Oh dan hoef ik me niet druk te maken, geen tacho, geen rittenstaat, niks aan het handjeDonald4Motion schreef:En als je geen tacho hebt kan je ook niet aan tonen dat je niet meer dan 12 uur aan het rijden bent![]()
erg krom dir K regeltjes.

Oh dan hoef ik me niet druk te maken, geen tacho, geen rittenstaat, niks aan het handjeDonald4Motion schreef:En als je geen tacho hebt kan je ook niet aan tonen dat je niet meer dan 12 uur aan het rijden bent![]()
erg krom dir K regeltjes.
EVO is een vereniging voor goederenvervoer, als je niet in het goederenvervoer zit zou ik niet weten waarom je er lid van moet zijn.Klusman schreef:Volgens EVO kun je alleen maar met een vrijstelling aantonen dat je aan deze regels voldoet.klungel schreef:Citaat uit bedrijfsauto.com ;
Als u privé rijdt met uw Vito, valt u onder de uitzonderingsregel voor eigen vervoer, onder voorwaarde dat dit niet meer is dan 12 uur per week. Als u, mèt aanhanger, meer zou rijden dan 12 uur per week, zou u over een tachograaf moeten beschikken. Omdat uw auto voor 1 mei 2006 op de weg kwam, kan dat een analoge tachograaf zijn
dus zo als ik het lees hoeft het niet als je ook al bijtelling betaald omdat je de auto dan prive gebruikt, als je als particulier een bus hebt hoef je ook geen tachograaf te hebben.
Naar mijn idee is het niet zo lastig, als je maar aantoont dat je materialen voor je eigen bedrijfsgebruik vervoerd, valt het allemaal wel mee, tenzij je ook spullen voor derden gaat vervoeren. dus volgens mij is er niks aan de hand als je met een caravan achter de bus door het buitenland rijdt, moet je wel aan kunnen tonen dat het je eigen caravan is
Vrijstelling is alleen bij EVO verkrijgbaar, door lid te worden € 480,- per jaar, dus zij varen er wel bij.
klungel schreef:EVO is een vereniging voor goederenvervoer, als je niet in het goederenvervoer zit zou ik niet weten waarom je er lid van moet zijn.Klusman schreef:Volgens EVO kun je alleen maar met een vrijstelling aantonen dat je aan deze regels voldoet.klungel schreef:Citaat uit bedrijfsauto.com ;
Als u privé rijdt met uw Vito, valt u onder de uitzonderingsregel voor eigen vervoer, onder voorwaarde dat dit niet meer is dan 12 uur per week. Als u, mèt aanhanger, meer zou rijden dan 12 uur per week, zou u over een tachograaf moeten beschikken. Omdat uw auto voor 1 mei 2006 op de weg kwam, kan dat een analoge tachograaf zijn
dus zo als ik het lees hoeft het niet als je ook al bijtelling betaald omdat je de auto dan prive gebruikt, als je als particulier een bus hebt hoef je ook geen tachograaf te hebben.
Naar mijn idee is het niet zo lastig, als je maar aantoont dat je materialen voor je eigen bedrijfsgebruik vervoerd, valt het allemaal wel mee, tenzij je ook spullen voor derden gaat vervoeren. dus volgens mij is er niks aan de hand als je met een caravan achter de bus door het buitenland rijdt, moet je wel aan kunnen tonen dat het je eigen caravan is
Vrijstelling is alleen bij EVO verkrijgbaar, door lid te worden € 480,- per jaar, dus zij varen er wel bij.
Als je aan kunt tonen dat het alleen eigen vervoer is is er niets aan de hand.
Bij verkeerscontroles hebben ze ook wel eens mijn laadruimte bekeken, en daar lagen alleen maar mijn eigen spullen in en er was verder niets aan de hand.