Zal ook zeker niet beweren dat het "fout"is om een grote accu te plaatsen

, maar het is zeker niet per definitie beter, dat is alles wat ik ermee wil zeggen

Het kan namelijk gewoon zonde zijn van het geld, zit namelijk toch wel een aardig prijsverschil in, die in sommige gevallen totaal nergens in teruggevonden kan worden.
Ik denk dat de gebruiker zelf moet bepalen of hij het extra vermogen gaat gebruiken, als je inderdaad harde muziek met licht aan alleen op de accu gaat gebruiken (raad sowieso aan om daarbij een condensator te gebruiken, maar dat geheel ter zijde) is het inderdaad raadzaam om een zware accu te gebruiken, en zo zijn er veel meer gevallen te bedenken. Ben je een "gewone"

rijder, kan je wel een klein beetje overcapaciteit nemen, maar teveel gaat dan alleen maar averechts werken.
Als je geen extreme versterkers heb draaien, geen kampeer artikelen erin heb zitten of andere dingen die veel van je accu / dynamo vragen, zou ik echt een 70amp aanraden, met als max misschien 80amp. Wel kan je altijd kijken naar het "startcapaciteit"van de accu, dan gaat de auto inderdaad een stuk lekkerder en makkelijker starten