Uiteraard kon deze reparatie ook niet goed gaan..
De vrijdag voor de meeting kreeg ik mijn bus terug, met 1 nieuwe band + velg, de andere velg had de verzekering nog geen toestemming voor gegeven. (?)
De schadebehandelaar had nog niet eens mijn schadeformulier en het taxatierapport binnen, terwijl ik al in de bus reed..
Maar het kantoor bij hun is ook héél groot volgens deze mevrouw.
Maar goed, ik had dus 1 nieuwe band vóór, en 1 die al redelijk aan vervanging toe was. En mijn achterbanden bleken zo goed als kaal, veel meer nog dan de voorbanden, nog geen 15.000 mee weg
Het schade bedrijf rekent
per band €130,- (!!) meer dan de zaak waar ik de velgen had gekocht, dus heb ik de andere banden niet daar laten monteren.
Dit scheelde mij toch alweer €390,-
Met 3 versleten banden in de sneeuw was best spannend, en de auto trok flink naar links.
Met een slakkengangetje de 30km naar de velgenwinkel gereden en 3 stuks nieuw rubber eronder laten zetten.
De monteur die dit deed merkte op dat ze bij het schadebedrijf heel mooi mijn zwarte velgen mee hadden gespoten..

Allemaal witte verf spikkels op 3 velgen. (behalve op de nieuwe, die zat er tijdens het spuiten nog niet op.)
Bij de terugreis bleek dat het naar links trekken een héél klein beetje minder was, maar het stuur stond nog steeds flink scheef.
Gelijk terug naar het schadebedrijf dus...
De uitlijning kwam door de versleten banden, zeiden ze daar. Alleen had ik nu 4 nieuwe..
En de verf gaan ze eraf poetsen hebben ze beloofd. Alleen werd dat wel allemaal pas maandag..
Dat word dus niet naar de meeting.. ff 300km met een stuur op 10 voor 12..
De maandag erop hebben ze de uitlijning laten doen bij een bandenbedrijf, alleen voor de velgen hebben ze een brug nodig en deze was bezet,
of ik een andere afspraak kon maken.. Nu aankomende maandag. En dan mogen ze gelijk het zijscherm
recht op de bus monteren, deze zit scheef.
Al met al kan ik nu wel weer rijden, wacht nog op 1 velg (vervanging of reparatie) en kan nu dus voor de 2e keer terug om de reparatie uit te laten voeren.
Wel jammer dat er zoveel pruts bedrijven bestaan. En het zijn allemaal grote jongens, met veel vestigingen.
Zie de VW met de bearlock verkrachting, en nu weer een groot en bekend schadebedrijf wat steken laat vallen. Jammer..
Maar het is natuurlijk ook raar om wielen af te plakken tijdens het spuiten! :klappen
Ben benieuwd of ze het er morgen af krijgen..