Hallo fans van de T4,
Sinds enkele weken maakt mijn t4 2.5 tdi automaat 2002 280.000km een zeer
hoge pieptoon tijdens het rijden, een kleine stuurbeweging laat het voor een
seconde verdwijnen.
Het beste hoor ik het op het lange rechte stuk op cruisecontrol
zeer irritant.
Automaat schakelt nog steeds erg goed 100% ook alle remmen e.d zijn 10.000km
geden vervangen en de bus remt ook 100% vorige week getest dankzij een onoplettende invoeger
je vraagt je soms af of mensen weten wat het nut is van die spiegels.
Pieptoon is moeilijk te localiseren vanwege de toonhoogte lijkt deze overal vandaan te komen.
wie kan mij adviseren?
Groeten Busdriver
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Hoge Pieptoon
Re: Hoge Pieptoon
Ik denk toch dat het je remmen zijn . Zitten er wel piepplaatjes ( aluminium plaatjes )tussen. Als je rem is dan het piepen weg ????
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
Re: Hoge Pieptoon
Remmen laatst vernieuwd?
Trek de ankerplaat maar eens naar binnen, dit stuk blik kan je remschijf raken.....
En hoe zit het met je wielagers?
Juist omdat je verteld dat het effe weg is met een klein rukje aan het stuur.
Dan komt er effe een andere kracht op het lager.
Tijdens het vervangen van m'n fusee kogels had ik opeens twee stukken wielager in m'n hand.
De binnenkooi van het lager liet gewoon los, en de kogeltjes rolde over de grond.
Al het vet was er al uit. Zou bij jou ook kunnen zijn...........
Trek de ankerplaat maar eens naar binnen, dit stuk blik kan je remschijf raken.....
En hoe zit het met je wielagers?
Juist omdat je verteld dat het effe weg is met een klein rukje aan het stuur.
Dan komt er effe een andere kracht op het lager.
Tijdens het vervangen van m'n fusee kogels had ik opeens twee stukken wielager in m'n hand.
De binnenkooi van het lager liet gewoon los, en de kogeltjes rolde over de grond.
Al het vet was er al uit. Zou bij jou ook kunnen zijn...........
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
- patrick 468
- Berichten: 354
- Lid geworden op: 18 jun 2007, 13:53
- Locatie: Breda
Re: Hoge Pieptoon
Ik heb ook zo'n piepje (gehad).
zit (zat) bij mij linksachter, als ik wat langer rijd dan is er linksachter een hoog piepgeluid, als ik dan een bocht naar links maak verdwijnt het geluid (minder druk op het linkerachterwiel), ga ik daarna weer rechtuit dan komt het naar een paar minuutjes weer terug.
echter: van de week weer een wat langere rit gehad en toen kwam het piepje weer na een kilometertje of 10, na nog een 15/20 kilometer was het ineens weg, en totnutoe niet meer teruggekomen....
zit (zat) bij mij linksachter, als ik wat langer rijd dan is er linksachter een hoog piepgeluid, als ik dan een bocht naar links maak verdwijnt het geluid (minder druk op het linkerachterwiel), ga ik daarna weer rechtuit dan komt het naar een paar minuutjes weer terug.
echter: van de week weer een wat langere rit gehad en toen kwam het piepje weer na een kilometertje of 10, na nog een 15/20 kilometer was het ineens weg, en totnutoe niet meer teruggekomen....
Re: Hoge Pieptoon
koos 890 schreef:Ik denk toch dat het je remmen zijn . Zitten er wel piepplaatjes ( aluminium plaatjes )tussen. Als je rem is dan het piepen weg ????
Ik heb de plaatjes schoongemaakt en opgeschuurt voor het terugplaatsen.
Als ik rem verdwijnt de piep niet alleen verandert de toonhoogte.
Re: Hoge Pieptoon
Dit klinkt zeer aannemelijk. hoe kan ik dit lager smeren ... of zal ik dit,laten doen..Geert G schreef:Remmen laatst vernieuwd?
Trek de ankerplaat maar eens naar binnen, dit stuk blik kan je remschijf raken.....
En hoe zit het met je wielagers?
Juist omdat je verteld dat het effe weg is met een klein rukje aan het stuur.
Dan komt er effe een andere kracht op het lager.
Tijdens het vervangen van m'n fusee kogels had ik opeens twee stukken wielager in m'n hand.
De binnenkooi van het lager liet gewoon los, en de kogeltjes rolde over de grond.
Al het vet was er al uit. Zou bij jou ook kunnen zijn...........
natuurlijk kan ik dan ook de ankerplaat controleren.
Hoe is de kwaliteit van de t4 lagers en zit er nog verschil in .
zeer vriendelijk dank voor al uw adviezen
Re: Hoge Pieptoon
Ik heb een lekke rem booster gehad, heb me zelf tijden lang suf gezocht, een nieuwe en het was op gelost, als je met je voet achter het rem pendaal druk naar je toe geeft en het gaat weg, of als je het rem pendaal licht aanraakt, en het is weg, de booster, misschien niet voor jou, maar dan voor een ander die mee leest, en zich al suf heeft gezocht.
groet
robbie
groet

robbie
2.5 tdi acv wijsneus 1998 dubbelcabine zwart, 495.000 km eerste eigenaar.
Wie een taalfout vind, mag hem houden.
Wie een taalfout vind, mag hem houden.
Re: Hoge Pieptoon
Wielagers van een T4 kun je niet smeren. Dit zijn gesloten geperste lagers.Busdriver schreef:Dit klinkt zeer aannemelijk. hoe kan ik dit lager smeren ... of zal ik dit,laten doen..
natuurlijk kan ik dan ook de ankerplaat controleren.
Hoe is de kwaliteit van de t4 lagers en zit er nog verschil in?
Zeer vriendelijk dank voor al uw adviezen
Deze moet je vervangen. Moet je wel een hydraulische pers hebben.
Zowel voor als achter zijn dezelfde lagers.
Achter geeft FAG wel een zwaardere klassificatie aan.
Goede merken: SKF, FAG, Timken
Gr, Geert
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat