluidsapparatuur. Nu dan ook eindelijk de foto's.
De kisten voor de 2x 700Watt 12" JBL MKII GTO Subs zijn klaar. 1 woofer komt echt in de kist terwijl de andere omgekeerd zal worden geplaatst.
Deze foto laat zien waar de schroeven de kist in gaan als het gat gezaagd is en de kist gevuld met dempingsmateriaal.
Om het geheel zo clean mogelijk te installeren en datgene wat je ziet iets bijzonders mee te geven, hebben we besloten de stroomvoorziening niet via kabels te laten lopen maar via "hardlines". Ze zijn gemaakt van staafjes staal die, na ze pas zijn gemaakt, zwart gesproken zullen worden.
De gebogen line.
Hebben we de lijn "pas" gebogen?
Nu even kijken hoe de kisten gekoppeld staan en de lines er uit zien voordat we gaan zwart spuiten.
Vanaf buiten.
Een closeup ook van de bevestiging op de grond (de zwarte clip).
En dan voor de volledigheid ook maar een foto van de condensator.
Nadat we zo intensief aan het werk waren geraakt, borrelde de volgende ideeen alweer op.
Het leek ons leuk om in de deur een aantal speakers te plaatsen (voor de zogenaamde kickbass). Nadat er contact geweest was
met Jehnert uit Duitsland en een dealer in Breda, besloten om een dergelijk systeem custom te laten maken. Het probleem is namelijk, omdat mijn T5 GP is aangepast er geen ruimte was voor opbouw van de speakers. De Jehnert panelen staken iets minder dan een centimeter verder uit dan de originele deurbakken. En daar is gewoonweg geen plaats voor.
Nu heb ik custom deurpanelen laten maken door JM Car HiFi in Rotterdam http://www.jmcarhifi.nl. In eerste instantie zou de Audio System Helon 165-4 compo set ingebouwd worden. Echter schijnen ze die serie niet meer te fabriceren. Audio System beschikt nu over een 16,5 cm set van de serie SQ. Gezien ze daar bij JM later pas achterkwamen zijn ze mij tegemoet gekomen met een zelf samengestelde set (ze worden nl niet als set van 4 speakerd en twee tweeters geleverd).
Op de onderstaande foto is de originele deurbak verwijderd, en is er dempingsmateriaal op de deur bevestigd.
Hieronder is er van MDF een plaat gemaakt met de juiste diameter voor de speakerset en wordt het geheel stijver gemaakt dmv pur-schuim.
Uiteindelijk is dit het geworden (het geheel bekleed in zwart leer).
Bij de set hoorde ook twee tweeters.
Aangezien de auto toch onderhanden werd genomen, hebben ze gelijk mijn radio/navi ingebouwd en mijn carkit microfoon keurig weggewerkt.
.
Man man, wat een geluid zit er in mn auto. Volgens JM halen we er ± 135 decibel uit
En dan moeten er op het dashboard nog twee aanvullende speakers geplaatst worden en twee in de achterklap :klappen
Overigens heb ik hier nog een drietal links naar youtube filmpjes van mijn auto.
http://www.youtube.com/watch?v=VIkg5q8tLz8" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=Lh0cjrvuLYk" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=p5f1tNybbeY" onclick="window.open(this.href);return false;
Zodadelijk het vervolg, het exterieur.
Het is alweer even geleden dat ik een update heb gepost. De bus is bijna zover.
Alle apparatuur is ingebouwd en het grootste gedeelte is aangesloten. Mijn laatste posting ging over het interieur.
Ook heb ik een stukje verklapt van de geluidsapparatuur. Nu dan ook eindelijk de foto's.
De kisten voor de 2x 700Watt 12" JBL MKII GTO Subs zijn klaar. 1 woofer komt echt in de kist terwijl de andere omgekeerd zal worden geplaatst.
Deze foto laat zien waar de schroeven de kist in gaan als het gat gezaagd is en de kist gevuld met dempingsmateriaal.
Om het geheel zo clean mogelijk te installeren en datgene wat je ziet iets bijzonders mee te geven, hebben we besloten de stroomvoorziening niet via kabels te laten lopen maar via "hardlines". Ze zijn gemaakt van staafjes staal die, na ze pas zijn gemaakt, zwart gesproken zullen worden.
De gebogen line.
Hebben we de lijn "pas" gebogen?
Nu even kijken hoe de kisten gekoppeld staan en de lines er uit zien voordat we gaan zwart spuiten.
