Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Giels'camperbouw
Giels'camperbouw
Voor de oplettende lezers op, vroeger, het T4 forum en nu sinds korte tijd op het T5 forum ben ik enigszins actief bij wjew.
Na enig nadenken (en aandringen van Mickel Moen) wil ik jullie deelgenoot maken van mijn project.
Na 6 jaar met veel plezier in een T4 1,9 TD met Reimo Alaska indeling gereden te hebben(280k op de teller) heb ik besloten een T5 om te gaan bouwen. Dit vooral omdat wat ik zoek niet standaard te koop is (volgens mij)
Na de vakantie in aug. ben ik begonnen met het zoeken naar een geschikte combi.
Het moest er in ieder geval 1 zijn met roetfilter, niet te veel km's en niet,zoals ik ze wel ben tegen gekomen, afgeragd.
Na het hele internet afgezocht te hebben ben ik uiteindelijk bij mijn eigen garage terecht gekomen.
Ik heb wel geleerd: als je iets goeds wilt hebben zijn er geen koopjes!
En: je oude auto zelf verkopen levert meer op dan inruilen.
Ook al doordat je geen inruil hebt kan je korting bedingen.
De bouw is aangevangen en hier komen langzaam mijn wezenswaardigheden te stan
Na enig nadenken (en aandringen van Mickel Moen) wil ik jullie deelgenoot maken van mijn project.
Na 6 jaar met veel plezier in een T4 1,9 TD met Reimo Alaska indeling gereden te hebben(280k op de teller) heb ik besloten een T5 om te gaan bouwen. Dit vooral omdat wat ik zoek niet standaard te koop is (volgens mij)
Na de vakantie in aug. ben ik begonnen met het zoeken naar een geschikte combi.
Het moest er in ieder geval 1 zijn met roetfilter, niet te veel km's en niet,zoals ik ze wel ben tegen gekomen, afgeragd.
Na het hele internet afgezocht te hebben ben ik uiteindelijk bij mijn eigen garage terecht gekomen.
Ik heb wel geleerd: als je iets goeds wilt hebben zijn er geen koopjes!
En: je oude auto zelf verkopen levert meer op dan inruilen.
Ook al doordat je geen inruil hebt kan je korting bedingen.
De bouw is aangevangen en hier komen langzaam mijn wezenswaardigheden te stan
- Mickel Moen
- Berichten: 2056
- Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
- Locatie: Súdwest-Fryslân
- Contacteer:
Re: Giels'camperbouw
Giel,
Veel succes met de bouw
En we zien graag veel foto's
Veel succes met de bouw

En we zien graag veel foto's

Re: Giels'camperbouw
Hallo Giel,Giel schreef:Voor de oplettende lezers op, vroeger, het T4 forum en nu sinds korte tijd op het T5 forum ben ik enigszins actief bij wjew.
......
De bouw is aangevangen en hier komen langzaam mijn wezenswaardigheden te stan
Ik ben benieuwd, succes en ik hoop dat je veel kennis en foto's plaatst.
Re: Giels'camperbouw
Giel zal de bus inmiddels ingeruild hebben voor een T6 

wie het onkruid in zijn eigen tuintje wied ziet de rotzooi bij zijn buurman niet
- Donald4Motion
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
- Locatie: Tuuuuus voor de buus
Re: Giels'camperbouw
Fred-15 schreef:Giel zal de bus inmiddels ingeruild hebben voor een T6

Re: Giels'camperbouw
Na 14 maanden een bericht van mij.
Even een kort resumé van de afgelopen maanden:
-De ombouw gestart in de winter, waarbij ik opmerk dat ik geen ruimte had om de bus binnen te verbouwen. Dus veel kou geleden.
-De bus eerst omgebouwd zodat hij gereed was voor camperkenteken.
-Daarna definitief en netjes afggewerkt.
-In april aanrijding gehad met overstekende lantaarnpaal met gevolg dat achterklep vervangen moest worden en gedeelte van interieur.(E 3.000)
-Tot tevredenheid met vakantie naar de Lofoten in de maand juli.
-In september een week naar Bergen , Noorwegen.
-Tijdens de terugreis hiervan de bus tegen de vangrail gezet.
-Interieur uit- en weer in moeten bouwen i.v.m. vervanging vn gehele linkerzijde(E 10.000)
Door al deze tegenslag was mijn animo om e.e.a.met jullie te delen niet erg groot.
Maar, de lust en de tijd is weer aanwezig, en hier is de eerste foto.
Met de bodem beginnen!
-
Even een kort resumé van de afgelopen maanden:
-De ombouw gestart in de winter, waarbij ik opmerk dat ik geen ruimte had om de bus binnen te verbouwen. Dus veel kou geleden.
-De bus eerst omgebouwd zodat hij gereed was voor camperkenteken.
-Daarna definitief en netjes afggewerkt.
-In april aanrijding gehad met overstekende lantaarnpaal met gevolg dat achterklep vervangen moest worden en gedeelte van interieur.(E 3.000)
-Tot tevredenheid met vakantie naar de Lofoten in de maand juli.
-In september een week naar Bergen , Noorwegen.
-Tijdens de terugreis hiervan de bus tegen de vangrail gezet.
-Interieur uit- en weer in moeten bouwen i.v.m. vervanging vn gehele linkerzijde(E 10.000)
Door al deze tegenslag was mijn animo om e.e.a.met jullie te delen niet erg groot.
Maar, de lust en de tijd is weer aanwezig, en hier is de eerste foto.
Met de bodem beginnen!
-
Re: Giels'camperbouw
Voor ik met de bodem begin, eerst vertellen dat ik een Reimo hefdak heb laten plaatsen bij Carlo in Waalwijk.
Omdat ik niet over een werkplaats beschik waar ik binnen aan de bus kan werken heb ik dit voor een goede prijs/kwaliteitverhouding bij hem uit laten voeren.
Omdat ik niet over een werkplaats beschik waar ik binnen aan de bus kan werken heb ik dit voor een goede prijs/kwaliteitverhouding bij hem uit laten voeren.
Re: Giels'camperbouw
Carlo in Waalwijk? Ken ik niet! Wie is dat? (ik woon in Waalwijk, vandaar mijn interesse) 

VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Re: Giels'camperbouw
Ik wilde niet te veel reclame maken, hoewel hij het wel verdient.
carlocamperbouw.nl
carlocamperbouw.nl
Re: Giels'camperbouw
Aha, in Tilburg, da's niet IN, maar wel VLAKBIJ WaalwijkGiel schreef:Ik wilde niet te veel reclame maken, hoewel hij het wel verdient.
carlocamperbouw.nl

VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Re: Giels'camperbouw
Toendertijd had hij zijn werkplaats in Waalwijk, vandaar.
Re: Giels'camperbouw
Omdat ik verwend was met mijn T4 indeling van Reimo (type Alaska) waarbij ik over de gehele breedte van de bus een bed had en er veel leefruimte was, moest mijn T5 over gelijksoortige eigenschappen bezitten.
Een standaard bank kwam hiervoor niet in aanmerking.
Voor de bank die ik uitgekozen heb en de plaatsing hiervan is een alternatief railsysteem gekozen.
Zie de link hieronder.
Dit is uiteraard geen "TUV geprufte"opstelling, maar voor mij uitermate geschikt.
Op de foto is de ingemonteerde rail te zien
http://www.mata.nl/producten/profile/pr ... t/type-cf/" onclick="window.open(this.href);return false;
Een standaard bank kwam hiervoor niet in aanmerking.
Voor de bank die ik uitgekozen heb en de plaatsing hiervan is een alternatief railsysteem gekozen.
Zie de link hieronder.
Dit is uiteraard geen "TUV geprufte"opstelling, maar voor mij uitermate geschikt.
Op de foto is de ingemonteerde rail te zien
http://www.mata.nl/producten/profile/pr ... t/type-cf/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Giels'camperbouw
Mijn vloer is opgebouwd uit 2 lagen van 2,5mm parketonderlaag en 12 mm multiplex, vrij conventioneel dus.
De afwerking is van Flexx floor.
Dit zijn kunststof stroken die geplakt kunnen worden.
In mijn T4 had ik een kunsstofvloer uit 1 geheel welke los gelegd was.
Nadeel hiervan was dat het er altijd wat bobbelig uitzag.
Flexx floor leek de oplossing!
Helaas, na een jaar gebruik zitten er kieren tussen de stroken van 1 tot 1,5 mm.
De temperatuurschommelingen in de bus zijn te hoog voor dit materiaal.
In de toekomst wil ik de vloer vervangen met waarschijnlijk geintegreerde elektrische vloerverwarming.
De toplaag zal lastig worden, hier heb ik nog geen oplossing voor.
Goede ideeen zijn welkom!
http://www.flexxfloors.com/#" onclick="window.open(this.href);return false;
De afwerking is van Flexx floor.
Dit zijn kunststof stroken die geplakt kunnen worden.
In mijn T4 had ik een kunsstofvloer uit 1 geheel welke los gelegd was.
Nadeel hiervan was dat het er altijd wat bobbelig uitzag.
Flexx floor leek de oplossing!
Helaas, na een jaar gebruik zitten er kieren tussen de stroken van 1 tot 1,5 mm.
De temperatuurschommelingen in de bus zijn te hoog voor dit materiaal.
In de toekomst wil ik de vloer vervangen met waarschijnlijk geintegreerde elektrische vloerverwarming.
De toplaag zal lastig worden, hier heb ik nog geen oplossing voor.
Goede ideeen zijn welkom!
http://www.flexxfloors.com/#" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Giels'camperbouw
De afwerking tussen het woongedeelte en het bestuurdersgedeelte heb ik uitgevoerd met een klikstrip waardoor er één geheel ontstaan is.
De foto spreekt voor zichzelf.
De foto spreekt voor zichzelf.
- Mickel Moen
- Berichten: 2056
- Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
- Locatie: Súdwest-Fryslân
- Contacteer:
Re: Giels'camperbouw
Ik heb goede ervaringen met vloerverwarming en rubber.
http://mickelmoen.blogspot.nl/2011/10/vloer.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://mickelmoen.blogspot.nl/2011/10/vloer.html" onclick="window.open(this.href);return false;
