Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
iemand bekent met TUNEX-automotive
- theo#94 T4
- Berichten: 421
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:23
- Locatie: noord-brabant
iemand bekent met TUNEX-automotive
wie is bekent met dit bedrijf,zit in s-Heerenberg,daar kost een chippie €225,-,met een niet goed geld terug garantie binnen 30 dagen,mijn zwager heeft er deze week zijn SCENIC laten chippen.

Hoi Theo
Heb daar mijn bus ook laten doen van 102 PK naar 130 PK, is geen chip ingekomen maar getuned op de computer. Krijg alleen een schijfje mee met de oude instellingen en je gaat proef rijden. Alles naar wens en je betaald inderdaad 225 euries verder heb je niks, is raar kopen alleen een schijfje met oude instellingen, maar wel een veel snellere bus zeker in de onderste regionen wat toeren betreft, ben er zelf zeer tevreden over en ze hebben een goede service. Hier hebben ze mij zelfs aangeraden om de EGR of was het ERG nou ja, in ieder geval die niet af te blinden, bij het instellen is hij zo ingesteld dat hij maar voor max. 5% open gaat en dat alleen bij vol gas geven om zo een piek belasting te voorkomen ( te veel koude lucht ineens in de cilinder aangevoerd te krijgen waar door een piek belasting zou kunnen ontstaan bij verbranding ). Verder met deze jongen gesproken heeft vroeger in Duitseland gewerkt bij een tuning-bedrijf maar wou wat voor zich zelf beginnen, heeft naar zijn zeggen redelijk wat ervaring. nogmaals ik ben zeer tevreden over dit bedrijf, heb er verder niks mee kwam ze toevallig tegen met surfen op het net.
Groetjes Dre 960
Heb daar mijn bus ook laten doen van 102 PK naar 130 PK, is geen chip ingekomen maar getuned op de computer. Krijg alleen een schijfje mee met de oude instellingen en je gaat proef rijden. Alles naar wens en je betaald inderdaad 225 euries verder heb je niks, is raar kopen alleen een schijfje met oude instellingen, maar wel een veel snellere bus zeker in de onderste regionen wat toeren betreft, ben er zelf zeer tevreden over en ze hebben een goede service. Hier hebben ze mij zelfs aangeraden om de EGR of was het ERG nou ja, in ieder geval die niet af te blinden, bij het instellen is hij zo ingesteld dat hij maar voor max. 5% open gaat en dat alleen bij vol gas geven om zo een piek belasting te voorkomen ( te veel koude lucht ineens in de cilinder aangevoerd te krijgen waar door een piek belasting zou kunnen ontstaan bij verbranding ). Verder met deze jongen gesproken heeft vroeger in Duitseland gewerkt bij een tuning-bedrijf maar wou wat voor zich zelf beginnen, heeft naar zijn zeggen redelijk wat ervaring. nogmaals ik ben zeer tevreden over dit bedrijf, heb er verder niks mee kwam ze toevallig tegen met surfen op het net.
Groetjes Dre 960

- siebrand 804
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:14
- Locatie: volendam
- Contacteer:
ik heb er een powerbox vandaan werkt ook goed en bij markus rijden de monteurs ook met de powerbox van hen de mensen houden zich aan hun woord het is een net bedrijf maar je kunt ook naar marja gaan daar is hier een link naar toe die zijn ook super daar heb ik ook wat inlaten bouwen die zijn super gr siebrand
- theo#94 T4
- Berichten: 421
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:23
- Locatie: noord-brabant
Wellicht zijn er anderen met ervaring bij Tunex. Ik zal toch niet de enige zijn die de aanbieding heeft gezien en de voordelen met een caravan achter auto wel inziet. In het dagelijkse verkeer is die 102 Pk wat mij betreft genoeg maar met een caravan van 1.400 kilo is een beetje meer wel prettig.
Ook ben ik benieud naar het brandstofverbuik in de nieuwe situatie.
Groet,
Carlo
Ook ben ik benieud naar het brandstofverbuik in de nieuwe situatie.
Groet,
Carlo
- Multivan Generation
- Berichten: 34477
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
prijs is wel laag
Maarre doen ze de tuning via de OBD? of chippie solderen?
Chippie solderen vereist namelijk wat meer handvaardigheid en een ander softwareprogramma via OBD erin schieten kan iedere whizkid tegenwoordig.
De aangepaste software maakt nog altijd het verschil.
De methode om het te bereiken verschilt nog al eens.
Pas met iemand naar Marja geweest, en die man is zeer tevreden, en ook ik nog steeds
Enne er rijdt nu nog iemand hier van het forum met mijn instellingen, en die wist niet wat hem over kwam


