Ziet er strak uit ! Heb je die enkel geplakt of is die ook gevezen ?mastercraft schreef:Oké bedankt voor de tip Peter.
De dakspoiler is inmiddels gespoten en gemonteerd.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Update t4 88 pk 1999
Re: Update t4 88 pk 1999
-
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 22 dec 2012, 14:39
Re: Update t4 88 pk 1999
Nee ik heb hem alleen maar geplakt. Mocht ie niet blijven zitten kan ik hem nog schroeven ook.
T4 2.5 TDI 196 Pk
Chervolet avalanche 2002
Bronco 1988
Chervolet avalanche 2002
Bronco 1988
Re: Update t4 88 pk 1999
Was net hetzelfde van plan, alvast bedankt voor de infomastercraft schreef:Nee ik heb hem alleen maar geplakt. Mocht ie niet blijven zitten kan ik hem nog schroeven ook.

-
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 22 dec 2012, 14:39
Re: Update t4 88 pk 1999
Ik heb van sikaflex een tube ruitkit gehaald. De droogtijd was 30 minuten en botsing proef na 2 uur.
Advies is wel om hem met twee man erop te leggen.Ik heb het alleen gedaan maar dat is toch wat lastiger.en in het midden had ik hem tijdelijk ondersteund zodat hij niet omviel. Kan ook met tape als de verf goed uitgedroogd is. Deze was bij mij nog vers.
Advies is wel om hem met twee man erop te leggen.Ik heb het alleen gedaan maar dat is toch wat lastiger.en in het midden had ik hem tijdelijk ondersteund zodat hij niet omviel. Kan ook met tape als de verf goed uitgedroogd is. Deze was bij mij nog vers.
T4 2.5 TDI 196 Pk
Chervolet avalanche 2002
Bronco 1988
Chervolet avalanche 2002
Bronco 1988
Re: Update t4 88 pk 1999
Heb je dan 30min op uw dak gelegen
aangezien dat ik mijn busje ga laten spuiten gaat de achterdeur er af en zou ik deze met spanners opspannen 


-
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 22 dec 2012, 14:39
Re: Update t4 88 pk 1999
Hahaha. Nee gelukkig niet. De kit heeft heel veel lijmkracht. Aangezien de spoiler schuin wegloopt aan de voorkant is het gebruik van een spanner lastig. Als je de kit aanbrengt en je drukt dat heel goed aan en je zorgt ervoor dat hij niet achterover kan vallen blijft ie perfect zitten.
T4 2.5 TDI 196 Pk
Chervolet avalanche 2002
Bronco 1988
Chervolet avalanche 2002
Bronco 1988
Re: Update t4 88 pk 1999
Ah ok had hem er nog niet opgelegd vandaar dat ik dit nog niet gemerkt hadmastercraft schreef:Hahaha. Nee gelukkig niet. De kit heeft heel veel lijmkracht. Aangezien de spoiler schuin wegloopt aan de voorkant is het gebruik van een spanner lastig. Als je de kit aanbrengt en je drukt dat heel goed aan en je zorgt ervoor dat hij niet achterover kan vallen blijft ie perfect zitten.


-
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 22 dec 2012, 14:39
Re: Update t4 88 pk 1999
Vanmiddag het vieze zeil uit de laadruimte gehaald en er wat hout voor terug gemaakt. Aangezien hij toch altijd leeg is op een paar gastanken na voor de boot dan komt er alleen nog vloerbedekking op de bodem en aan de zijwanden.
T4 2.5 TDI 196 Pk
Chervolet avalanche 2002
Bronco 1988
Chervolet avalanche 2002
Bronco 1988
-
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 22 dec 2012, 14:39
Re: Update t4 88 pk 1999
Vanavond heb ik een begin gemaakt met de intercooler. Er moeten wel heel veel dingen aangepast worden maar ik krijg hem er wel in. Het is weer de airco die voor problemen zorgt. Ik schat dat ie in een bus zonder airco wel makkelijk past. Voor het pas maken heb ik alle bevestigingspunten van de intercooler moeten verwijderen en ook de 3 punten van de bumper balk hebben er aan moeten geloven.Tevens aan weerskanten een stuk van de koplampen aan moeten passen. Komende week moet ik nog een paar nieuwe montage punten maken en de ophanging van de intercooler. En de gril moet ik nog iets op verzinnen. Tevens uiteraard de slangen van de intercooler zelf. Dit kan gelukkig met 2 45 graden bochten 2 stukken rechte aluminium buis en wat siliconen moffen. De oude egr pijp zaag ik 3 cm naast de sensor door en laat deze de andere kant op wijzen . De linker schuin naar beneden en die van de egr klep 180 graden draaien.
Voor een nieuwe knappe bus zou ik het niet aanraden omdat je toch veel aan het staal moet slijpen.
Voor een nieuwe knappe bus zou ik het niet aanraden omdat je toch veel aan het staal moet slijpen.
- Bijlagen
T4 2.5 TDI 196 Pk
Chervolet avalanche 2002
Bronco 1988
Chervolet avalanche 2002
Bronco 1988
-
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 22 dec 2012, 14:39
Re: Update t4 88 pk 1999
Vandaag weer verder gegaan met de intercooler. Ik ben als eerste begonnen met het uitlezen van de bus.
Onderstaande gegevens kwamen eruit. Ik heb geen log kunnen maken omdat ik alleen in de wagn zat dus het maar gewoon opgeschreven.
Vag com
Group 003
2 aangezogen lucht maf 230-370mg. Specifide. 850
3aangezogen lucht hoeveelheid actueel 230-37o 800
Duts cycle. 94,4
Group 07
1 brandstof temperatuur. 27
2 temperatuur aangezogen lucht. 37,8bij 3000rpm
3 koelvloeistof temperatuur 92
Group 08
Motor toerental.
Inspuit gevraagd. 34
Inspuit begrenst 32
Inspuit map begrenst 33.4
Group 010
1 aangezogenlucht maf 800-1000mgh. 765
2barometrische luchtdruk 950-1050. 1009
Turbodruk 1700-2080. 1650
Gaspedaalpositie 0/100%
Group 011
Turbodruk gevraagd 1850-1950
Turbodruk geleverd 1700-2080 1650
N75 duts cycle 45-95%
Ben benieuwd of iemand vreemde dingen ziet met deze waardes. Ik probeer morgen een originele log te maken.
Enige wat ik zie is dat de turbo druk onder zijn waardes blijft.
Onderstaande gegevens kwamen eruit. Ik heb geen log kunnen maken omdat ik alleen in de wagn zat dus het maar gewoon opgeschreven.
Vag com
Group 003
2 aangezogen lucht maf 230-370mg. Specifide. 850
3aangezogen lucht hoeveelheid actueel 230-37o 800
Duts cycle. 94,4
Group 07
1 brandstof temperatuur. 27
2 temperatuur aangezogen lucht. 37,8bij 3000rpm
3 koelvloeistof temperatuur 92
Group 08
Motor toerental.
Inspuit gevraagd. 34
Inspuit begrenst 32
Inspuit map begrenst 33.4
Group 010
1 aangezogenlucht maf 800-1000mgh. 765
2barometrische luchtdruk 950-1050. 1009
Turbodruk 1700-2080. 1650
Gaspedaalpositie 0/100%
Group 011
Turbodruk gevraagd 1850-1950
Turbodruk geleverd 1700-2080 1650
N75 duts cycle 45-95%
Ben benieuwd of iemand vreemde dingen ziet met deze waardes. Ik probeer morgen een originele log te maken.
Enige wat ik zie is dat de turbo druk onder zijn waardes blijft.
T4 2.5 TDI 196 Pk
Chervolet avalanche 2002
Bronco 1988
Chervolet avalanche 2002
Bronco 1988
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: Update t4 88 pk 1999
Ik zou hem eerst goed warm rijden, 120 graden dieseltemp, succes met deze kou.
Dan rijdend 1 log of meer logjes maken.
Dan rijdend 1 log of meer logjes maken.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
-
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 22 dec 2012, 14:39
Re: Update t4 88 pk 1999
Zal het proberen. Met deze temperatuur moet je wel flink knallen dan.
Koelvloeistof was iedergeval wel goed op temperatuur.
Koelvloeistof was iedergeval wel goed op temperatuur.
T4 2.5 TDI 196 Pk
Chervolet avalanche 2002
Bronco 1988
Chervolet avalanche 2002
Bronco 1988
-
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 22 dec 2012, 14:39
Re: Update t4 88 pk 1999
Ik heb vandaag eindelijk de slangen en pijpen binnen gehad. Na flink passen en meten heb ik nu een werkende intercooler.
Ik heb er nog niet echt mee gereden dus kan niets zeggen over de prestaties. Het leek mij dat hij wat feller was maar ja dat is altijd als je iets veranderd.
Ik heb er nog niet echt mee gereden dus kan niets zeggen over de prestaties. Het leek mij dat hij wat feller was maar ja dat is altijd als je iets veranderd.
T4 2.5 TDI 196 Pk
Chervolet avalanche 2002
Bronco 1988
Chervolet avalanche 2002
Bronco 1988
Re: Update t4 88 pk 1999


Re: Update t4 88 pk 1999
Rake from vwt4 forum here mastercraft.
Nice work.
Please speak to us about injectors when you are ready !
Nice work.
Please speak to us about injectors when you are ready !