Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
de draaikolk in mijn diesel tank....
- robertTREBOR
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
- Locatie: vlaardingen
Re: de draaikolk in mijn diesel tank....
ik heb ook een shell pas van mn eigen zaak en hoef nooit te zoeken naar de (shell) pomp.
dankzij ;
dankzij ;
- Bijlagen
-
- poi's instellen op shell en alle shell pompen op exacte afstand in beeld
- 217419_kw-nt30_e_2.jpg (11.33 KiB) 1585 keer bekeken
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
-
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 17 okt 2011, 21:18
Re: de draaikolk in mijn diesel tank....
Ik rij met 174pk Multivan uit 2004 (winterbanden) ongeveer 12,5 km per liter. Heb hem nog niet zo lang, maar dit is de tweede tank met dit verbruik. Rij redelijk rustig, dat wil zeggen, zo snel mogelijk de cruise control aan en in de 6e versnelling. Af en toe even lekker snel optrekken, zou ik dat niet doen dan kom ik zeker op 13 a 14 p km
Valt me toch wat tegen. Vorige T5 (130pk) haalde ik toch echt tussen de 15 tot 17 per liter. Huidige motor is natuurlijk wat sterker, en de Multivan een paar honderd kilo zwaarder.
Valt me toch wat tegen. Vorige T5 (130pk) haalde ik toch echt tussen de 15 tot 17 per liter. Huidige motor is natuurlijk wat sterker, en de Multivan een paar honderd kilo zwaarder.
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
Re: de draaikolk in mijn diesel tank....
:klappenLars Johansson schreef:Ik rij met 174pk Multivan uit 2004 (winterbanden) ongeveer 12,5 km per liter. Heb hem nog niet zo lang, maar dit is de tweede tank met dit verbruik. Rij redelijk rustig, dat wil zeggen, zo snel mogelijk de cruise control aan en in de 6e versnelling. Af en toe even lekker snel optrekken, zou ik dat niet doen dan kom ik zeker op 13 a 14 p km
Valt me toch wat tegen. Vorige T5 (130pk) haalde ik toch echt tussen de 15 tot 17 per liter. Huidige motor is natuurlijk wat sterker, en de Multivan een paar honderd kilo zwaarder.





groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Re: de draaikolk in mijn diesel tank....
iddIk rij met 174pk Multivan uit 2004 (winterbanden) ongeveer 12,5 km per liter. Heb hem nog niet zo lang, maar dit is de tweede tank met dit verbruik. Rij redelijk rustig, dat wil zeggen, zo snel mogelijk de cruise control aan en in de 6e versnelling. Af en toe even lekker snel optrekken, zou ik dat niet doen dan kom ik zeker op 13 a 14 p km
Valt me toch wat tegen. Vorige T5 (130pk) haalde ik toch echt tussen de 15 tot 17 per liter. Huidige motor is natuurlijk wat sterker, en de Multivan een paar honderd kilo zwaarder.



