Volgens mij heeft Pascal antwoord op je vraag gegeven of neem jij niks aan van Belgensjaak schreef:![]()
Waar is Barth,had wel een adviesje verwacht van hem en een aankooptip???
Pascal-141 schreef:Ik heb er 245/45/18 onder , die was qua hoogte identiek aan de standaardbandenmaat
Hoj Sjaak,sjaak schreef:![]()
Betekent dit dat u banden te koop hebt over enkele weken?
tiamootje schreef:Beste allemaal,
over enkele weken hoop ik in het bezit te zijn van een T5, 180pk,4-motion, dsg. Deze is vanaf de fabriek 2 cm verhoogd. Standaard zit hier een Canberra velg onder met een 255/45-18 band. Nu wil ik deze laten vervangen voor een 255/55-18 band. Volgens de dealer zou dit mogelijk zijn. Is er iemand die hier ervaring mee heeft ivm de ruimte in de wielkast bij bochtenwerk bijvoorbeeld.. Ik weet dat de snelheid hiermee ook wijzigt..
Met groet, Timo
+5 cm klopt, maar dit is de totale hoogte, naaf zit in het midden dus komt de band +2,5 hoger in de wielkast, en wordt de totale hoogte van de wagen ook + 2,5 cm.Pascal-141 schreef:tiamootje schreef:Beste allemaal,
over enkele weken hoop ik in het bezit te zijn van een T5, 180pk,4-motion, dsg. Deze is vanaf de fabriek 2 cm verhoogd. Standaard zit hier een Canberra velg onder met een 255/45-18 band. Nu wil ik deze laten vervangen voor een 255/55-18 band. Volgens de dealer zou dit mogelijk zijn. Is er iemand die hier ervaring mee heeft ivm de ruimte in de wielkast bij bochtenwerk bijvoorbeeld.. Ik weet dat de snelheid hiermee ook wijzigt..
Met groet, Timo
7,4% verschil , dus +5cm hogere banden , dat is al wat . Ben je zeker dat die niet gaan aanlopen , vooral bij afdraaien of ongelijk terrein ?
De wegligging zal dan waarschijnlijk ook een stuk slechter worden ...
Waarschijnlijk ben je van plan om off-road te gaan , aangezien je verhoogd onderstel hebt , en ook nog hoge banden .
Dat leek mij ook economisch verantwoorder,Klusman schreef: Ieder zijn ding, natuurlijk maar waarom rijd je niet eerst je standaard banden op voordat je nieuwe koopt.