Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

88pk ombouwen naar 102pk - T4 gezocht :)

vragen over de T4
Gesloten
Die Bruine
Berichten: 207
Lid geworden op: 04 mar 2007, 02:29

88pk ombouwen naar 102pk - T4 gezocht :)

Bericht door Die Bruine »

De kogel is door de kerk. Ik ga een andere bus kopen. Een airco aanschaffen (en hopen dat het dan echt compleet is), inbouwen, rails inbouwen, deukjes en krasjes wegwerken. Als het even kan liever niet (geen ruimte om te werken). Ik heb een aantal T4's op het oog. Een paar daarvan zijn 88pk. Die zijn wel wat goedkoper dan de 102pk en enkele 150pk die ik heb gezien. Dus ben ik benieuwd of iemand op kan noemen wat ik exact moet wijzigen. Ik dacht er namelijk aan om mijn 102pk bus als donor te gebruiken. En zo verkoop ik mijn oude 102pk dan als een 88pk. Ik weet dat je een 88pk bijna net zo ver kan tunen, maar ik doe dat toch liever met een 102pk in de basis. Als ik niet al te veel hoef om te zetten dan ga ik er gewoon voor. Je zou mij een groot plezier doen als dit weet :klappen .Volgens Multivan Generation moet ik in elk geval denken aan:

- Computer
- Intercooler
- Mogelijk de koppeling (afhankelijk van bouwjaar)

Mocht je al een tijdje twijfelen om je bus te verkopen... Ik zoek een deuk- en krasvrije T4 2.5TDI met airco, ABS en ramen op de 2e rij. De rest strip ik wel van mijn bus. PB mij, ik zal discreet omgaan met je bericht, wat bij mij komt blijft er ook. Let wel, ik neem de bus pas op 8 september van je over!
T4 AHY zonder EPS, CC en stoelverwarming. Aangepast voor rolstoelvervoer.
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

Das lekker,

je gaat de interkoeler van je oude 102PK te halen en deze dan als 88 pk te verkopen?

Zal de toekomstige eigenaar blij mee zijn.
Die motor krijgt dan een veel te hete verbranding met bijkomende schade tot gevolg.

Als je de interkoeler eraf haalt blijft de inspuiting en turbodruk op het niveau van een 102pk als je het voor elkaar krijgt om de noodloop te omzeilen.
Zodra je de interkoeler eraf haalt gaat die 102pk namelijk in noodloop en is niet meer vooruit te branden.

Tevens zal de overbrengingsverhouding van de versnellingsbak dan ook aangepast dienen te worden, de 102 pk heeft een ander verzet als de 88pk.

Je wilt een paar honderd euro bezuinigen op een nieuwe interkoeler op je evt nieuwe 88pk en zadelt een ander met de ellende op van je oude gestripte 102pk. Ik weet niet of het verstandig is dan je bus via dit forum te koop aan te bieden. :groteogen

Groeten Berrie
henk88
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:41
Contacteer:

Bericht door henk88 »

Als ik jou was,zou ik hem inruilen,of naar de sloop doen,dan kun je nooit gezeik verwachten van deze of gene.

Als je mij zoiets zou verkopen,gaf ik er geen stuiver voor.

Eerst bij elkaar sprokkelen,en dan weer demonteren?

Ik kan dat niet goed volgen.

Succes met je ideen,

:bonk :bonk
Binnenkort de ...... deur uit,en dan alleen mijn T.....houden.
Die Bruine
Berichten: 207
Lid geworden op: 04 mar 2007, 02:29

Bericht door Die Bruine »

Ik kan jullie antwoord, aannames en meteen veroordeling echt niet waarderen. Ik vraag om advies en wordt meteen voor slinkse oplichter uitgemaakt. Nee dat is lekker.

Een fatsoenlijk antwoord zou bv zijn dat ik de motor dan sloop en dat je het afraadt...

De schijt dat ik hier nog eens wat vraag
T4 AHY zonder EPS, CC en stoelverwarming. Aangepast voor rolstoelvervoer.
Fred loodrecht
Berichten: 457
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:38
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Fred loodrecht »

ik heb je bericht 3x gelezen en ik las er niet uit dat je de boel wilde oplichten.
Ik las het ook als vraag.
Maak je niet druk !!

Fred
Gebruikersavatar
francisco
Berichten: 819
Lid geworden op: 14 jan 2007, 19:59
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Bericht door francisco »

Heren idd maak je niet druk.

Ik begrijp het van bijde kanten. maar een auto D-tunen en verkopen vind ik persoonlijk niet handig. ivm grotere kans op motor schade.

wel ben ik er mee eens om een andere bus te kopen bv 102PK en uit te bouwen etc etc.

iedere geval veel suc6 met de bus :klappen
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

Wie heeft het woord oplichter gebruikt????

Ik niet en henk niet, jijzelf wel.

In de hele kleine lettertjes onder je eerste bericht staat dat je de rest wel van je 102 pk stipt. zo zet je de mensen zelf op gedachten.

de reactie: De schijt dat ik hier nog eens wat vraag

zegt mij genoeg,


Berrie

[/i]
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Bericht door Egbert&Manon »

Lees even onderwerp camper en rolstoelvervoer van afgelopen dinsdag!!!!

Wordt het wat duidelijker. :muur

Groetjes Egbert
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Bericht door Harry 341 »

Ik denk dat "die bruine "echt geen kwade bedoelingen heeft!!!
Daar ben ik van overtuigd!!!
Feit blijft dat het een beetje warrig verhaal is dat voor misverstanden heeft gezorgd.....
henk88
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:41
Contacteer:

Bericht door henk88 »

Ik heb je niks genoemd kerel,zeker geen oplichter,maar vind de reactie eerlijk gezegd niet leuk,en "schijt?",

Ja,dat is je eigen instelling.


:toppie
Binnenkort de ...... deur uit,en dan alleen mijn T.....houden.
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Johan191 »

Heren heren,

De vraag is duidelijk. (wat moet ik allemaal doen om de 102 pk naar 88pk te brengen)
Het antwoord ook. (Niet doen !)

Het is niet verstandig om de door "de Bruine" voorgestelde handelingen uit te voeren, en men zou niet graag deze bus willen kopen wanneer de motor zeg maar gedeeltelijk uitgekleed is.

Zullen we het hier maar bij laten om aktie reaktie verder te voorkomen. :politie
Gesloten