http://www.autoweek.nl/autonieuws/20675 ... gen-busjesBart(2) schreef:Lees net een berichtje dat dit najaar ook de 180 pk Bitdi met BMT komt.
Scheelt weer een beetje brandstof!![]()
De Multivan Life is dan ook te bestellen met een nieuwe kleur Blackberry Metallic
Nieuws van de IAA Hannover
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
modeljaar 2013
- Yasmine D & Wesley V
- Berichten: 573
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:54
- Locatie: Belgie, Bazel
Re: modeljaar 2013
VW T6 Caravelle Highline 204pk Dsg 4 motion, full option. 

-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 03 mei 2012, 21:59
Re: modeljaar 2013
Die achterbumper heb ik er nu ook al op zitten (bj 2012) de reflectoren zijn ook langer bij deze bumper.henrib schreef:type 2013 wijzigingen
pdc in achterbumper is nu vlak net als in de voorbumper
en de vorm achterbumper is iets anders
Re: modeljaar 2013
Hey Niels ik snap je wel hoor,
Daarom rij ik die bussen voor mijn werk en prive gewoon een heerlijke dikke ster ( mercedes ), onderhoud van mijn mercedes is zowel identiek en soms zelfs goedkoper als van mijn transporters.
Onderdelen los van een mercedes zijn zoiezoo goedkoper als dat van vw, dus ik hoop dat mb met een mooiere vito gaat komen in de toekomst en dan stap ik zeker af van de transporter.
Ik heb een t5 en een t4 maar met de t4 heb ik veel minder problemen en onderhoud als met de t5 wat erop duidt dat de kwaliteit dus slechter is geworden.
Automaten kunnen ze zoiezoo niet maken bij de transporter afdeling dus dat is zoeizoo niks , de dsg hokken gaan ook aan de lopende band stuk, dus een nwe vw transporter zal ik niet zo gauw meer kopen.
En tuurlijk is een multivan wel leuk ( heb ik ook gehad namelijk ) maar je mist idd de leuke snufjes zoals in toureg ed.
Ook zon 2 litertje met zoveel mogelijk turbos lijkt me niet zo denderend , ik bedoel heb nog niemand gehoord die er al 4 ton op heeft gezet zonder al te veel problemen.
Al neemt het niet weg dat ik nog steeds met een big smile in mijn t4 rij ;-)
Daarom rij ik die bussen voor mijn werk en prive gewoon een heerlijke dikke ster ( mercedes ), onderhoud van mijn mercedes is zowel identiek en soms zelfs goedkoper als van mijn transporters.
Onderdelen los van een mercedes zijn zoiezoo goedkoper als dat van vw, dus ik hoop dat mb met een mooiere vito gaat komen in de toekomst en dan stap ik zeker af van de transporter.
Ik heb een t5 en een t4 maar met de t4 heb ik veel minder problemen en onderhoud als met de t5 wat erop duidt dat de kwaliteit dus slechter is geworden.
Automaten kunnen ze zoiezoo niet maken bij de transporter afdeling dus dat is zoeizoo niks , de dsg hokken gaan ook aan de lopende band stuk, dus een nwe vw transporter zal ik niet zo gauw meer kopen.
En tuurlijk is een multivan wel leuk ( heb ik ook gehad namelijk ) maar je mist idd de leuke snufjes zoals in toureg ed.
Ook zon 2 litertje met zoveel mogelijk turbos lijkt me niet zo denderend , ik bedoel heb nog niemand gehoord die er al 4 ton op heeft gezet zonder al te veel problemen.
Al neemt het niet weg dat ik nog steeds met een big smile in mijn t4 rij ;-)
T5 volledig ABT 224pk www.HORIZONBRUIN.nl
voor al u ZONNEBANKEN-SAUNA'S-FITNESSAPPARATUUR-COLLAGEENBANKEN-HOTTUBE'S
voor al u ZONNEBANKEN-SAUNA'S-FITNESSAPPARATUUR-COLLAGEENBANKEN-HOTTUBE'S
Re: modeljaar 2013
heb je daar een foto van, kan nergens een afbeelding vinden en de dealer had ook nog geen type 2013 staanheemskerkmontage schreef:Die achterbumper heb ik er nu ook al op zitten (bj 2012) de reflectoren zijn ook langer bij deze bumper.henrib schreef:type 2013 wijzigingen
pdc in achterbumper is nu vlak net als in de voorbumper
en de vorm achterbumper is iets anders
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 03 mei 2012, 21:59
Re: modeljaar 2013
Dit is de nieuwe bumper wel zonder spoilers uiteraat.henrib schreef:heb je daar een foto van, kan nergens een afbeelding vinden en de dealer had ook nog geen type 2013 staanheemskerkmontage schreef:Die achterbumper heb ik er nu ook al op zitten (bj 2012) de reflectoren zijn ook langer bij deze bumper.henrib schreef:type 2013 wijzigingen
pdc in achterbumper is nu vlak net als in de voorbumper
en de vorm achterbumper is iets anders
Als je goed kijkt zie je dat de achteruitrij sensors verdiept leggen en de reflectoren langer zijn
Re: modeljaar 2013
Kan me ook wel degelijk niels zn commentaar voorstellen. Ik keek net op autotrader.nl en daar staat een zwarte t5gp te koop met nagenoeg alle opties maar kost tweedehands wel ff 77mille. Als je dan verder kijkt kom je ook knappe touaregs tegen zelfs met v8 tdi of dikke phaetons of zelfs een nieuw type ml krijg je er ook voof of een knappe x5. En die modellen zijn toch echt wel ff een klasse hoger als een t5.
T4 2.5TDI 88pk 1999
Re: modeljaar 2013
Verbruik van een DSG btdi schijnt ook behoorlijk te zijn; mijn huidige T4, van de week naar Hannover(IAA) geweest; op heen weg NL: 125, dld 150-160km/h, verbruik 7.1L/100km, terugweg 160-200km/h in dld, NL 14-160km/h: 9.1l/100km, dit op 805km afstand km, tankmeter net iets onder 1/2.
Ik heb enkele maanden geleden uitgebreide proefritten gemaakt met een 180pk tdi-dsg én een (stiekum) Vito 224pk-aut, ben wel even geschrokken van de verbuiksmeter; die schoten beide ver over de 10l/100km heen, ondanks een 'nederlandse' rijstijl............
Ik denk dat de 'modernere' bussen met het brandstofverbruik bij lange na niet kunnen tippen aan de oude vertrouwde T4.
Hoe kan dit mogelijk zijn?
Voor deze kosten is de T4 wel erg mooi.
Niels.
Ik heb enkele maanden geleden uitgebreide proefritten gemaakt met een 180pk tdi-dsg én een (stiekum) Vito 224pk-aut, ben wel even geschrokken van de verbuiksmeter; die schoten beide ver over de 10l/100km heen, ondanks een 'nederlandse' rijstijl............
Ik denk dat de 'modernere' bussen met het brandstofverbruik bij lange na niet kunnen tippen aan de oude vertrouwde T4.
Hoe kan dit mogelijk zijn?
Voor deze kosten is de T4 wel erg mooi.
Niels.