Rob,
Het schakelmechanisme is zeker uit een sloper te halen.
Het probleem is echter dat toen ik de handbak bestelde, ik alleen heb gevraagd naar een handbak die past op een acv.
Vervolgens heb ik een keurige bak ontvangen maar wel een van het oude type. Deze heeft als verschil dat het mechanisme werkt mbv een palletje dat door een kabel omhoog getrokken wordt als er achteruit geschakeld wordt.
Dit type is slechts twee jaar in produktie geweest en zodoende zijn deze tweede hands slecht te vinden.
Bij mij zit er daarom een nieuwe set stangen in van het nieuwe type, aan de pook van een 88pk en is het palletje omhoog getrokken en vervolgens vastgezet. Grappig genoeg is de begrenzing nog steeds aanwezig, het is niet mogelijk om van de vijfde versnelling naar de achteruit te schakelen.
Er zijn dus drie systemen, een voor de 88pk, en twee voor de 102 en 150pk. Of er voor de 88 ook een met kabel is dat weet ik niet. Waarschijnlijk is mijn systeem ook een samenraapsel van oud 88 en nieuw 102 spul. Wat ook leuk onverwacht is, is dat het systeem nu superstrak schakeld, de pookuitslag bij de knop is minder dan 10cm! klik klik en hij pakt al.
Wat misschien nog een probleem is, is de achteruitrijschakelaar, deze zit in de bak en functioneerd wellicht ook in zijn 5 omdat de pal vergrendeld is... Maar hier gaan we nog naar kijken.
Wat betreft de oliekoeler, deze heb ik nu over :)
Hier heb ik al het een en ander over geschreven in een ander topic maar kan ik aanraden, aanhanger of niet.
Mijn ervaring is dus wel dat met de nieuwste computer aan de aut, de bak onder de 82 km/h wel veel warmer wordt aangezien daar geen lock up meer plaats vindt. Blijf je met een oud type computer rijden dan is er nog een lock up in drie maar krijgt de koppelomvormer te veel op zijn lazer.... Kiezen of delen dus maar ik dwaal af ....