Vanaf buiten.
Een closeup ook van de bevestiging op de grond (de zwarte clip).
En dan voor de volledigheid ook maar een foto van de condensator.
Nadat we zo intensief aan het werk waren geraakt, borrelde de volgende ideeen alweer op.
Het leek ons leuk om in de deur een aantal speakers te plaatsen (voor de zogenaamde kickbass). Nadat er contact geweest was
met Jehnert uit Duitsland en een dealer in Breda, besloten om een dergelijk systeem custom te laten maken. Het probleem is namelijk, omdat mijn T5 GP is aangepast er geen ruimte was voor opbouw van de speakers. De Jehnert panelen staken iets minder dan een centimeter verder uit dan de originele deurbakken. En daar is gewoonweg geen plaats voor.
Nu heb ik custom deurpanelen laten maken door JM Car HiFi in Rotterdam http://www.jmcarhifi.nl. In eerste instantie zou de Audio System Helon 165-4 compo set ingebouwd worden. Echter schijnen ze die serie niet meer te fabriceren. Audio System beschikt nu over een 16,5 cm set van de serie SQ. Gezien ze daar bij JM later pas achterkwamen zijn ze mij tegemoet gekomen met een zelf samengestelde set (ze worden nl niet als set van 4 speakerd en twee tweeters geleverd).
Op de onderstaande foto is de originele deurbak verwijderd, en is er dempingsmateriaal op de deur bevestigd.
Hieronder is er van MDF een plaat gemaakt met de juiste diameter voor de speakerset en wordt het geheel stijver gemaakt dmv pur-schuim.
Uiteindelijk is dit het geworden (het geheel bekleed in zwart leer).
Bij de set hoorde ook twee tweeters.
Aangezien de auto toch onderhanden werd genomen, hebben ze gelijk mijn radio/navi ingebouwd en mijn carkit microfoon keurig weggewerkt.
.
Man man, wat een geluid zit er in mn auto. Volgens JM halen we er ± 135 decibel uit
En dan moeten er op het dashboard nog twee aanvullende speakers geplaatst worden en twee in de achterklap :klappen
Overigens heb ik hier nog een drietal links naar youtube filmpjes van mijn auto.
http://www.youtube.com/watch?v=VIkg5q8tLz8" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=Lh0cjrvuLYk" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=p5f1tNybbeY" onclick="window.open(this.href);return false;
Zodadelijk het vervolg, het exterieur.
Re: Van Standaard naar Uniek
- Vervolg -
Zoals ik in mijn vorige post al stelde, hebben jullie ook het exterieur nog te goed.
Op dit moment zitten de Achterklep en voor en achterspoiler erop. Op een klein
spuitfoutje na zit alles strak in de lak zoals jullie hieronder zullen zien.
Montage voorspoiler.
Hieronder twee buitenfoto's van de voorkant. Op de eerste is de lijm bijna uitgehard en op de foto eronder de voorspoiler volledig klaar.
Ook aan de achterkant zit een spoilertje, niet alleen onder maar ook boven zoals jullie kunnen zien.
Op dit moment staat de auto bij een vriend van mij. Hij is hard aan het werk om de airride set van Accuair te monteren.
Verre van de goedkoopste set maar wel het mooiste.
Dat is voor mijn laatste post zodadelijk.
Zoals ik in mijn vorige post al stelde, hebben jullie ook het exterieur nog te goed.
Op dit moment zitten de Achterklep en voor en achterspoiler erop. Op een klein
spuitfoutje na zit alles strak in de lak zoals jullie hieronder zullen zien.
Montage voorspoiler.
Hieronder twee buitenfoto's van de voorkant. Op de eerste is de lijm bijna uitgehard en op de foto eronder de voorspoiler volledig klaar.
Ook aan de achterkant zit een spoilertje, niet alleen onder maar ook boven zoals jullie kunnen zien.
Op dit moment staat de auto bij een vriend van mij. Hij is hard aan het werk om de airride set van Accuair te monteren.
Verre van de goedkoopste set maar wel het mooiste.
Dat is voor mijn laatste post zodadelijk.
Re: Van Standaard naar Uniek
Hoe schakel jij dan?
Je hebt een Handgeschakelde zie ik.
Je hebt een Handgeschakelde zie ik.
Tjaa dat zegt genoeg
Saab 9-5 1.9TiD Vector 150PK 2007
Saab 9-5 1.9TiD Vector 150PK 2007
Re: Van Standaard naar Uniek
- Vervolg 2 -
Vandaag wordt de laatste hand gelegd aan de bespoilering van de auto. De sideskirts van de VWGarage zullen vanavond worden gemonteerd.
