het eerste idee was alleen een bedrijfswagen met slaapplek te hebben maar na een weekje touren in italie en daarna een week in nederland ben ik voor het (wild) camperen gevallen, het beviel zo goed dat ik er meer werk van wil maken.(als ik hier zo lees is dit wel de meest voorkomende besmetting met het camper virus)
nu is mijn probleem niet de camper keuring want een bedrijfswagen is hier net zo duur als de camper belasting en ik mag gewoon een slaapplaats hebben in de laadruimte van een busje (al is slapen in de auto hier illegaal

ik ga wel voor de camper keuring vanwege de extra zitplaatsen, en heb dus een verhoogd dak nodig, mijn eerste ingeving was om er een hefdak in te zetten dit viel af omdat dat weer te kostbaar is, een polyesterdak is een optie en ook betaalbaar denk ik als ik er een kan vinden.
nu was ik aan het denken aan een zelfbouw dak dat er ook leuk uitziet en niet direct als hobbybob werk oogt, en dacht aan een omgekeerde topchop. bedoel hier mee om een dak van een sloop transporter te slijpen deze in het midden en de lengte aan te passen zodat de lijn van de t4 bewaard blijft en op de bestaande t4 te lassen.
het op maat maken en oplassen van dit nieuwe dak is geen probleem,ik ben plaatwerker en zie daar het probleem niet in,ik ben ook niet bang voor wat werk maar ben benieuwd naar de pro's en de con's van mijn plan.
een leuke bijkomstigheid van mijn idee is dat ik de t4 kan voorzien van samba ruitjes...