Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Gevraagd: opzichter

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Icebox
Berichten: 891
Lid geworden op: 09 mei 2011, 13:02
Locatie: Halfweg

Gevraagd: opzichter

Bericht door Icebox »

Beste allemaal.

Ik heb lang getwijfeld om dit te plaatsen.
Vorig jaar in oktober heb ik mijn bus weggebracht om op te laten knappen. Voornamelijk roest-bestrijding. Om een lang (LANG) verhaal kort te maken; de roest kwam na enkele maanden al terug. Nu mag ik deze winter terug komen naar het betreffende bedrijf om het weer op te laten knappen maar eerlijk gezegd; de stress is killing me. :gif
Ik heb nu een dilemma. Of de auto niet brengen en minder-geen stress, of de auto wel brengen en (hoe dan ook) veel stress. Een ander punt zou zijn om iemand in te huren die voor mij de dingetjes regelt met het bedrijf (enige dat gedaan moet worden is die auto opnieuw laten behandelen/spuiten- dit is al afgesproken met het bedrijf). Dus brengen en halen en kijken of het nu wel goed gebeurd is.

Het bedrijf zit in IJmuiden.
Als iemand mij zou willen helpen. Graag PB of mail.

Bij voorbaat dank,

Sinja
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Gevraagd: opzichter

Bericht door Harry 341 »

Enige optie is erbij blijven....dicht smeren en weer spuiten kan iedereen wel,het gaat om het vóórbewerken..maar daar zit natuurlijk ook een prijskaartje aan..en in IJmuiden zitten echt niet veel goede spuiterijen...
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Icebox
Berichten: 891
Lid geworden op: 09 mei 2011, 13:02
Locatie: Halfweg

Re: Gevraagd: opzichter

Bericht door Icebox »

Zoals we het een half jaar terug hebben besproken zou hij het kosteloos opknappen. Ik kon na Turkije langs komen had hij toen gezegd.

Dus als het goed is...

In principe zeg ik 'laat maar zitten' maar dan denk ik aan de ribben die ik betaald heb.. en word ik weer boos. En al helemaal als ik het gat zie in de schuifdeurrailing. GRRRRRRRRRRR :muur :muur :gif :gif


Zie je, en daarom wil ik er eigenlijk niks mee te maken hebben. Dus als er iemand is...

Groetjes,
Sinja
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33819
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Gevraagd: opzichter

Bericht door Multivan Generation »

Kan en wil Harry niets voor je betekenen?
Heeft ervaring met voorbereidingen en afwerken,
en zou dus een visie daarop hebben.

Hij moet het natuurlijk wel willen en de tijd en mogelijkheden daar voor hebben :knipoog

Is maar een idee wat me meteen te binnen schoot..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Gevraagd: opzichter

Bericht door Harry 341 »

Multivan Generation schreef:Kan en wil Harry niets voor je betekenen?
Heeft ervaring met voorbereidingen en afwerken,
en zou dus een visie daarop hebben.

Hij moet het natuurlijk wel willen en de tijd en mogelijkheden daar voor hebben :knipoog

Is maar een idee wat me meteen te binnen schoot..
Was het eerste waar ik aan dacht...Maar
Ben elke dag in het huis van Wesley bezig...en ben dan helemaal stuk..kan er wel af en toe "om een hoekje gluren" maar de verantwoording nemen..? :ie
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Icebox
Berichten: 891
Lid geworden op: 09 mei 2011, 13:02
Locatie: Halfweg

Re: Gevraagd: opzichter

Bericht door Icebox »

Hi jongens :)

Jan, de roest zit in de naden van dat laswerk en ook onderin komt het door. Daarnaast zitten er ook bobbels onder de lak.

Harry, ik ga je even mailen.

