Hier wil ik jullie op de hoogte houden van de veranderingen aan mijn VW T5 GP uit 2011.
Ik heb al een hoop gedaan van binnen en van buiten, en ik ben nog een hoop van plan.
Dit alles is te volgen op dit topic, en op mijn site http://www.psychedelika.nl

Even bij het begin beginnen:
Vers..
Na een speurtocht op internet naar een Volkswagen Transporter T5, kwam ik in Ede twee bussen tegen die mij bevielen.
Was eigenlijk op zoek naar een zwarte bus, maar hier stonden er twee naast elkaar. Een zwarte en een witte.
De bussen waren verder identiek, met de zelfde opties en motor vermogen.
Hoewel naar een zwarte opzoek was, vond ik de facelift neus in het wit toch mooier..
Eigenlijk wist ik het toen gelijk, ik ging een witte bus aanschaffen!
Het is een Volkswagen Transporter T5 GP 2.0 TDI 75kW (102pk) en met een koppel van 250Nm.
De auto stond al zo in de showroom (vooraadmodel) en had al wat leuke opties, zoals meegespoten bumpers en airco.

Zo stond de bus bij de dealer, meegespoten bumpers en spiegels.

Mistlampen die ook als bochtenverlichting fungeren.

Alleen rechts een schuifdeur, achteraf gezien had links ook wel fijn geweest

Achter heb ik deuren, vind ik met werken wel zo makkelijk.

Een standaard stoel en bank met donkere stof. Wil nog wel armsteunen plaatsen, dit is wel behelpen zo

Geen hitech climate control maar gelukkig wel airco. Heb je het warm, zet je hem kouder

De plaats waar normaal de ramen zitten is niet beschermd, dit thuis gelijk met grijze meubelpanelen bekleed.

De laadruimte is zo kaal als maar zijn kan, en ook nog geen tussenschot.
De eerste dag..
Nadat ik samen met mijn vrouw in Ede de bus op hadden gehaald, bleek dat ze er (gratis

In de bus gesprongen en gelijk naar Nijkerk gereden om de bestelde radio /navigatie op te halen. De Chinese namaak versie van de RNS 510. Geen € 2.299,- incl. montage als de echte maar dan ongeveer een kwart van dat bedrag. En deze kan nog veel meer

Vanaf daar naar Baarn, voor de betonplexvloer en tralies voor de achterdeuren.
Via marktplaats was ik een RVS imperiaal tegen gekomen voor maar €250 en echt in nieuwstaat!

Daar aangekomen werd de imperiaal er zelfs nog voor me opgezet en konden wij aan de terugreis beginnen.
Nou woon ik een krap halfuurtje van de Belgische grens vandaan, dus konden we de bus gelijk lekker inrijden.

Thuis gelijk de kentekenplaathouders vervangen door exemplaren zonder reclame.

De lettertjes van de achterkant gepulkt, en de ramen geblindeerd.
http://psychedelika.nl/index.php/8-cand ... eerste-dag
Elektrisch verwarmede en instelbare spiegels in carrosseriekleur, die elektrisch kunnen inklappen.

16" wieldoppen, en voor en achter spatlappen.

De achteruitrijcamera geïnstalleerd, die aan de kentekenplaatverlichting zit.
Nadeel is wel dat hij dan een beetje over de kentekenplaat zit en kwetsbaar is.
De achterkant..
Diverse details veranderd aan de achterkant van de Transporter, hier een overzicht:

De kentenplaathouder voor en achter vervangen voor een exemplaar zonder reclame.

De lettertjes van TRANSPORTER en TDI van de achterkant gepulkt.

Zwarte led lampen gemonteerd, de T5 oogt nu gelijk al een heel anders.

Het 3e remlicht heb ik zwart gespoten met smoke lak.
Lang gezocht naar een aftermarket zwart 3e remlicht maar alles wat er te vinden is, is voor een versie met klep.
En ik moet dus 2 halve hebben... Dus dan maar de verf.

Strip boven de kentekenplaat laten spuiten. Nu ook in candy white.

Een spoiler van ebay geplukt, alleen nog even laten spuiten en daarna er opgezet.

Ook het vw embleem op de achterkant moest er aan geloven. Ik heb het logo er afgewipt en gesplitst, (chrome deel kan van het zwarte af) en de achterplaat in kleur van de bus gespoten en het chrome logo zwart gemaakt.

Het resultaat weetjewel..
Zijkant

Zo is de bus maar 2 uur geweest, gelijk een imeriaal gehaald.

De RVS imperaal gemonteerd, in tegenstelling tot al mijn eerdere werkbussen hoor je deze imperiaal gelukkig niet.

Zijaanzicht met de zwarte achterlichten.

De originele zijknipperlichten. De nieuwe zijn onderweg..

De zwarte led knipperlichten gemonteerd. Ze zijn goed zichtbaar als ze aanstaan, beter als origineel.

Complete bodykit besteld. Het begon dat ik wat anders wilde dan rvs sidebars, dus werden het sideskirts. Na dat ik ze even los op de bus had gehangen bleken ze aardig laag uit te komen.

Wellicht met de tijd andere skirts, en dan iets minder laag.
Op zich geen probleem maar er staat 8 a 9 cm verlaging in de planning... En dan staat de bus op de grond.

Dus de skirts weer verkocht. De front spoiler ook weer verkocht. Vond achteraf het niet mooi dat er een naad aan de zijkant van de bumper te zien was en het geheel er heel erg 'opgeplakt' eruit zag. Optie had geweest naad dicht te kitten, en alles in geheel laten spuiten, maar dan nog is die overgang er.
De achterbumper heb ik nog liggen, en die moet ik nog verkopen. Alleen een dikke achterbumper staat ook raar. En die is in stijl van de rest van de bodykit, en iets lager dan de standaard bumper. Alles dus weer de deur uit, misschien kom ik wat anders tegen met de tijd.
Voorlopig gaat de bus dus zo veel mogelijk clean blijven.

Nu dus zonder skirts..
De voorkant

De standaard voorkant met alleen nog de imperiaal.

Klein detail, een hoogglans zonneband aangebracht op het raam. Aan de buitenkant dus, en is niet licht doorlatend.

Om de onderste grille te spuiten moest de complete bumper eraf, de grille is niet zonder schade los te maken.
Het was even zoeken waar alle schroeven zitten, maar gelukkig is dit forum er!

Dit was gelijk een mooi moment om de detectiestrip te plaatsen van de 'onzichtbare' parkeersensoren

Crea met afplaktape, zocht een logo met wat speciaals, heel het internet afgezocht, maar niets gevonden.
Langs de schuine vouwlijn die op het GP logo zit de boel afgeplakt en de rest zwart gespoten.
Paar lagen blanke lak er over, en dit is het resultaat.

De grille boven en onder zwart hoogglans gespoten, deze waren eerst mat en ongespoten plastic.

Toch weer een beetje bling extra

De rest van de foto`s zijn verplaatst naar Pagina 2