Ik zit met een dilemma, mijn T4 1.9 TD uit 1997 met 300.000 op de teller heeft mij in de steek gelaten, men vermoed een klep krom door mogelijk dat de distributieriem een tand is opgeschoven of een tand mist.
Hij begon bij het stoplicht te stotteren en reed alleen maar door met de diesel choke helemaal uit getrokken, veel lawaai in de motorruimte en bij het stoppen het duidelijke tikken en het bokken in de motorruimte.
Ik weet dat een ruilmotor een optie is, maar dan moet ik gelijk de homokineten en de koppelingsplaat vervangen en hij heeft best veel roest op de gebruikelijke plekken die ik 3 jaar geleden compleet heb behandeld.
Ben op zoek gegaan naar een T5 van na 2008, gezien de problemen die ik lees op het forum met andere jaartallen, van de prijzen word je dus niet blij, aangezien ik als rolstoelgebruiker de BTW niet kan terug vorderen.
Op zoek naar een ruime “gewone auto” veel gezien, maar als lange bus gebruiker, vind ik dit even niks.
Nu wordt mij een T4 2,5 uit 2003 met 170.000 aangeboden voor rond de 7500 Euro inclusief BTW, dealer onderhouden, zelf even gaan controleren bij de dealer, via via.
Nu mijn vragen:
Oude T4 laten maken, denk dat wel een slordige 4000 euro gaat kosten? Exclusief de roest en de centrale vergrendeling
( kabelboon van de deur) en wat gaat er dan er na nog meer kapot ?
Of toch gaan voor de T4 2,5 Tdi van 2003.
Of toch maar een ruime gewone auto?
Ik had graag jullie mening hier over, bij voorbaat dank, het maakt mijn beslissing misschien wat makkelijker.
Groetjes Wim