was ik van de week al gereed om langs te rijden bij een nevenvestiging van JD om de T5 te laten chiptunen, krijg ik nog wat tips via het forum ( thanks

!!) om het roetfilter te verwijderen

,.......even prijs opgevraagd en dat is best nog schrikken voor een vervangend pijpje... Al met al wordt het zo prijzig

dat het leuke er een beetje van af is.( heb voldoende Pk`s maar wel een turbogat en fiks verbruik) .... Topics even opgezocht in het forum en veel opmerkingen kunnen lezen maar ben er nog niet uit....
Dus NOGMAALS (waarschijnlijk

, sorry

) de vragen behorende bij chiptunen....
-Is het een absolute must om het roetfilter te verwijderen bij chiptunen van een 2,5 ltr ,174 PK ,T5 California van 2007 om te voorkomen dat de turbo ( of andere delen) last krijgen ??
-Is er nog recente wetgeving in NL ( maar ook in het buitenland ) omtrent het ontbreken van het roetfilter ( met het oog op APK of spontane verkeerscontroles

en kentekeneisen toelating )??
-Is err iemand die het ding leeg kan halen ( of een vervangend pijpje kan plaatsen ) voor me in de regio Zuid Holland tegen een "normaal tarief" ??
- Meer tips of weetjewel`s ???
Thanks
