Beste forumvrienden, het is weer een tijdje geleden, en ik heb het volgende aan de hand.
Mijn T4 1900 td uit 1995 heeft pas een volledig gereviseerde motor, ( had olieverbruik van 1l. op 300km).
Na de revisie had hij nog minder trekkracht als daarvoor. Iets aan dieselpomp gedraaid en was ietje beter, maar rookte daarbij ook meer. Ik haal met moeite de 110km. De man van de revisie zei dat het zich eerst nog allemaal moet zetten, inrijden.
Op vakantie in de bergen was rampzalig, sleurhutten en 10 tonners haalden me links en rechts in.
Daarnaast begon hij ook koelvloeistof te lekken, 1l op 100km. Koelvloeistof systeem af laten persen maar er was geen lek te vinden. Zou het koppakking kunnen zijn, en kan die kapot gaan na zo'n 2000km of is dit een fout bij de revisie.
Inmiddels terug van vakantie en 5000km verder en auto laten keuren. Ik had de motor even goed doorgeblazen maar toch afgekeurd op roetmeting, deze was 7,2.
Hij heeft een olieverbruik van 1l. op 1400 km. De revisieman zei dat deze busjes altijd veel olie zuipen. Maar 1 op 1400 km lijkt me toch wat veel voor een gereviseerde motor.
Luchtfilter is nieuw,er zit EGR plaatje in, roetkat is leeggehaald, brandstoffilter is nieuw, verstuivers zijn goed ( volgens revisieman), turbo doet het waarschijnlijk ( volgens revisieman).
Maar de trekkracht is naatje pet.
Wat zijn de beste stappen die ik kan nemen en in welke volgorde?
Weet iemand raad, of een goed betrouwbaar adres ( liefst in het zuiden des lands, limburg )?
Hartelijk dank alvast, Paul