Dan zal mijn Back 2 Black zo goed als klaar zijn en zal ook duidelijk worden hoe laag hij optisch staat.
Nu al is het niet onrealistisch om de vraag te stellen: How low can you go!? :hebbeuh
De onderstaande 3 foto's laten het beeld zien hoe de situatie was toen linksvoor de veer vervangen was door twee luchtbalgen.
Hier bezig om alles voor de voorkant, deze proberen af te krijgen.
@ vw-freak, nope.....het is een automaat.
Aan de achterkant hebben ze iets soortgelijks gedaan en hebben ze de veer-schaal gedemonteerd en deze vervangen door een plaat waar in
de bevestiging voor de luchtbalg gemaakt is. Op de onderstaande foto is de lege balg te zien.
Op de vraag hoe diep de wielen naar binnen vallen.....? Check it out!!!!!
Op de eerste foto kan die nog verder zakken...
Voor de Accuair airrideset moesten we een mooie plek vinden voor de compressoren en de luchttank. De tank is geplaatst op de plek waar normaliter het reservewiel hangt. Voor de compressoren hebben we een soort van vitrine gemaakt. Deze bekleedt met dezelfde stof als de rest van de wand en als doorkijk een plexiglazen plaat. In de "vitrine" zitten twee blauwe lichtjes waardoor de compressoren lijken te zweven. Hier de vitrine zonder licht.
Zonder sideskirts ziet Back 2 Black er zo uit.
En van achter.
Zodra alles erop zit volgen meer foto's.
Vandaag wordt de laatste hand gelegd aan de bespoilering van de auto. De sideskirts van de VWGarage zullen vanavond worden gemonteerd.
Dan zal mijn Back 2 Black zo goed als klaar zijn en zal ook duidelijk worden hoe laag hij optisch staat.
Nu al is het niet onrealistisch om de vraag te stellen: How low can you go!? :hebbeuh
De onderstaande 3 foto's laten het beeld zien hoe de situatie was toen linksvoor de veer vervangen was door twee luchtbalgen.
Hier bezig om alles voor de voorkant, deze proberen af te krijgen.
@ vw-freak, nope.....het is een automaat.
Aan de achterkant hebben ze iets soortgelijks gedaan en hebben ze de veer-schaal gedemonteerd en deze vervangen door een plaat waar in
de bevestiging voor de luchtbalg gemaakt is. Op de onderstaande foto is de lege balg te zien.
Op de vraag hoe diep de wielen naar binnen vallen.....? Check it out!!!!!
Op de eerste foto kan die nog verder zakken...
Voor de Accuair airrideset moesten we een mooie plek vinden voor de compressoren en de luchttank. De tank is geplaatst op de plek waar normaliter het reservewiel hangt. Voor de compressoren hebben we een soort van vitrine gemaakt. Deze bekleedt met dezelfde stof als de rest van de wand en als doorkijk een plexiglazen plaat. In de "vitrine" zitten twee blauwe lichtjes waardoor de compressoren lijken te zweven. Hier de vitrine zonder licht.
Zonder sideskirts ziet Back 2 Black er zo uit.
En van achter.
Zodra alles erop zit volgen meer foto's.
- wittehandjes
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 31 dec 2011, 17:54
Re: Van Standaard naar Uniek
HOLY SHIT WAT EEN COOLE BAK !
Ik heb alles ff door zitten nemen maar kan het kloppen dat jij de staatsloterij hebt gewonnen?
Echt een stoere bak, ik kan helaas geen verlagings set op mijn nieuwe bus nemen omdat ik anders problemen krijg als ik veel spullen bij me heb.
Ik vind het bij jou bus echt geweldig staan !
Veel plezier met je echt unieke t5,5 gp
Ik heb alles ff door zitten nemen maar kan het kloppen dat jij de staatsloterij hebt gewonnen?
Echt een stoere bak, ik kan helaas geen verlagings set op mijn nieuwe bus nemen omdat ik anders problemen krijg als ik veel spullen bij me heb.
Ik vind het bij jou bus echt geweldig staan !
Veel plezier met je echt unieke t5,5 gp
Re: Van Standaard naar Uniek
Laat maar je hebt een DSG.. (in de t5 GP ziet die het er het zelfde uit als een t5 schakel.)vw-freak schreef:Hoe schakel jij dan?
