Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
waar op te letten bij aanschaf T5 met automaat
waar op te letten bij aanschaf T5 met automaat
ja ik weet dat veel mensen het afraden, maar stel dat ik wel een T5 met automaat wil gaan rijden, waar moet ik met de proefrit extra goed op letten of naar luisteren om te weten of er al direct grote onkosten aankomen?
Re: waar op te letten bij aanschaf T5 met automaat
Ik denk dat je er geluk mee moet hebben,
Ik zelf heb ook na 3x een T4 handbak nu een T5 automaat gekocht Nieuwe in 2009.
Na 30dkm de turbo en bij 60dkm de automaatbak.
Na die stand nu op 128dkm geen problemen meer gehad, ja roestvan binnen uit ( garantie claime goedgekeurd )
Anderen hebben geen last met automaatbak terwijl ze meer trekken met zware aanhanger dan ik.
Succes met je zoektocht.
gr, Bob.
Ik zelf heb ook na 3x een T4 handbak nu een T5 automaat gekocht Nieuwe in 2009.
Na 30dkm de turbo en bij 60dkm de automaatbak.
Na die stand nu op 128dkm geen problemen meer gehad, ja roestvan binnen uit ( garantie claime goedgekeurd )
Anderen hebben geen last met automaatbak terwijl ze meer trekken met zware aanhanger dan ik.
Succes met je zoektocht.
gr, Bob.
T6 - 204 DSG LWB Indium grey metallic met 20"
- robertTREBOR
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
- Locatie: vlaardingen
Re: waar op te letten bij aanschaf T5 met automaat
Calculeer iedere 80.000 km een bakrevisie in van ca 5000 euro dan kan het niet tegenvallen :-)
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Re: waar op te letten bij aanschaf T5 met automaat
@alfagek: Roest van binnenuit?? Hebben de T5's daar ook last van? dan kan ik net zo goed in mijn vito blijven rijden...
@RobertTREBOR dacht dat een revisie tussen de 2500 en 3000 euro zou zitten, of komt er dan 2000 euro "onverzien" bij? :-)
@RobertTREBOR dacht dat een revisie tussen de 2500 en 3000 euro zou zitten, of komt er dan 2000 euro "onverzien" bij? :-)
-
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 28 dec 2011, 10:49
Re: waar op te letten bij aanschaf T5 met automaat
wat een onzinnige opmerking!robertTREBOR schreef:Calculeer iedere 80.000 km een bakrevisie in van ca 5000 euro dan kan het niet tegenvallen :-)
Gewoon Dekra keuring voor aanschaf uit laten voeren, klaar.
Indien uit keuring niks naar voren komt zal het wel meevallen wat je aan kosten gaat krijgen, maar garanties heb je uiteraard niet.
Heb zelf een 130pk automaat in 3 jaar naar 223.000km gereden. Geen enkel probleem mee gehad.
Re: waar op te letten bij aanschaf T5 met automaat
Dat bedoelde ik nou, de 1 heeft pech ( ik dus ) en de ander heeft gelukmulrivan-edition schreef:wat een onzinnige opmerking!robertTREBOR schreef:Calculeer iedere 80.000 km een bakrevisie in van ca 5000 euro dan kan het niet tegenvallen :-)
Gewoon Dekra keuring voor aanschaf uit laten voeren, klaar.
Indien uit keuring niks naar voren komt zal het wel meevallen wat je aan kosten gaat krijgen, maar garanties heb je uiteraard niet.
Heb zelf een 130pk automaat in 3 jaar naar 223.000km gereden. Geen enkel probleem mee gehad.

Gr, Bob.
T6 - 204 DSG LWB Indium grey metallic met 20"
- robertTREBOR
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
- Locatie: vlaardingen
Re: waar op te letten bij aanschaf T5 met automaat
Neeeh gewoon realistische opmerking.alfagek schreef:Dat bedoelde ik nou, de 1 heeft pech ( ik dus ) en de ander heeft gelukmulrivan-edition schreef:wat een onzinnige opmerking!robertTREBOR schreef:Calculeer iedere 80.000 km een bakrevisie in van ca 5000 euro dan kan het niet tegenvallen :-)
Gewoon Dekra keuring voor aanschaf uit laten voeren, klaar.
Indien uit keuring niks naar voren komt zal het wel meevallen wat je aan kosten gaat krijgen, maar garanties heb je uiteraard niet.
Heb zelf een 130pk automaat in 3 jaar naar 223.000km gereden. Geen enkel probleem mee gehad.![]()
Gr, Bob.
Als die aut. bak voor 80% versleten is maar nog net goed, dan stelt die hele Dekra keuring geen een Fuck voor !
Want als je 15.000 km na aankoop / keuring met een revisie zit, is er geen euro bij die hele Dekra te halen.
Helaas is het niet anders, zou persoonlijk ook liever een aut. hebben hoor, niets is zo fijn rijden, maar
heb om alle ellende beetje voor te zijn maar 6 bak genomen.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Re: waar op te letten bij aanschaf T5 met automaat
Dank voor de tips! Ik had een beetje de hoop dat je bijvoorbeeld op die 80% al iets kon merken dat bijvoorbeeld het schakelen van een bepaalde versnelling naar een andere versnelling of terug iets merkbaar zou zijn waar ik op kon letten.
Ik vind het zelf ook erg prettig met een automaat te rijden, voor mij zou de keuze dus worden een T5 met automaat of een ander merk auto ook met automaat.
.............................. we zullen zien wat het gaat worden
Ik vind het zelf ook erg prettig met een automaat te rijden, voor mij zou de keuze dus worden een T5 met automaat of een ander merk auto ook met automaat.
