Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Kat leeg maken
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Kat leeg maken
Is het al gelukt Harry?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Kat leeg maken
Ik heb bij mijn bus ook gewoon de kat ertussen uit geslepen en een nieuw stukje uitlaat ertussen gelast. Gaat prima.
mvg Rick
mvg Rick
Re: Kat leeg maken
Ow enig idee wat mijn schoonmoeder op levert?jan2009 schreef:Heb hier ooit eens gelezen dat een oude kat geld waard is .

-
- Berichten: 5456
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
- Locatie: Frankrijk Vienne
Re: Kat leeg maken
Kun je ruilen voor een geit, Maar dan krijg je wel veel gemekker!Jimbo schreef:Ow enig idee wat mijn schoonmoeder op levert?jan2009 schreef:Heb hier ooit eens gelezen dat een oude kat geld waard is .
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
2018 Hyundai Tucson diesel
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: Kat leeg maken
Geit heeft ie waarschijnlijk thuis alEgbert&Manon schreef:Kun je ruilen voor een geit, Maar dan krijg je wel veel gemekker!Jimbo schreef:Ow enig idee wat mijn schoonmoeder op levert?jan2009 schreef:Heb hier ooit eens gelezen dat een oude kat geld waard is .
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Re: Kat leeg maken
]
Een lege kat of holle lege pot, creëert een drukgolf terug, richting de turbo. :alarm
In wat voor mate, hangt af waar de Kat zich bevind in een uitlaat systeem.
Hoe verder naar achter in het uitlaatsysteem, des te minder het effect.
De vergelijking met een uitlaatdemper gaat niet op in dit geval, want een absorptie demper is een geperforeerde buis van dezelfde diameter, met daaromheen glas- of steenwol, en een stalen afscherming.
Of d.m.v. schotten in een demper worden kamers gecreëert, maar wel met ongeveer dezelfde diameter als de uitlaatbuis.
Turbo's leveren nog altijd het beste rendement, als er een egale buis gemonteerd zit, zonder weerstand, voor een goede flow. Tuners adviseren bij TDI motoren een buis van Ø 60mm af turbo. Dit geeft ook een goede termische koeling aan de turbo. Aan het einde uitlaatsysteem, mag ie één maat dunner worden, als het niet anders kan.
Oftewel:
2½ inch uitlaatpijp laten buigen bij een Amerikaanse uitlaten leverancier, zoals Ko Oskamp in Bunnink, of C&P USA Parts.
Doe die turbo een lol, en monteer gewoon een katvervanger..........
En ik sluit mij hier bij aan.J. Jolliffe schreef:NOU ONZIN ARJANTDI BESTAAT NIET OP DIT FORUM HET IS NAMELIJK ZO DAT DE UITLAATGASSEN IN EEN LEGE POT GAAN RECIRCULEREN HOE JE HET OOK WENT OF KEERT ,MISSCHIEN IETS GAAN LEREN OVER LUCHT TECHNIEKdaimen schreef:als je de kat leeg haalt dan krijg je wel circulatie in je pot lijkt mij niet goed ,een goede oplossing is een stuk buis er in te zetten
Precies, een katalysator leeghalen zorgt ervoor dat de uitlaatgassen in die lege ruimte snelheid verliezen omdat ze van een kleine buis in een grote opvangkamer belanden. Oftewel vermogensverlies
onzin..
wat doet een demper dan? ik had bij mn oude bus de kat helemaal leeg, en later vervangen voor een demper ipv de kat. 0,0 verschil. liep gewoon goed. maar zeker niet minder! turbogat was iets minder tov met kat. dus beter...

Een lege kat of holle lege pot, creëert een drukgolf terug, richting de turbo. :alarm
In wat voor mate, hangt af waar de Kat zich bevind in een uitlaat systeem.
Hoe verder naar achter in het uitlaatsysteem, des te minder het effect.
De vergelijking met een uitlaatdemper gaat niet op in dit geval, want een absorptie demper is een geperforeerde buis van dezelfde diameter, met daaromheen glas- of steenwol, en een stalen afscherming.
Of d.m.v. schotten in een demper worden kamers gecreëert, maar wel met ongeveer dezelfde diameter als de uitlaatbuis.
Turbo's leveren nog altijd het beste rendement, als er een egale buis gemonteerd zit, zonder weerstand, voor een goede flow. Tuners adviseren bij TDI motoren een buis van Ø 60mm af turbo. Dit geeft ook een goede termische koeling aan de turbo. Aan het einde uitlaatsysteem, mag ie één maat dunner worden, als het niet anders kan.
Oftewel:
2½ inch uitlaatpijp laten buigen bij een Amerikaanse uitlaten leverancier, zoals Ko Oskamp in Bunnink, of C&P USA Parts.
Doe die turbo een lol, en monteer gewoon een katvervanger..........

ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
Re: Kat leeg maken
Egbert&Manon schreef:Kun je ruilen voor een geit, Maar dan krijg je wel veel gemekker!Jimbo schreef:Ow enig idee wat mijn schoonmoeder op levert?jan2009 schreef:Heb hier ooit eens gelezen dat een oude kat geld waard is .
een kat van een benzine auto leverde 25 euro op mits een originele af fabriek was en wel intact
heeft een diesel wel hetzelfde materiaal ?
Re: Kat leeg maken
nee is ander materiaal en andere werking. en luchtwerveling 

Re: Kat leeg maken
Ik rij een dezer dagen wel even naar Wormerveer...extreme welding service...sgsdebruijn schreef:RVS katvervanger, vanuit de UK 100 euro ofzo incl shipping.
Maakte voor de rooie bus een RVS dubbel voor 80 euro....laat 'm de kat er tussenuit halen...
Deze mannen doen veel voor de racerij...
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.