En weer het gewicht erop en de schokbreker weer vast gemaakt en Testen met een rit....
Ik heb hier aan de bovenzijde ook een schijf van een T5 gebruikt en past er ook op ... wel goed opletten of ie goed in het profiel zit de veer onder zowel als boven
Om de veer er op te krijgen als ie langer of versterkter is dan die er af komt een balkje onder de draagarm en dompen ook een potkrikje gebruiken om m weer omhoog te krikken bij de veerdruk die ontstaat heb je die nodig krikje moet 18cm hoog zijn ongeveer
PLUK PLEZIER RIJ T4 EN VOOR JE HET WEET HEB JE EEN T4 DATE
De hoogte van de bus na plaatsen van deze veren en de hoogte daarvoor met de oude veren ....
En nu ook geen waggelende eend meer over een drempel of hobbel maar stevig en strak door de bocht de wegligging is verbeterd....
Bijlagen
Oude hoogte met oude veren van bouwjaar 2000 dank u voor Uw aandacht...tot ziens
Nu beter op hoogte met witte stip versterkt van een T5
PLUK PLEZIER RIJ T4 EN VOOR JE HET WEET HEB JE EEN T4 DATE
Prima weggedrag ...Oscar, geen waggelende eend meer en ligt vaster in de bochten en over drempels valt wel mee...
De schokken worden nu tenminste ook opgevangen,want bij de oude situatie fungeerden mijn schokbrekers volgens mij ook gelijk als bijna veerfunctie, en nu hebben ze de functie waar ze voor zijn ...schokken breken...
Dus ben een tevreden T4 genieter....
PLUK PLEZIER RIJ T4 EN VOOR JE HET WEET HEB JE EEN T4 DATE
Altijd weer die Hollanders .....
Charles even een hint .................................................Marktplaats en je veren opmeten en ze moeten even lang zijn ..........alleen het verschil is dat die T5 veer versterkt is en steviger op het eind en het is een iets dikkere diameter dikte van het staal...........
Laatst gewijzigd door BenTDI op 02 mar 2012, 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
PLUK PLEZIER RIJ T4 EN VOOR JE HET WEET HEB JE EEN T4 DATE
En nou het antwoord op de vraag....
Want ik ben best wel geinteresseerd als het inderdaad fijner rijdt.
(of was het zoooo veel dat je dat liever onbesproken laat )