Je hebt een Handgeschakelde zie ik.
Tjaa dat zegt genoeg
Saab 9-5 1.9TiD Vector 150PK 2007
Saab 9-5 1.9TiD Vector 150PK 2007
- marcel 415
- Berichten: 1222
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:28
- Locatie: grunniggerlaand
Re: Van Standaard naar Uniek
Echt super hoe je dit hebt aangepakt zeg! Je hebt niet op de laatste paar centen gelet maar daar is het resultaat ook naar!
waarschijnlijk een kwestie van lang sparen ofniet
Ik heb nog wel een vraagje, bij de foto's van de vering lijkt het alsof de kasten wit zijn van binnen? Of zie ik dit verkeerd? Zo nee, is dit dan standaard bij de 5,5 of is je bus overgespoten?
waarschijnlijk een kwestie van lang sparen ofniet
Ik heb nog wel een vraagje, bij de foto's van de vering lijkt het alsof de kasten wit zijn van binnen? Of zie ik dit verkeerd? Zo nee, is dit dan standaard bij de 5,5 of is je bus overgespoten?
http://www.ReflexPromotions.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Uw bedrijfskleding en PBM specialist
Uw bedrijfskleding en PBM specialist
Re: Van Standaard naar Uniek
kerel wat een vette bak heb je
ik hoop hem ook spoedig zo te hebben alleen dan zonder air-ride aangezien mijn vorige auto dat ook had en er veel elende mee heb gehad.
verder echt een vette wagen ook kwa audio echt mijn ding hahahaha
mocht ik je een keer tegen komen wil ik hem zekers van dicht bij bekijken.
heel veeeeeeel plezier er mee
ik hoop hem ook spoedig zo te hebben alleen dan zonder air-ride aangezien mijn vorige auto dat ook had en er veel elende mee heb gehad.
verder echt een vette wagen ook kwa audio echt mijn ding hahahaha
mocht ik je een keer tegen komen wil ik hem zekers van dicht bij bekijken.
heel veeeeeeel plezier er mee
Re: Van Standaard naar Uniek
Daar zijn we weer...
Vette bak hoor potverdikke.... Hieronder een update. Helaas de sideskirts zitten er nog niet onder omdat er het eea mis mee schijnt te zijn.
Morgen de VWGarage maar eens benaderen met de vraag.
Afgelopen zaterdag stond ze op d'r pootjes, helemaal gewassen. Je zou zeggen bijna klaar maar er zijn aanvullende plannen ;) Ik zal ze vermelden in mijn "to do list".
Daar stond ze dan, met d'r kont op de straat.
Langzaam van achter naar voor...
Voor...
Frontaal ziet ze er zo uit...
Frontal including the builder...
Sideviews...
Ik ben verliefd!
De "to do list"
- Sideskirts monteren
- Plasmaglow monteren
- Motorkap verlengen
- Achterklep onderspoiler spuiten en monteren
- Laatste plastic stukken spuiten
- Inventariseren wat "special paint" moet kosten
Zo dat was het weer even.......
Vette bak hoor potverdikke.... Hieronder een update. Helaas de sideskirts zitten er nog niet onder omdat er het eea mis mee schijnt te zijn.
Morgen de VWGarage maar eens benaderen met de vraag.
Afgelopen zaterdag stond ze op d'r pootjes, helemaal gewassen. Je zou zeggen bijna klaar maar er zijn aanvullende plannen ;) Ik zal ze vermelden in mijn "to do list".
Daar stond ze dan, met d'r kont op de straat.
Langzaam van achter naar voor...
Voor...
Frontaal ziet ze er zo uit...
Frontal including the builder...
Sideviews...
Ik ben verliefd!
De "to do list"
- Sideskirts monteren
- Plasmaglow monteren
- Motorkap verlengen
- Achterklep onderspoiler spuiten en monteren
- Laatste plastic stukken spuiten
- Inventariseren wat "special paint" moet kosten
Zo dat was het weer even.......
- Jeroen T5 204
- Berichten: 3455
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
- Locatie: Vroomshoop (VCDS)
- Contacteer:
Re: Van Standaard naar Uniek
Persoonlijk zou ik de uitlaat eindstukken iets hoger maken, ze hangen erg laag onder de bumper nu.
Verder duidelijk een gevalletje geld teveel geloof ik, maar wel mooi
Verder duidelijk een gevalletje geld teveel geloof ik, maar wel mooi
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi