Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
beul van een diesel
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 31 mar 2007, 12:19
- Locatie: Londen
beul van een diesel
Dag Mede(st)rijders,
Mijn witte T4 2.5 tdi 88 pk van 2003 komt wat vermogen te kort
in de heuvels en bergen van Kent (omgeving Dover)
mijn nieuwe vaderland, wel wennen hoor stuurtje aan de rechterkant
ik vraag me af wat zou de zwaarste dieselmotor uit de vw schappen
zijn die je erin kunt lepelen zonder al te veel problemen,
misschien een touareg motor
wie kan me raad geven
groet Jean N. Soeters
Mijn witte T4 2.5 tdi 88 pk van 2003 komt wat vermogen te kort
in de heuvels en bergen van Kent (omgeving Dover)
mijn nieuwe vaderland, wel wennen hoor stuurtje aan de rechterkant
ik vraag me af wat zou de zwaarste dieselmotor uit de vw schappen
zijn die je erin kunt lepelen zonder al te veel problemen,
misschien een touareg motor
wie kan me raad geven
groet Jean N. Soeters
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 31 mar 2007, 12:19
- Locatie: Londen
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 31 mar 2007, 12:19
- Locatie: Londen
beer
leuk chippen naar 115 pk maar ik wil veel meer
dus wie weet welke zware diesel erin gelepeld kan worden mannen
dus wie weet welke zware diesel erin gelepeld kan worden mannen
Re: beul van een diesel
Een T5 kopen met alle letters rood 174 pk 400 nm koppelopschieten schreef:Dag Mede(st)rijders,
Mijn witte T4 2.5 tdi 88 pk van 2003 komt wat vermogen te kort
in de heuvels en bergen van Kent (omgeving Dover)
mijn nieuwe vaderland, wel wennen hoor stuurtje aan de rechterkant
ik vraag me af wat zou de zwaarste dieselmotor uit de vw schappen
zijn die je erin kunt lepelen zonder al te veel problemen,
misschien een touareg motor
wie kan me raad geven
groet Jean N. Soeters
je hebt nu 88 pk 195 nm
dat is het dubbele.
en die is ook gemaakt voor dat vermogen, als je de 88 pk veel gaat
opvoeren, krijg je zowieso problemen met de koppelingsplaten
van die bouwjaren, en de rest is ook niet gebouwd op veel meer vermogen.
boven de Acv motor (102 pk 250 nm) zit de 150 pk ik dacht 295 nm
maar die heeft al o.a. andere remmen
ik heb 5 jaar in een 88 pk gereden en natuurlijk mis je soms wat power ,maar om nu meteen te zeggen dat je echt nu een beul van een motor nodig heb nee dat kan ik nu niet zeggen.
het enigen wat ik aangepast is de bekende egr plaatje vanaf kmstand 120 en de kat er onder uit en een k&n filter ,meer niet en altijd naar volle tevredenheid gereden.
ik denk zelf dat je een paar dingen moet bekijken
1 chippen naar 115 pk (zijn leden zat die tevreden zijn)
2 is er wat stuk of verkeerd aan de motor zelf
3 of en dit bedoel ik niet lullig is je eigen rijstijl van dienaart is dat ook een 150 pk na 1 jaar ook niet genoeg is
4 accepteren dat er maar 88 pk in zit en er het beste van zien te maken
5 een andere bus kopen of een snelle v6 op benzine.
nogmaals bedoel het niet lullig.
het enigen wat ik aangepast is de bekende egr plaatje vanaf kmstand 120 en de kat er onder uit en een k&n filter ,meer niet en altijd naar volle tevredenheid gereden.
ik denk zelf dat je een paar dingen moet bekijken
1 chippen naar 115 pk (zijn leden zat die tevreden zijn)
2 is er wat stuk of verkeerd aan de motor zelf
3 of en dit bedoel ik niet lullig is je eigen rijstijl van dienaart is dat ook een 150 pk na 1 jaar ook niet genoeg is
4 accepteren dat er maar 88 pk in zit en er het beste van zien te maken
5 een andere bus kopen of een snelle v6 op benzine.
nogmaals bedoel het niet lullig.
- Multivan Generation
- Berichten: 34479
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
dat lijkt me sterk, een serieuze tuner zal niet verder gaan dan zo'n 120 pk en 260 Nm. De versnellingsbak van de 88 pk (de uitgangsauto) kan namelijk niet meer aan zonder dat het kapot gaat.
Vraag is ook een beetje wat de vraagsteller voor budget ter beschikking heeft voor een eventuele ombouw. In Duitsland is er een gerenommeerde ombouwer/tuner ongeveer een maand of 4 mee bezig geweest om een 174 pk TDI uit een T5 te implementeren in een T4.
Neem anders eens contact op met Miltek engineering
Vraag is ook een beetje wat de vraagsteller voor budget ter beschikking heeft voor een eventuele ombouw. In Duitsland is er een gerenommeerde ombouwer/tuner ongeveer een maand of 4 mee bezig geweest om een 174 pk TDI uit een T5 te implementeren in een T4.
Neem anders eens contact op met Miltek engineering

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...