Ik ben sinds kort in het bezit van een T4 california syncro 2.5 tdi. ( b.j. 2001 )
Deze voorzien van seikel vering en 16" velgen met A/T banden ( alles uitgevoerd bij 4x4 specialist )
Nu heb ik de volgende vragen:
- Had paar weken geleden plots geen trekkracht meer, naar garage.... conclusie was kapotte LMM.
Deze vervangen..... bus trekt weer als een lier. ( is trouwens wel gechipt naar 130 pk )
Wat mij gelijk al opviel was dat na de reparatie het brandstof verbruik volgens de boardcomputer opeens veel hoger was/is. ( van ongeveer gem. 9 a 10l op de 100km naar gem. 11 a 12 )
Toch een forse stijging dacht ik zo......
Kan iemand mij vertellen hoe dit kan komen?! ( garage gaf mij geen duidelijk antwoord )
- Ik zie op het forum veel staan over verstopte roetkat.... waar zit die en hoe kan ik dat controleren ?
- Er zit een stankachel onder de bus voor het camper gedeelte, deze kan ik bedienen met de boardcomputer waar ook de koelkast e.d. mee bediend wordt.
Nu zag ik ook een uitlaatje van een standkachel / bijverwarmer bij het voorwiel aan de bestuurderskant..... hier heb ik geen schakelaar o.i.d. voor op het dashboard ( dit zie je bij sommige wel ?! )
Ik zou deze graag handmatig aan en uit willen zetten, liefst met timer of AB.
Zag op het forum dat hier ombouwkits voor zijn.... klopt dat ?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
mvg,
dave
