Waar ik wel problemen mee heb is mijn been. Ik begin er gewoon last van te krijgen. Als ik het pedaal met de hand in duw dan beweegt de hele ophanging ervan. Er zit zelfs een barstje in het beugeltje

Gisteren samen met een kennis de fussekogel vernieuwd. Ik heb hem toen ook even de vraag voorgelegd mbt het koppelingspedaal. Hij denkt zelf aan de drukgroep/koppelingsset en ik twijfel daar niet aan gezien de km stand (240000). ik vind het wel vreemd dat ik geen andere symptomen (slippende koppeling ofzo) heb.
Ik heb gisteren de cilinder achter de pedaal even losgehaald van het pedaal. Conclusie> pedaal en de veren daaraan werken prima. Het enig wat we hebben gezien is dat de remolie wel eens vervangen mag worden, maar daarvan verwacht hij geen wonderen.
Is het aannemelijk dat er nog iets anders de boosdoener kan zijn? Koppelingscilinder bijvoorbeeld? Of zie ik nog iets over het hoofd?
De hele koppelingsset inclusief druklager vervangen zal toch een keer moeten maar wellicht is het anders op te lossen. Wat denken jullie?