Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

rechter aandrijfas vervangen

vragen over de T5
Plaats reactie
Transporterlover
Berichten: 50
Lid geworden op: 12 okt 2008, 10:33

rechter aandrijfas vervangen

Bericht door Transporterlover »

Hallo ik moet helaas mijn rechter aandrijfas vervangen is dit redelijk makkelijk zelf te doen en zoja kan iemand mij wat advies geven en vertellen waar ik op moet letten ook zou ik graag willen weten of ik er speciaal gereedschap voor nodig heb. Weet iemand voor mij het partnummer van VW voor de aandrijfas ik heb er namelijk 1 liggen maar ik weet zo niet of het de goede is en dat wil ik graag weten voor ik er eventueel aan kan beginnen alvast bedankt Transporterlover T5 2004 (rode TDI 2,5 ltr)
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10818
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: rechter aandrijfas vervangen

Bericht door Pascal-141 »

af en toe de zoekfunctie gebruiken kan wel handig zijn ...

viewtopic.php?f=13&t=35104#p239464" onclick="window.open(this.href);return false;
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Transporterlover
Berichten: 50
Lid geworden op: 12 okt 2008, 10:33

Re: rechter aandrijfas vervangen

Bericht door Transporterlover »

heel hartelijke dan voor deze link ik heb gekeken maar kon hem niet vinden ik ga ermee aan de slag
InfoMuis
Berichten: 667
Lid geworden op: 27 jan 2007, 12:14
Locatie: Zeewolde

Re: rechter aandrijfas vervangen

Bericht door InfoMuis »

Transporterlover schreef:Hallo ik moet helaas mijn rechter aandrijfas vervangen is dit redelijk makkelijk zelf te doen en zoja kan iemand mij wat advies geven en vertellen waar ik op moet letten ook zou ik graag willen weten of ik er speciaal gereedschap voor nodig heb. Weet iemand voor mij het partnummer van VW voor de aandrijfas ik heb er namelijk 1 liggen maar ik weet zo niet of het de goede is en dat wil ik graag weten voor ik er eventueel aan kan beginnen alvast bedankt Transporterlover T5 2004 (rode TDI 2,5 ltr)
Weet niet waar je woont, maar ik heb er ook aan zitten denken. Iets om samen te doen ?
Danny
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:11
Locatie: Tussen Turnhout en Antwerpen

Re: rechter aandrijfas vervangen

Bericht door Danny »

Onthoud dat als je sommige dingen wil los maken je een XZN dop nodig hebt... gewone torx gaat niet :lach
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10818
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: rechter aandrijfas vervangen

Bericht door Pascal-141 »

InfoMuis schreef:
Transporterlover schreef:Hallo ik moet helaas mijn rechter aandrijfas vervangen is dit redelijk makkelijk zelf te doen en zoja kan iemand mij wat advies geven en vertellen waar ik op moet letten ook zou ik graag willen weten of ik er speciaal gereedschap voor nodig heb. Weet iemand voor mij het partnummer van VW voor de aandrijfas ik heb er namelijk 1 liggen maar ik weet zo niet of het de goede is en dat wil ik graag weten voor ik er eventueel aan kan beginnen alvast bedankt Transporterlover T5 2004 (rode TDI 2,5 ltr)
Weet niet waar je woont, maar ik heb er ook aan zitten denken. Iets om samen te doen ?

Het is een simpel klusje , zeker als je mijn "handleiding" volgt van de link .
"Totale duur van de operatie : ik heb de klus geklaard op een 30 minuten "

De afmetingen van de nodige 12-kant dop staat er ook bij vermeld .
:knipoog

Als de astap ook uitgesleten is : deze ook mee vervangen :knipoog
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Transporterlover
Berichten: 50
Lid geworden op: 12 okt 2008, 10:33

Re: rechter aandrijfas vervangen

Bericht door Transporterlover »

sorry voor de late reactie maar ik lees jouw voorstel om het samen te doen nu net pas.Ik ben net een eigen winkel gestart en heb het zo druk ermee dat ik alleen maar de zondag heb om de computer te raadplegen en om aan mijn defecte auto te werken'
Ik woon in Oegstgeest (randje Leiden ) en ik ga vandaag aan de hand van de beschrijving hier op de site kijken wat ik voor mekaar ga krijgen mocht het mij niet lukken en woon je redelijk in de buurt dan wil ik graag van je hulp gebruik maken m vr groet Ernst(transporterlover)
Transporterlover
Berichten: 50
Lid geworden op: 12 okt 2008, 10:33

Re: rechter aandrijfas vervangen

Bericht door Transporterlover »

sorry voor de late reactie maar ik lees jouw voorstel om het samen te doen nu net pas.Ik ben net een eigen winkel gestart en heb het zo druk ermee dat ik alleen maar de zondag heb om de computer te raadplegen en om aan mijn defecte auto te werken'
Ik woon in Oegstgeest (randje Leiden ) en ik ga vandaag aan de hand van de beschrijving hier op de site kijken wat ik voor mekaar ga krijgen mocht het mij niet lukken en woon je redelijk in de buurt dan wil ik graag van je hulp gebruik maken m vr groet Ernst(transporterlover)
Transporterlover
Berichten: 50
Lid geworden op: 12 okt 2008, 10:33

Re: rechter aandrijfas vervangen

Bericht door Transporterlover »

[quote="Transporterlover" Hey Infomuis ]sorry voor de late reactie maar ik lees jouw voorstel om het samen te doen nu net pas.Ik ben net een eigen winkel gestart en heb het zo druk ermee dat ik alleen maar de zondag heb om de computer te raadplegen en om aan mijn defecte auto te werken'
Ik woon in Oegstgeest (randje Leiden ) en ik ga vandaag aan de hand van de beschrijving hier op de site kijken wat ik voor mekaar ga krijgen mocht het mij niet lukken en woon je redelijk in de buurt dan wil ik graag van je hulp gebruik maken m vr groet Ernst(transporterlover)[/quote]
Plaats reactie