Maarre doen ze de tuning via de OBD? of chippie solderen?
Chippie solderen vereist namelijk wat meer handvaardigheid en een ander softwareprogramma via OBD erin schieten kan iedere whizkid tegenwoordig.
De aangepaste software maakt nog altijd het verschil.
De methode om het te bereiken verschilt nog al eens.
Pas met iemand naar Marja geweest, en die man is zeer tevreden, en ook ik nog steeds

Enne er rijdt nu nog iemand hier van het forum met mijn instellingen, en die wist niet wat hem over kwam




...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- theo#94 T4
- Berichten: 421
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:23
- Locatie: noord-brabant
hallo peter,ik zou zeggen kijk hier even,dan kun je zien hoe hun dat doen,volgens mijn zwager gaat het met een computer.maar volgens mij kun je daar ook laten chippen.http://www.tunex.nl/

Ik heb Tunex inmiddels gesproken en gevraagd naar de werkwijze. Het is echt maatwerk maar zonder soldeerbout. De electronica wordt aangepast en je krijgt de oude instellingen mee. Wel wordt daarbij gekeken naar de prestaties van de auto in kwestie. Het is dus niet een standaard wijziging. Het verhaal dat je de instellingen zo op een ander voertuig kunt loslaten is niet per definitie onzin maar niet de werkwijze van Tunex. Ook heb ik gevraagd naar de uitstoot van zwarte rook na de tuning. Zij verzekerden mij dat het zelfs minder wordt. Ik heb volgende week zaterdag een afspraak en dan zal ik jullie op de hoogte brengen van mijn bevindingen.
Groet,
Carlo
Groet,
Carlo
- Multivan Generation
- Berichten: 34477
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Nou daar ben ik niet rouwig om want ik wil er best wat vermogen bij maar wat je zegt; geklungel wil ik zeker niet. Ik heb die wagen dagelijks nodig en we gaan er straks mee naar Spanje met een caravan van 1.400 kilo. Juist dat laatste is in feite de enige reden dat ik er wat vermogen bij laat tunen.
In het dagelijkse verkeer is die auto snel zat. Ik ben niet zo van het snelle, ik heb een T4 omdat ik het lekker vindt rijden, veel ruimte heb en er een forse caravan mee kan trekken. Als ik de snelste wil zijn had ik wel wat anders gekocht. Mijn vrouw had bijvoorbeeld liever een V40 gezien maar ik ben blij dat het een T4 is geworden.
Bedankt voor je uitleg en ik laat nog weten hoe de auto rijdt als het projectje is voltooid. Zaterdag is het zover en ik ben stiekem erg benieuwd....
Groet,
Carlo
In het dagelijkse verkeer is die auto snel zat. Ik ben niet zo van het snelle, ik heb een T4 omdat ik het lekker vindt rijden, veel ruimte heb en er een forse caravan mee kan trekken. Als ik de snelste wil zijn had ik wel wat anders gekocht. Mijn vrouw had bijvoorbeeld liever een V40 gezien maar ik ben blij dat het een T4 is geworden.
Bedankt voor je uitleg en ik laat nog weten hoe de auto rijdt als het projectje is voltooid. Zaterdag is het zover en ik ben stiekem erg benieuwd....
Groet,
Carlo