ik heb al straf gehoord maar dit is toch wel zeer optimistisch das tussen 5,8 en 6,6l /100km?
Da's dan een transporter enkele cabine zonder lading en steeds tegen 90km/h?
2005 T5Transporter Freedom LWB DC 96kw handgeschakeld
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
Re: de draaikolk in mijn diesel tank....
mettesboy schreef:iddIk rij met 174pk Multivan uit 2004 (winterbanden) ongeveer 12,5 km per liter. Heb hem nog niet zo lang, maar dit is de tweede tank met dit verbruik. Rij redelijk rustig, dat wil zeggen, zo snel mogelijk de cruise control aan en in de 6e versnelling. Af en toe even lekker snel optrekken, zou ik dat niet doen dan kom ik zeker op 13 a 14 p km
Valt me toch wat tegen. Vorige T5 (130pk) haalde ik toch echt tussen de 15 tot 17 per liter. Huidige motor is natuurlijk wat sterker, en de Multivan een paar honderd kilo zwaarder.![]()
![]()
1op 15 a 1op17,
ik heb al straf gehoord maar dit is toch wel zeer optimistisch das tussen 5,8 en 6,6l /100km?
Da's dan een transporter enkele cabine zonder lading en steeds tegen 90km/h?
mijn nieuwe 180pkbitd Caravelle LWB DC, is ongeveer een liter zuiniger dan mijn vorige 130pk transporter LWB DC (al is mijn rijstijl sterk veranderd, rijd nu heel rustig (beste gemiddelde was 7,1l/100km op een tank (maar da's met heel veel anticiperen en nergens snel optrekken e.d.)), dan vraagt zelfs m'n vriendin of het niet sneller kan.
. Als ik even snel en haastig rijd als met de vorige, dan slurpt ie ongeveer evenveel (dan rond de 8,0-8,5l/100km als gemiddelde)
Ik heb de indruk dat je er heel makkelijk zuinig mee kan rijden. Maar ook wel veel sneller NIET zuiing mee kan rijdej als je doortrapt (dan verbruikt ie volgens mij veel meer dan de oud??)
2005 T5Transporter Freedom LWB DC 96kw handgeschakeld
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
-
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 17 okt 2011, 21:18
Re: de draaikolk in mijn diesel tank....
Met die 130pk T5 werd vrij rustig gereden, eigenlijk alleen lange ritten. DC, verder leeg en geen aanhanger.. gemiddeld werd daar echt 15/l liter mee gereden, en als je er een sport van maakte kon het nog hoger
Met deze multivan zie ik op de boordcomputer over de hele linie gewoon wat hogere getallen qua verbruik. Mij hoor je niet klagen aangezien het vermogen en dus het rijcomfort ook aanwezig is. Maar mijn ervaring is dat het enorm loont om er een beetje op te letten, met name afremmen en optrekken. Of eigenlijk, dat je de prijs bij de pomp betaald als je er niet op let ;)
Het is vrij makkelijk om 40 t/m 99,9/100 km op de boordcomputer te krijgen bij het optrekken, maar probeer maar eens met zo weinig mogelijk verbruik op te trekken, en dat een tank lang, Bij mij is dat het verschil tussen 1:10 en 1:12,5, en als ik er nog meer op let waarschijnlijk nog meer ook
Heb hier ook wel multivan-verbruiken van 1:14 gelezen, dus 1:15 voor een 130pk DC, ik vind het al meer dan genoeg eigenlijk ;)
Met deze multivan zie ik op de boordcomputer over de hele linie gewoon wat hogere getallen qua verbruik. Mij hoor je niet klagen aangezien het vermogen en dus het rijcomfort ook aanwezig is. Maar mijn ervaring is dat het enorm loont om er een beetje op te letten, met name afremmen en optrekken. Of eigenlijk, dat je de prijs bij de pomp betaald als je er niet op let ;)
Het is vrij makkelijk om 40 t/m 99,9/100 km op de boordcomputer te krijgen bij het optrekken, maar probeer maar eens met zo weinig mogelijk verbruik op te trekken, en dat een tank lang, Bij mij is dat het verschil tussen 1:10 en 1:12,5, en als ik er nog meer op let waarschijnlijk nog meer ook
Heb hier ook wel multivan-verbruiken van 1:14 gelezen, dus 1:15 voor een 130pk DC, ik vind het al meer dan genoeg eigenlijk ;)
- robertTREBOR
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
- Locatie: vlaardingen
Re: de draaikolk in mijn diesel tank....
Lars Johansson schreef:Ik rij met 174pk Multivan uit 2004 (winterbanden) ongeveer 12,5 km per liter. Heb hem nog niet zo lang, maar dit is de tweede tank met dit verbruik. Rij redelijk rustig, dat wil zeggen, zo snel mogelijk de cruise control aan en in de 6e versnelling. Af en toe even lekker snel optrekken, zou ik dat niet doen dan kom ik zeker op 13 a 14 p km
Valt me toch wat tegen. Vorige T5 (130pk) haalde ik toch echt tussen de 15 tot 17 per liter. Huidige motor is natuurlijk wat sterker, en de Multivan een paar honderd kilo zwaarder.
1 op 17 das bijna 1500 km op een tank diesel, het moet niet gekker worden hier




vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Re: de draaikolk in mijn diesel tank....
Durf met stelligheid te zeggen dat het vrijwel onmogelijk is om met een 130pk t5 onder de 1:15 gemiddeld te duiken dus Lars: 'pictures or it didn't happen'robertTREBOR schreef:1 op 17 das bijna 1500 km op een tank diesel, het moet niet gekker worden hier
T5 2.5 AXD 2004 515.000km
Re: de draaikolk in mijn diesel tank....
Voor het werkelijke verbruik moet je niet blindelings op de boordcomputer vertrouwen. Deze geeft vaak een zeer optimistisch verbruik aan. Ik ben een rustige rijder en mijn T5 (2.5 tdi 130 pk gechipt naar 170 pk) heeft over 90.000 km een berekend gemiddeld verbruik van 8.2 l/100 km. Het laagste verbruik op lange ritten met 90 km/u was 7.3 l/100 km.
Re: de draaikolk in mijn diesel tank....
Ik ben nu een T5gp bluemotion(dus de 115pk) aan het testrijden voor autoweek, het gaat om een 9-persoons kombi LWB. Gisteren een ritje gedaan vooral snelweg en provinciale wegen, airco aan, goed doorgereden en kwam op een werkelijk verbruik van 1:14,5 (6,9/100km).
- robertTREBOR
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
- Locatie: vlaardingen
Re: de draaikolk in mijn diesel tank....
Das een heel mooie verbruik ! en zeker voor een verlengde uitvoering die over de 2000 kg weegt.
Of heeft vw ook aan gewichtsbesparing gedaan bij de "bleu" uitvoeringen ?
Of heeft vw ook aan gewichtsbesparing gedaan bij de "bleu" uitvoeringen ?
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
- jacobsentertainment476
- Berichten: 803
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
- Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
- Contacteer:
Re: de draaikolk in mijn diesel tank....
Ik zet altijd de dagteller op nul na het tanken. en het ligt echt aan de rechter voet hoeveel kilometers je er uit kunt trekken.
Net ff vakantie gehad in Italië en heb vier keer getankt op totaal 2500km. dus dat zal ongeveer 625km op 76ltr zijn. moet er wel bij zeggen op de terug weg snachts op de autobahn gaat ie op klomp controle. en dan geeft de boord computer aan 19,9ltr/100km........
Maar een tijdje terug heb ik toch een goeie 1000km gereden op één volle tank. en ik dat was met opzet om te kijken wat mogelijk is.
rechter voet is je geld besparing haha.
Net ff vakantie gehad in Italië en heb vier keer getankt op totaal 2500km. dus dat zal ongeveer 625km op 76ltr zijn. moet er wel bij zeggen op de terug weg snachts op de autobahn gaat ie op klomp controle. en dan geeft de boord computer aan 19,9ltr/100km........
Maar een tijdje terug heb ik toch een goeie 1000km gereden op één volle tank. en ik dat was met opzet om te kijken wat mogelijk is.
rechter voet is je geld besparing haha.
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl

Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl

- Jeroen T5 204
- Berichten: 3457
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
- Locatie: Vroomshoop (VCDS)
- Contacteer:
Re: de draaikolk in mijn diesel tank....
In mijn geval het rechterhandje 

VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Re: de draaikolk in mijn diesel tank....
Ik haal ca. 1000 km. met een tank met m'n T5 2,5 tdi 400 Nm.
Trouwens, ik heb de indruk dat het verbruik nu minder is dan direkt na aflevering.
Meen ik dit maar of kan dit (lagere interne weerstand door ingelopen motor)?
Trouwens, ik heb de indruk dat het verbruik nu minder is dan direkt na aflevering.
Meen ik dit maar of kan dit (lagere interne weerstand door ingelopen motor)?
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: de draaikolk in mijn diesel tank....
dat kan, maar meer door meer geleverde vermogen door ingelopen motor
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon