hallo Rika,
ik moet me echt helemaal aansluiten bij de vorige reactie!
ik heb een T4 2,5i bj2003 met een G3 installatie heb de auto met 170.000km gekocht en er nu zelf 40.000 mee gereden. auto heeft meteen bij 60km een lpg installatie gekregen dus hij is ermee ingereden. olieverbruik makkelijk van beurt tot beurt binnen de min/max van de pijlstok. heb toen ik de auto pas had een beurtje aan de gasinstallatie laten doen en dat is ondertussen 3,5 jaar geleden toen stotterde die een beetje. heb ook een automaat en ben er zeer tevreden over, zou niets anders meer willen, verbruik tussen de 1op 5,7/6,5. ik denk dat de automaat beter af is in een benzine/lpg aangezien die niet zo een hoog koppel heeft in de lage toeren (het verschil met een diesel). in duitsland zijn er genoeg, in nederland stukken minder.
ik heb een dubbelcilinder onderbouw tank waar normaal het reservewiel zit, bruto 74liter. starten op benzine, omschakelen naar lpg gaat automatisch en vrij snel bij mij zomer 100m en winter 500m rijden
voordelen:
goedkoper in wegenbelasting (alleen als het een G3 is)
goedkopere apk keuring
brandstofprijs per kilometer zeker niet duurder dan een diesel.
groene sticker in duitsland
motor is stiller
en dan moet ik ook eerlijk de nadelen noemen:
minder 2e hands onderdelen in nederland
een goedlopende tdi is sneller
de lpg tank... onder de auto en je reserve wiel in/op de auto of de tank ergens in de auto (dan past een grotere)
in mijn geval 2,5x zo vaak aan de tank als een diesel (wel meer spaarpunten, die gaan per liter

)
succes met je zoektocht,