Groetjes,
Sinja
Fred-15
Berichten: 1183
Lid geworden op: 13 jan 2007, 13:25
Locatie: Almere 0612039470

Re: Gevraagd: opzichter

Bericht door Fred-15 »

ahhhaaa kom op Harry dat doe jij wel :yes voor koffie met gebak en een :kus doe je toch alles goede vriend :jumpklap
suc7 Harry :happy
wie het onkruid in zijn eigen tuintje wied ziet de rotzooi bij zijn buurman niet
Gebruikersavatar
cali_generation
Berichten: 94
Lid geworden op: 18 okt 2012, 22:10

Re: Gevraagd: opzichter

Bericht door cali_generation »

Hoi Icebox,
Erg vervelend toch weer roest wanneer je dacht er vanaf te zijn.. Even los wat te doen irt het bedrijf waar je geweest bent (daar kunnen anderen je ongetwijfeld beter over adviseren), is het voor daarna misschien ook te overwegen om je bus wanneer deze weer strak is een anti-roest behandeling te geven. Dit kost wel wat maar als je verknocht bent aan je camperbusje, je er jaarrond mee rondrijdt en er nog lange tijd plezier van wilt hebben voorkomt dit zoveel mogelijk kostbare ellende op een later moment. Voor adres met goede recenties zie bijvoorbeeld Sjaak van Aalst in Alphen ad Rijn http://www.sjaakvanaalst.nl/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;, zelf ga ik daar voor de wintersport (pekel) met die van mij ook langs voor een preventieve behandeling. Je kunt eerst een inspectie laten uitvoeren van alle kwetsbare plekken en dan krijg je behandelopties met verschillende prijskaartjes.
:driveT4
Vr.groet,
cali_generation
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Gevraagd: opzichter

Bericht door Harry 341 »

Fred-15 schreef:ahhhaaa kom op Harry dat doe jij wel :yes voor koffie met gebak en een :kus doe je toch alles goede vriend :jumpklap
suc7 Harry :happy
:knipoog :werkaanT4 :toppie
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Icebox
Berichten: 891
Lid geworden op: 09 mei 2011, 13:02
Locatie: Halfweg

Re: Gevraagd: opzichter

Bericht door Icebox »

Hi Cali, dankje voor de tip.

Harry :adhd
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10818
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Gevraagd: opzichter

Bericht door Pascal-141 »

cali_generation schreef:Hoi Icebox,
Erg vervelend toch weer roest wanneer je dacht er vanaf te zijn.. Even los wat te doen irt het bedrijf waar je geweest bent (daar kunnen anderen je ongetwijfeld beter over adviseren), is het voor daarna misschien ook te overwegen om je bus wanneer deze weer strak is een anti-roest behandeling te geven. Dit kost wel wat maar als je verknocht bent aan je camperbusje, je er jaarrond mee rondrijdt en er nog lange tijd plezier van wilt hebben voorkomt dit zoveel mogelijk kostbare ellende op een later moment. Voor adres met goede recenties zie bijvoorbeeld Sjaak van Aalst in Alphen ad Rijn http://www.sjaakvanaalst.nl/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;, zelf ga ik daar voor de wintersport (pekel) met die van mij ook langs voor een preventieve behandeling. Je kunt eerst een inspectie laten uitvoeren van alle kwetsbare plekken en dan krijg je behandelopties met verschillende prijskaartjes.
:driveT4
Vr.groet,
cali_generation

Voor een anti-roest behandeling (roestpreventie) is het nu al ruim te laat : het roest zit al jaren te vreten aan het busje , dat krijg je er niet zomaar eventjes uit . Dat betekend (en zeker bij een pre 96 model) de hele bus strippen binnen en buiten en al het slechte plaatwerk vervangen . En je zou er van opkijken hoeveel "verdoken" roest er in kan zitten dat je zo niet kan zien . Je ziet het pas als je begint aan te slijpen ...
Dit is nou ook net de reden dat bij Sinja het roest nu weer de kop op steekt : het zit dieper dan wat oppervlakkige blaasjes en gaatjes , en er is dus zwaar restauratiewerk nodig om dat er uit te krijgen .
Oplapwerk is altijd tijdelijk ...
Maar Sinja , kop op , je busje ziet er véééééééééééééél beter uit dan deze :
Afbeelding

:knipoog
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Icebox
Berichten: 891
Lid geworden op: 09 mei 2011, 13:02
Locatie: Halfweg

Re: Gevraagd: opzichter

Bericht door Icebox »

:lach
Die bemoedigende woorden doen mij weer glimlachen!
Plaats reactie