Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Akoestisch signaal vergrendeling
Akoestisch signaal vergrendeling
Vraagje: Zou graag bij het centraal vergrendelen van onze bus een geluidje willen horen (iets sterker dan de klik klak die er
nu onstaat bij het op slot doen). Wat moet ik doen om dit voor elkaar te krijgen?
Alvast bedankt.
Ps heb de zoekfunctie gebruikt maar krijg het idee dat ik de enige ben die dit handig vind?
nu onstaat bij het op slot doen). Wat moet ik doen om dit voor elkaar te krijgen?
Alvast bedankt.
Ps heb de zoekfunctie gebruikt maar krijg het idee dat ik de enige ben die dit handig vind?
Re: Akoestisch signaal vergrendeling
Via VCDS lijkt dit mogelijk soms met alarmsysteem ingebouwd, maar nooit geprobeerd (Kanaal 6);
Adresse 46: zentr. Komfortel.
Auslesebeispiel
Adresse 46: zentr. Komfortel.
Protokoll: KW1281
Steuergerät: 7H0 959 433 BCw
Bauteil: Komfortgerát 0004
Codierung: 00073
Shop #: WSC 02756
Adresse 46: zentr. Komfortel.
Steuergerät: 7H0 959 433 BCw
Bauteil: Komfortgerát 0004
Codierung: 00078
Shop #: WSC 02756
Bekannte Funktionen (siehe openobd.org)
STG Codierung -> Funktion 07
Basis: 00000 - Einzeltüröffnung, 2-Türer
+00001 - Gesamttüröffnung
+00002 - 4-Türer (nur wenn Schiebtür hinten links UND rechts)
+00004 - Schiebetür hinten links
+00008 - Schiebetür hinten rechts
+00016 - keine elektr. Fensterheber / mit Zentralverriegelung
+00064 - zwei elektr. Fensterheber / mit Zentralverriegelung
+01024 - zwei elektr. Fensterheber / ohne Zentralverriegelung
STG Anpassung -> Funktion 10
-> Kanal 03 (Auto-Lock)
Das Fahrzeug wird bei einer Geschwindigkeit von 15km/h verriegelt (0 = aus; 1 = ein).
-> Kanal 04 (Auto-Unlock)
Das Fahrzeug wird bei einer Geschwindigkeit von 15km/h verriegelt und nach abziehen des Zündschlüssels entriegelt (0 = aus; 1
= ein).
-> Kanal 05 (Innenraumüberwachungs-Abschaltung)
Ab-/Anschaltung der Innenraumüberwachung bei zweimaligen betätigen von ZV-Zu (0 = aus; 1 = ein).
-> Kanal 06 (Entriegelungs Hupen)
Das Entriegeln wird mit einem kurzen Hupton bestätigt (0 = aus; 1 = ein).
Laut Gesetzgeber in Deutschland nicht zugelassen.
-> Kanal 07 (Verriegelungs Hupen)
Das Verriegeln wird mit einem kurzen Hupton bestätigt (0 = aus; 1 = ein).
Laut Gesetzgeber in Deutschland nicht zugelassen.
-> Kanal 08 (entriegelungs Blinken)
Die Blinker werden beim entriegeln betätigt (0 = aus; 1 = ein).
-> Kanal 09 (verriegelungs Blinken)
Die Blinker werden beim verriegeln betätigt (0 = aus; 1 = ein).
-> Kanal 10 (Alarmhorn)
Länderabstimmung des Alarmhorns (1 = Rest der Welt; 2 = Deutschland; 3 = Großbritanien).
Beeinflusst Art, Länge und Lautstärke des Alarmtones (Gesetzliche Richtlinien beachten).
Anmerkung: Entriegelungs- und Verriegelunghupen ist bei meinem Modelljahr 2005 nicht aktivierbar. (Zumindest bei California
ohne Alarmanlage)
Test an Modelljahr 2004 war jedoch erfolgreich — ob´s an der verbauten Alarmanlage liegt?
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Re: Akoestisch signaal vergrendeling
Ok, dat zou een ritje richting de dealer betekenen? (eerst op zoek naar eentje die me wel serieus neemt, toen ik laatst met mijn duitse import omgebouwd tot camper langs ging begonnen ze nog net niet te lachen....
)


Re: Akoestisch signaal vergrendeling
Of je zoekt een wjw-er met VCDS die jou wilt helpen. Dealers zijn niet de eerste keuze in dit geval..
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
- ratlookcalifornia
- Berichten: 353
- Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10
Re: Akoestisch signaal vergrendeling
lekker dat ze je ook uitlachen,...wat zijn het toch fijne mensen
.....iets met klantbeleving en inlevingsvermogen ( of het nu je ding is of niet..
)...


