Met veel interesse heb ik het stuk over het plaatsten van de intercooler gelezen.
Gisteren heb ik voordelig op Ebay een T5 intercooler gekocht, nu heb ik nog twee vragen.
Wat zijn tot dusver de ervaringen met het rijden en waar zit nu de druksensor of heb je de standaard sensor overgezet?
Ik heb geen airco om rekening mee te houden, dus is het plaatsen hoop ik iets eenvoudiger
Leuk project om te maken.
De auto rijd soepeler en straks vooral met chippen zal ik er echt profijt van hebben.
Ik heb de standaard zwarte pijp waar de sensor in zit aan de linkerkant van de sensor doorgezaagd en deze180 graden gedraaid. De sensor moet na de intercooler komen.
Verder zal het idd eenvoudiger moeten worden aangezien je de 3 cm van de airco radiateur niet meer hebt.
Ik zou voor de pijpen zorgen dat je wat meer hebt om ze pas te maken.
Ik had nu 2 45 graden bochten van 57 en rechte pijpen 57 en silicone slangen 57. Maar een paar 90 graden bochten zijn ook wel makkelijk. Ik ga dit zelf ook nog aan passen.
Op het Engelse forum is er ook een die een oude bullebak heeft gebruikt voor de pijpen.
Zelf heb ik het bij een bedrijf uit Groningen vandaan.
Ben benieuwd hoe het er bij jou uit komt te zien.
Veel succes ermee
Ok ik moet het even gaan bekijken, want ik ga gelijk ook het ACV inlaatspruitstuk wisselen voor een AXG spruitstuk.
De kleine intercooler die er nu opzit (waar nu ook de druksensor inzit) komt dan dus te vervallen. Ik zal dus ergens de sensor moeten gaan plaatsen, waarschijnlijk in een slang
Inderdaad wel een goede tip om wat meer siliconen buizen en koppelstukken te bestellen, je zal altijd zien dat wat je daadwerkelijk nodig hebt uiteindelijk weer ontbreekt. Heb je de intercooler in beugels afgehangen aan de zijkant?
Oké mijn fout. Ik ging uit van de 88 pk.
Wat je kan doen is dat deel waar de sensor in zit van de 88 pk gebruikt kopen en deze tussen twee slangen in klemmen.
Wat betreft de ophanging heb ik van aluminium strip een L profiel gemaakt en deze aan de originele ophanging van de airco radiateur gemaakt. Hiervoor in de gaten van de airco draad end m 6 gemaakt en zo de boel vast gezet. Als de ic erin zit met een plaatje deze weer vast gezet aan de airco.
Zal zo een foto zoeken.
Weet iemand wat de ecu met het druksignaal van de inlaatlucht doet?
Ik heb dat artikel gelezen over het met een diode overbruggen van de llm daar bleek uit dat de llm alleen een roet/koppelbegrenzing is. Vandaar mijn vraag wat de functie van deze druksensor is.
sgsdebruijn schreef:Borderfox, kan jij eerst loggen voordat je gaat beginnen? Ik ben wel benieuwd wat het gaat opleveren.
Wat wel een probleem op kan leveren is als je van die LED koplampen zoals ik hebt, je kan dan namelijk de gril onder niet meer vastzetten!
Wat ik gedaan heb is de twee onderlipjes waar de gril in valt met boutje en moertje vast gezet zodat hij onderin vast blijft haken.
Auto's zonder airco hoeven volgens mij niet echt veel aan passingen te maken ivm de extra ruimte die er is.
Ik heb uiteindelijk ook wat van de gril moeten slijpen( het metaal) en er race gaas ingemaakt omdat het andere simpelweg niet meer paste. Maar nogmaals min die 3 cm zou het echt makkelijk moeten passen.
Plus aangezien de mijne niet in concours staat is zet je er ook wat makkelijker de slijptol in
BorderFox schreef:Weet iemand wat de ecu met het druksignaal van de inlaatlucht doet?
Ik heb dat artikel gelezen over het met een diode overbruggen van de llm daar bleek uit dat de llm alleen een roet/koppelbegrenzing is. Vandaar mijn vraag wat de functie van deze druksensor is.
Heeft iemand hier een antwoord op? Als ik ga rijden met de stekker los merk ik geen verschil.
Vanavond mijn zomer wielen gepast of ik er mee weg kom.
Groter als dit kunnen ze met deze banden echt niet worden maar goed deze banden had ik nog.
De velgen zijn van volkswagen 6 gti en de banden inj 235-50-18 met 102 load index.
Aangezien ik nooit met belading rij durf ik de gok met de velgen wel te nemen.
Als je die 18" gemonteerd ziet met die andere dan lijken dat wel wieltjes voor een clio ziet er wel beter uit met die opgevulde wielkasten het type velg zelf is niet mijn smaak, zolang jij het maar top vind das het belangrijkste
Dat is idd waar.het is net een kruiwagen wieltje.
Maar de opgevulde kasten is idd wel mooi.
Persoonlijk vind ik deze wielen onder de gti echt heel dik staan.
En heb ze nog dus gebruik ze ook maar. Echt een straf
Ik vind de velgen er zeker niet verkeerd onder
Maar over die te hoge banden zou ik nog eens nadenken ... Ik zou er banden opleggen met de correcte wielomtrek , het rijd gewoon beter , en oogt mooier .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Pascal-141 schreef:Ik vind de velgen er zeker niet verkeerd onder
Maar over die te hoge banden zou ik nog eens nadenken ... Ik zou er banden opleggen met de correcte wielomtrek , het rijd gewoon beter , en oogt mooier .
Dat klopt. Daar heb je ook gelijk in. Alleen ik heb deze banden nog liggen. 4stuks.
Ik rijd ze op en daarna komt er de goede omtrek om.