Ook ik ben begonnen met de ombouw van onze T4 personenbus. We hadden deze bus al drie jaar geleden aangeschaft na lang zoeken vooral in het noorden van het land...Het meeste was afgereden. Tot we bij een handelaar in Koostertille een fraai exemplaar vonden, ex politie van de wadden. Mmm hoor ik menigeen denken zout, roest en kasseien. De hele bus was extra in de wax gezet dus dat zat overal, inclusief het zand. Nadat ik de onderhoudshistorie had gecheked bij VW Kost in Amsterdam (zij hielpen zoeken door de gegevens uit hun pc te toveren in ruil dat ik de wagen in onderhoud zou geven) bleek alles in orde en de km-stand aannemelijk, kon het onderhandelen beginnen. Omdat de poolse handel was ingestort was er gelukkig ruimte om wat van de prijs af te halen. Het dak bevatte een aantal fikse gaten (antennes en een lichten bak)

en ook klapperde er wat aan de rechtervoorzijde (trillingsdemper) De auto reed verder super! Nadat VW kost een aantal zaken had vervangen groeide ook het vertrouwen in de auto, je weet immers maar nooit. Je rijdt eigenlijk altijd met gespitste oren. Da's trouwens nooit meer over gegaan.

Het interieur van de wagen (plastic) werd vervangen door een bij Josh S. aangeschaft interieur van inca stof en wat nieuwe panelen. Gelijk maar 9 m reimo isolatie overal in geplakt. Dus de bus was geisoleerd, een cruise-control, luxe knipperlicht en een mooi stukkie tappijt erin (traploper van kwantum). Een nette personenbus.