- Yasmine D & Wesley V
- Berichten: 573
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:54
- Locatie: Belgie, Bazel
Re: Akoestisch signaal vergrendeling
Kijk even op 58sec. Bij 2x piep "open" & 1x piep "dicht" gewoon door onze dealer laten doen.gica schreef:Vraagje: Zou graag bij het centraal vergrendelen van onze bus een geluidje willen horen (iets sterker dan de klik klak die er
nu onstaat bij het op slot doen). Wat moet ik doen om dit voor elkaar te krijgen?
Alvast bedankt.
Ps heb de zoekfunctie gebruikt maar krijg het idee dat ik de enige ben die dit handig vind?
VW T6 Caravelle Highline 204pk Dsg 4 motion, full option. 

Re: Akoestisch signaal vergrendeling
Kijken op 58sec? Zou hier dan een link moeten staan ofzo?
Ps Ik heb trouwens bij de dealer het idee dat ze het niet fijn vinden dat je het meeste zelf doet. Kan me er iets bij voorstellen maar toch..... Ik heb wel onderdelen nodig maar die bestel ik tegenwoordig ook maar rechtstreeks in Duitsland. Ik weet het, hiermee steun ik de Duitse economie en duw ik Nl verder in de recessie maar nu dwaal ik af
Ps Ik heb trouwens bij de dealer het idee dat ze het niet fijn vinden dat je het meeste zelf doet. Kan me er iets bij voorstellen maar toch..... Ik heb wel onderdelen nodig maar die bestel ik tegenwoordig ook maar rechtstreeks in Duitsland. Ik weet het, hiermee steun ik de Duitse economie en duw ik Nl verder in de recessie maar nu dwaal ik af

- Yasmine D & Wesley V
- Berichten: 573
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:54
- Locatie: Belgie, Bazel
Re: Akoestisch signaal vergrendeling
gica schreef:Kijken op 58sec? Zou hier dan een link moeten staan ofzo?
nee ik laat je gewoon horen welk akoestisch geluid je verkrijgt bij vergrendeling
Ps Ik heb trouwens bij de dealer het idee dat ze het niet fijn vinden dat je het meeste zelf doet. Kan me er iets bij voorstellen maar toch..... Ik heb wel onderdelen nodig maar die bestel ik tegenwoordig ook maar rechtstreeks in Duitsland. Ik weet het, hiermee steun ik de Duitse economie en duw ik Nl verder in de recessie maar nu dwaal ik af
VW T6 Caravelle Highline 204pk Dsg 4 motion, full option. 

-
- Berichten: 1627
- Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22
Re: Akoestisch signaal vergrendeling
Dus het is een zaak van software regelen of begrijp ik het nu verkeerd?
Re: Akoestisch signaal vergrendeling
Ja maar de vraag is nu nog of het model afhankelijk is en of een alarm al dan niet noodzakelijk is. Zover begrijp ik het althans.
- Yasmine D & Wesley V
- Berichten: 573
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:54
- Locatie: Belgie, Bazel
Re: Akoestisch signaal vergrendeling
Dit werkt alleen bij fabrieksalarm, JeroenT5 heeft deze piepsignalen ook & heeft ook een fabrieksalarmgica schreef:Ja maar de vraag is nu nog of het model afhankelijk is en of een alarm al dan niet noodzakelijk is. Zover begrijp ik het althans.
VW T6 Caravelle Highline 204pk Dsg 4 motion, full option. 

-
- Berichten: 1627
- Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22
Re: Akoestisch signaal vergrendeling
Mmhh jammer.
Ik heb een bijgebouwd alarm systeem.
Ik heb een bijgebouwd alarm systeem.
- Jeroen T5 204
- Berichten: 3457
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
- Locatie: Vroomshoop (VCDS)
- Contacteer:
Re: Akoestisch signaal vergrendeling
Nee gaat niet werken, kan alleen met fabrieksalaram.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 03 mei 2012, 21:59
Re: Akoestisch signaal vergrendeling
Heb deze vraag ook bij mijn dealer neer gelegt maar werd mijn verteld dat dit niet mogelijk was
.
Ik heb wel af fabriek alarm t5 GP 2012.

Ik heb wel af fabriek alarm t5 GP 2012.
Re: Akoestisch signaal vergrendeling
Dat betwijfel ik ten zeerste....andere dealer ook nog eens vragen misschien?heemskerkmontage schreef:Heb deze vraag ook bij mijn dealer neer gelegt maar werd mijn verteld dat dit niet mogelijk was.
Ik heb wel af fabriek alarm t5 GP 2012.