.............................. we zullen zien wat het gaat worden
- robertTREBOR
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
- Locatie: vlaardingen
Re: waar op te letten bij aanschaf T5 met automaat
Ik wilde eerst ook een automaat, maar na de nodige verhalen van diversen gebruikers
te hebben aangehoord, van varieerend tot iedere 80.000 bakrevisie en verbruik van 1 op 6 a 7
eigenlijk met tegenzin een 6 bak genomen.
Ik moet zeggen dat het me prima bevalt. de bak schakelt botermals , wegrijden in 2e versn.
als ik in een luie bui ben no problem
vandaag weer na 980 km ! gereden te hebben en nog 70 km verder kon, getankt
de liters door de km gedeeld en berekend dat ik weer ruim 1 op 12 had gereden !!
reken eens mee op jaarbasis;
30.000km 1;12 = 2500 ltr. x 1.50 = 3750 euro aan diesel ( 6 bak hand gesch.)
30.000km 1;8 = 3750 ltr. x 1.50 = 5625 euro aan diesel ( automaten bak )
voor die bijna 2000 euro per jaar goedkoper ga ik wel schakelen en van die
besparing lkkr. op vakantie :-)
te hebben aangehoord, van varieerend tot iedere 80.000 bakrevisie en verbruik van 1 op 6 a 7
eigenlijk met tegenzin een 6 bak genomen.
Ik moet zeggen dat het me prima bevalt. de bak schakelt botermals , wegrijden in 2e versn.
als ik in een luie bui ben no problem
vandaag weer na 980 km ! gereden te hebben en nog 70 km verder kon, getankt
de liters door de km gedeeld en berekend dat ik weer ruim 1 op 12 had gereden !!
reken eens mee op jaarbasis;
30.000km 1;12 = 2500 ltr. x 1.50 = 3750 euro aan diesel ( 6 bak hand gesch.)
30.000km 1;8 = 3750 ltr. x 1.50 = 5625 euro aan diesel ( automaten bak )
voor die bijna 2000 euro per jaar goedkoper ga ik wel schakelen en van die
besparing lkkr. op vakantie :-)
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Re: waar op te letten bij aanschaf T5 met automaat
ligt er maar net aan wat je met de auto wilt gaan doen ik rij een t5 uit 2005 130 pk getuned
kan dus echt elke 40.000 km een nieuwe bak incalculeren.
ik rij over het algemeen in het buitengebied veel 80 wegen en drempels dus veel schakelen voor de bak
de C1 koppeling kan hier niet tegen dit wordt door de DEKRA bevestigd de hele bak lijdt niets maar de C1 is het zwakke punt
ik ga nu toch maar voor die andere met ster in die voorruit
mvg dries
kan dus echt elke 40.000 km een nieuwe bak incalculeren.
ik rij over het algemeen in het buitengebied veel 80 wegen en drempels dus veel schakelen voor de bak
de C1 koppeling kan hier niet tegen dit wordt door de DEKRA bevestigd de hele bak lijdt niets maar de C1 is het zwakke punt
ik ga nu toch maar voor die andere met ster in die voorruit
mvg dries
- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: waar op te letten bij aanschaf T5 met automaat
Bij mij begon de bak na 30000km kuren te vertonen ,een automaatbak specialist wist me te vertellen dat de symptomen die ik hem vertelde duidden op een kleppenblok die moest vervangen worden , kostte +3000eur .dries schreef:ligt er maar net aan wat je met de auto wilt gaan doen ik rij een t5 uit 2005 130 pk getuned
kan dus echt elke 40.000 km een nieuwe bak incalculeren.
ik rij over het algemeen in het buitengebied veel 80 wegen en drempels dus veel schakelen voor de bak
de C1 koppeling kan hier niet tegen dit wordt door de DEKRA bevestigd de hele bak lijdt niets maar de C1 is het zwakke punt
ik ga nu toch maar voor die andere met ster in die voorruit
mvg dries
Ik heb me dan maar een handgeschakelde T5 gekocht . En daar trek ik nu naar alle tevredenheid mijn zware aanhangers mee.
En inderdaad , de handgeschakelde is een stuk zuiniger dan de automaat.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: waar op te letten bij aanschaf T5 met automaat
wel jammer dat het risico op problemen zo groot is, dan toch maar eens gaan verdiepen in andere merken
- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: waar op te letten bij aanschaf T5 met automaat
Voor een goeie automaat moet je (spijtiggenoeg) niet bij VW zoeken .Jorg schreef:wel jammer dat het risico op problemen zo groot is, dan toch maar eens gaan verdiepen in andere merken
Spijtige zaak om zoiets te moeten zeggen , want ik ben zelf een VW fanaat in hart en nieren (en heb zelf ook meerdere VW's) , maar het is nu eenmaal zo .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: waar op te letten bij aanschaf T5 met automaat
Denken jullie hier hetzelfde over als het gaat om de DSG7?Pascal-141 schreef:Voor een goeie automaat moet je (spijtiggenoeg) niet bij VW zoeken .Jorg schreef:wel jammer dat het risico op problemen zo groot is, dan toch maar eens gaan verdiepen in andere merken
Spijtige zaak om zoiets te moeten zeggen , want ik ben zelf een VW fanaat in hart en nieren (en heb zelf ook meerdere VW's) , maar het is nu eenmaal zo .
Ik ben nu 2500 km verder dus dan weet ik wat mij te wachten staat

Nog geen enkele ergernis ervaren dus mijn keuze zou zo weer dezelfde zijn :love
Re: waar op te letten bij aanschaf T5 met automaat
wat ik gehoord heb is dat met de dsg7 de problemen opgelost zijn. Alleen rijd ik de auto particulier en dan is gezien de bpm het minder aantrekkelijk een bus te kopen welke jonger is als 5 jaar. En dan is er nog geen dsg7 (nog niet gezien in ieder geval)