Heinz schreef:Misschien dat iemand hier nog tips heeft waar we extra op moeten letten? (Ik heb het texalarm al gedemonteerd)
En we zoeken nog sponsors en reserveonderdelen...
Dus als iemand nog wat heeft liggen waar hij van af moet (velgen, banden, brandstofkannen of andere onderdelen) voor weinig of in ruil voor een sticker op de auto laat het mij weten!
Groetjes,
Hein
Hier enkele tips van mij :
Neem zeker ook reserve filters mee (luchtfilters , brandstof filters , oliefilters )
Een vriendin van me woont ook in Afrika , en ze zegt dat originele filters ginder vrij duur zijn ...
(Hier heb je de aftermarket filters , en die kosten 2x niks)
Bij de rode 1,9TD (1,9tdi is nooit gemaakt in de T4) kun je best ook de motorbeschermplaat zeer goed verstevigen , en dan bedoel ik ook écht goed sterk maken en niet een paar metalen strips eronder . Waarom ? De 1,9td heeft zijn oliefilter aan de voorzijde van de motor zitten , en het zit ook nog eens bijna tegen de motorbeschermplaat aan . Dus de eerste zandheuvel kan je al laten stranden bij die 1,9... Als de plaat wat word ingedrukt , krijgt ook het filter een smak , met lekkage of volledige breuk tot gevolg . De oliefiltersteun is gemaakt van alu , en breekt zo in 2 als die een smak voor z'n kiezen krijgt . Dus neem even je voorzorgen .
Ga je die rode ook nog hoger leggen ? Zou ik toch ook wel doen hoor.
Aandrijfassen goed controleren : aandrijfashoes scheurtje + zand = leid heel snel tot pech onderweg
Neem ook even de tijd om bij de beide bussen de grille vooraan even te verwijderen , zet de lamellen van de radiator even handmatig open , en blaas dan de radiator eens goed uit met de compressor . Dit om de een goeie koeling te hebben in dat warme klimaat.
En over de lamellen van de radiator gesproken : verwijder het bi-metaal tussen de beide ventilatoren , en zet de lamellen handmatig open , en zet ze in de 'open' stand vast met bvb een paar strips . (terug om koelproblemen te vermijden) .