Ik ben mij aan het orienteren voor een T5.
Zijn er nog belangrijke dingen waar je op moet letten?
Welke motor is beter?
Ik kijk voor bj 2004-2005
Ik heb hier zelf op mijn bedrijf voor personeel een T5 130pk handbak met ongeveer 140.000 km rijden en nog helemaal geen problemen mee gehad, bouwjaar 2007.Erik-368 schreef:bedankt voor de reacties,
Hier kan ik wat mee.
1 vraag nog ik krijg ook veel te horen dat
de 130pk T5 een slechte motor is.
Is dat waar?
Inderdaad , ik heb zelf ook gekozen voor een 130PK (25tdi) in de T5 , omdat ik eerder ook met een T5 1.9tdi (105pk) gereden had , en die was inderdaad langzamer dan mijn T4 (102pk ACV) en de T5 voelde slomer aan . Door het hogere gewicht van de T5 t.o.v. de T4 heeft de T5 toch wel wat extra PK's nodig om hetzelfde rijgenot van de T4 te kunnen bereiken .mulrivan-edition schreef:wat Peter ook al aangeeft ben ik het wel mee eens: als je nu een T4 102pk hebt en je wil er niet op achteruit gaan, dan zou ik voor de 130pk kiezen. De 102 pk T5 komt echt niet overeen met de 102 pk T4.Erik-368 schreef:bedankt voor de reacties,
Hier kan ik wat mee.
1 vraag nog ik krijg ook veel te horen dat
de 130pk T5 een slechte motor is.
Is dat waar?
.
als je de bus particulier rijdt dan is de 1.9 TDI minder zwaar (wegenbelasting)Multivan Generation schreef:als het budget het toe zou laten, dan zou ik rondkijken voor een 130 pk,
de reden? Door het meergewicht van de T5 t.o.v. de T4 zal dat ongeveer dezelfde rijbeleving geven als de 102 pk TDI die je nu hebt(gehad). Met als voordeel de 6 bak voor een rustigere loop.