Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

sharan\alhambra\galaxy pilotseats in een t4

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
john.j.feikens
Berichten: 40
Lid geworden op: 02 aug 2012, 01:06
Locatie: kongens lyngby denemarken

sharan\alhambra\galaxy pilotseats in een t4

Bericht door john.j.feikens »

na veel zoeken hier in denemarken naar een setje gebruikte (nette) t4 pilotseats geen kunnen vinden dus maar eens gekeken naar andere modellen met een vlakke bevestiging van vw, en vind ik niet twee draaistoelen uit een sharan 1.9tdi van 2001 voor een prikkie :jump
(schijnen niet veel te kosten die sharan en galaxy onderdelen)

thuis gekomen eerst eens even beter gekeken en uitgevonden dat de stoel wel met wat boren op de console past maar dan wel 10cm hoger is...
niet ideaal als je zo als ik 2 meter bent.
eerst overwogen dan maar de consoles te verbouwen,dit heb ik maar niet gedaan omdat er dan zoveel veranderd moest worden dat het maken van nieuwe consoles gemakelijker is.
heb van een stalen koker (8x8cm met wanddikte van 3mm) 4 stukken afgezaagd van 45 cm,deze voorzien van de gaten voor de bodem bevestiging (je kunt er bij van de binnenkant met de ratel en dop)daarna de stoel er op en aftekenen voor deze bevestigings gaten.
voor de stevigheid en het aanzien heb ik aan de voor en achterkant een plaatje tussen de kokers gelast en het geheel mooi grijs gespoten.
nu past het geheel perfect in een t4 en wil goed draaien,alleen is de handrem wel wat lastiger te bedienen door dat deze nu dichter bij de stoel zelf zit.(je hand kan niet meer helemaal om de hadgreep)
foto's volgen zo spoedig mogelijk(mijn data kabel van de telefoon is op eens weg... :muur )
Gebruikersavatar
r van rijsewijk
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 aug 2012, 14:15

Re: sharan\alhambra\galaxy pilotseats in een t4

Bericht door r van rijsewijk »

Ik ben wel heel erg benieuwd naar de foto's!
Plaats reactie